Friesland si Campina au devenit o singura companie

Postat la 13 ianuarie 2009 136 afişări

Cele doua companii olandeze Friesland si Campina, ambele prezente pe piata romaneasca, au finalizat fuziunea la sfarsitul anului trecut, incepand cu luna ianuarie luand fiinta o noua companie, FrieslandCampina.

Celor doua companii si-au anuntat intentia de a fuziona inca din 2007, insa fuziunea a fost aprobata si finalizata abia la sfarsitul anului trecut. Incepand cu 1 ianuarie 2009 a luat fiinta oficial compania FrieslandCampina, se arata in comunicatul remis presei.

In 2007, cele doua companii au avut o cifra de afaceri cumulata de 9,1 miliarde de euro. Potrivit datelor oficiale, noua companie va avea 22 000 de angajati,100 de unitati de productie si va opera in 24 de tari.

FrieslandCampina va concura direct cu alti doi giganti europeni ai industriei, Danone si Lactalis, prezenti, la randul lor, pe piata romaneasca.

Friesland Foods a intrat pe piata romaneasca in 2002, prin achizitionarea companiei olandeze Nutricia Dairy&Drinks, care detinea la acel moment societatile Somesana Satu-Mare, Belcar Timisoara si pachetul majoritar la S.C. I. L. Targu-Mures.

Din 2004, Friesland Foods este actionar majoritar la Friesland Cluj-Napoca. Cele mai cunoscute marci ale companiei sunt Mili, Oke! (branduri internationale), Napoca si Napolact (branduri locale). In 2007, cifra de afaceri a companiei Friesland Foods pe piata romaneasca a depasit 120 de milioane de euro. Compania Campina este prezenta pe piata romaneasca printr-un partenerial cu Covalact.

In Romania, principalii jucatori de pe piata lactatelor, estimata la aproximativ 1,3 miliarde de euro, sunt Danone, Friesland Foods, Hochland, Albalact si Lactalis (care a achizitionat anul trecut La Dorna), la care se adauga si nou venitii Tnuva si Muller.

 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
afaceri,
FMCG,
Friesland,
Campina
/actualitate/afaceri/friesland-si-campina-au-devenit-o-singura-companie-3742000
3742000
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.