Firmele de training fac orice pentru bani

Postat la 25 martie 2010 291 afişări

Dupa ce ani la rand au livrat si pe peste 2.000 de zile de training pe an, fara sa se straduiasca prea mult, firmele de training sunt acum nevoite sa faca o serie de compromisuri. In unele cazuri, chiar sa accepte bunuri la schimb, in loc de bani.

"Oferta foarte speciala: oferim instruire si training, dorim in schimb: autoturisme, servicii turistice interne, servicii turistice externe, mobilier, geamuri termopane, electrocasnice, gresie/faianta/parchet, materiale de constructii. Lista ramane deschisa". Asa arata un anunt postat pe site-ul unei firme de training din Romania. Pare o gluma, dar nu este decat o strategie disperata de a face rost de clienti.

Este insa greu de crezut ca acest troc va da roade pentru ca se adreseaza mai degraba companiilor mici, care au renuntat la bugetele de training si care, cel mai probabil, nu vor relua aceasta activitate pana nu isi vor reveni, nici macar daca au varianta unor "oferte foarte speciale".

Cat despre companiile mari, chiar daca au redus bugetele de marketing, vor ramane fidele tot companiilor mari, care, la randul lor, au ajustat preturile. "Am fost si noi nevoiti, ca toata lumea, sa umblam la preturi, ceea ce inseamna fie ca le-am redus, fie ca oferim mai multe servicii la acelasi pret", spune Octavian Pantis, managing director al TMI, una dintre cele mai mari firme de training din piata.

Lupta jucatorilor mici din piata de a rezista este foarte aproape sfarsit, asa cum cred specialistii din companiile mai mari, in conditiile in care firmele mici puteau trai si cu un singur client un an intreg, astfel incat momentul in care acesta dispare atrage si disparitia furnizorului de training. O parte dintre acestia incearca, pana nu va fi prea tarziu, sa vanda afacerea marilor jucatori. Insa nici aici nu par sa aiba prea multe sanse de reusita. "Nu ma intereseaza sa cumpar ceva, in acest moment pentru ca nu vad ce active ar putea avea aceste companii, astfel incat sa merite investitia - oameni avem si noi, iar in alte specializari decat cele pe care le oferim acum nu cred ca este momentul sa investim", spune Costea Dumitrescu, partener in cadrul Ascendis.

In acest moment, in Romania exista intre 170 si 200 de firme de training acreditate, insa numai cateva sunt nume mari, care lucreaza cu o echipa extinsa de traineri si care au mai mult de doi-trei clienti in portofoliu. Numarul lor va scadea, probabil, cu cateva zeci anul acesta, urmand ca imediat ce piata isi va reveni, sa apara alti noi jucatori in aceasta zona a serviciilor. In multe cazuri, este vorba chiar de manageri din companii multinationale, care aleg calea antreprenoriatului si isi deschida o firma de training specializata in aria de activitate in care au lucrat.

Urmărește Business Magazin

/actualitate/afaceri/firmele-de-training-fac-orice-pentru-bani-5774644
5774644
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.