eMAG asteapta afaceri de 100 de milioane de euro in 2010

Postat la 23 februarie 2010 35 afişări

Dupa un an trecut destul de dificil, piata de comert online isi va reveni anul acesta, urmand sa inregistreze o crestere de 40%, conform estimarilor eMAG, care mizeaza in 2010 pe afaceri de 100 de milioane de euro, cu aproximativ 60% mai mari fata de anul precedent.

Cel mai mare magazin online de pe piata locala, eMAG, a incheiat 2009 cu o cifra de afaceri de 64 de milioane de euro, in scadere cu numai 12% fata de nivelul anului precedent, pe o piata a comertului online care s-a diminuat cu peste 40% pe parcursul lui 2009, a declarat Iulian Stanciu, incepand din acest an directorul general al eMAG, pozitie detinuta anterior de Bogdan Vlad, unul dintre fondatorii companiei si actual CIO (chief information officer). "Criza s-a simtit destul de rau in prima parte a anului, urmand ca in al doilea semestru sa vedem o revenire usoara si sa incepem 2010 pe plus", sustine Stanciu. n ianuarie, eMAG a inregistrat vanzari de 6 milioane de euro, in crestere cu 80% fata de perioada similara a anului trecut, in timp ce in februarie vanzarile s-au dublat prin comparatie cu 2009.

Semne de revenire sunt, piata de retail de electronice, electrocasnice si IT in ansamblu fiind estimata sa inregistreze o crestere de 10% anul acesta, ceea ce se va traduce intr-o crestere mai consistenta pentru comertul online, o piata plasata anul trecut la nivelul de aproximativ 100 de miliane de euro. "n 2010, retailul cu produse electronice si IT va lua probabil un avans de 40% fata de anul precedent, pana la 140 de milioane de euro", crede Iulian Stanciu, care apreciaza totusi ca 2009 nu a afectat piata de comert electronic la fel de tare pe cat a lovit in retailul traditional de astfel de produse, presarat anul trecut de insolvente si redimensionari drastice ale afacerilor. "Fapt care poate fi explicat si prin tendinta naturala de crestere a cotei pietei de comert online din totalul retailului, care este mai puternica decat tendinta generala de scadere a vanzarilor", este de parere Radu Apostolescu, co-fondatorul si directorul de marketing al companiei.

Din afacerile de 64 de milioane de euro inregistrate anul trecut, mai putin de 2% au insemnat profut pentru eMAG, in conditiile in care valoarea medie a unei comenzi s-a diminuat in ultimii ani. Daca la finalul lui 2007, valoarea medie a unui bon era de 1.000 de lei, acum suma se situeaza in jurul a 700 de lei, numarul comenzilor crescand mai rapid decat numarul de clienti si sumele alocate de acestia pentru cumparaturile pe eMAG. Produsele IT sunt cele mai cautate, insemnand in jur de 80% din vanzari, urmate de electronicele care reprezinta aproape 15% si de telefoane si servicii de telefonie mobila, care aduc aproximativ 5% din vanzari.

"Electrocasnicele inseamna mai putin de un procent din afaceri", completeaza directorul general al eMAG, compania avand o cota de piata de 20% pe segmentul laptopurilor, de 12% pe video si 10% pe foto, in timp ce cota din piata televizoarelor ajunge cam la 5%.

n jur de 10% din incasarile companiei provin din plati efectate cu card bancar, restul provenind din platile ramburs sau cele din showroom-uri. "Card Avantaj a fost o surpriza, aducand 4% din vanzari, in timp ce restul cardurilor au insemnat cam 6% din afaceri anul trecut", spune Iulian Stanciu.

Pentru acest an, strategia companiei este sa extinda oferta de finantare disponibila online, devenind astfel un fel de agregator de credite pentru consum. n acest sens, parteneriatelor cu Credit Europe Bank si cu EFG Retail services li se va alatura cat de curand si un acord cu BRD pentru finantare online, banca cu care eMAG lucreaza deja in cele patru showroom-uri, si, probabil, si un parteneriat cu Cetelem, companiile fiind in prima faza de negocieri. "Accesul la bani se va traduce in cresterea cumparaturilor facute de consumatorii care in ultimul an s-au rezumat la achizitii strict necesare, fara sa adauge pe lista si accesoriile si alte produse complementare, cum se intampla inainte", puncteaza Apostolescu.

Un alt punct din strategia pentru acest an a companiei il reprezinta deschiderea a patru noi showrooma-uri, Timisoara fiind primul pe lista pana la sfarsitul lunii martie, urmat probabil de Constanta, celelalte doua destinatii nefiind inca stabilite. "Showroom-urile vand. Suprafata e mica - 150-200 de metri patrati, viteza de rotatie a stocurilor este de 7 zile, iar incasarile ajung si la jumatate de milion de euro intr-o luna, cum s-a intamplat in Iasi in luna decembrie", spune Iulian Stanciu.

Nu in ultimul rand, eMAG are in plan pentru 2010 sa se extinda in zona clientilor corporate, companii medii si mari care anul trecut au adus cam 12% din cifra de afaceri a magazinului online, in scadere fata de alti ani, cand ponderea depasea si 20%. Pentru anul acesta, directorul general al eMAG estimeaza ca afacerile din segmentul corporate vor ajunge la aproximativ 20 de milioane de euro, insemnand 20% din totalul vanzarilor.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
IT&C,
eMAG,
afecere,
Iulian Stanciu
/actualitate/afaceri/emag-asteapta-afaceri-de-100-de-milioane-de-euro-in-2010-5600621
5600621
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.