După 20 de ani în care majoritatea companiilor mari erau conduse de străini, acum tot mai mulţi români revendică aceste posturi

Postat la 25 ianuarie 2021 117 afişări

După 20 de ani în care majoritatea companiilor mari erau conduse de străini, acum tot mai mulţi români revendică aceste posturi

În 15 ani, Mihai Bordeanu a evoluat treptat de la FMCG şi industria alimentară la funcţii de top management în industria auto europeană.

Executivii români devin tot mai cunoscuţi la nivel european şi mondial, iar după aproape 20 de ani, timp în care importatorii şi producătorii locali erau conduşi de expaţi, locul acestora este luat treptat de români. Dar numai după ce aceştia din urmă au câştigat mai mulţi ani de experienţă pe alte pieţe.

Cel mai recent exemplu în acest sens este al lui Mihai Bordeanu, care şi-a început cariera în domeniul bunurilor de larg consum, la Reckitt Benckiser în 2002, pentru ca aproape două decenii mai târziu să ajungă Director Dacia pentru regiunea Europei de Sud-Est. A fost director regional pentru Lexus, a popularizat conceptul ediţiilor speciale al modelelor cât a fost director de marketing şi director comercial la Toyota şi ulterior, din 2010 a condus marketingul mărcii Dacia, atât în România cât şi în pieţele „cu volan pe dreapta precum Marea Britanie, dar şi Cipru sau Malta.

Acum, Mihai Bordeanu a preluat, începând cu 1 ianuarie, funcţia de Managing Director Dacia Brand South Eastern Europe, iar de la 1 februarie îl va prelua pe cel de Country Head România. Mihai Bordeanu era vicepreşedintele mărcii Dacia.

Din noua funcţie, Mihai Bordeanu va conduce divizia comercială a Dacia pentru România, Bulgaria şi Republica Moldova, iar Christophe Dridi va coordona la nivel regional activitatea uzinei de la Mioveni.

Este pentru prima dată din 2002 încoace când la conducerea Dacia vine un român. Ultimul în funcţia de director general a fost Constantin Stroe, care a deţinut funcţia inclusiv după venirea francezilor la Mioveni în 1999.

Christophe Dridi, fostul preşedinte şi director general al Automobile Dacia şi Group Renault România a preluat de la 1 ianuarie, responsabilitatea perimetrului industrial din România, Rusia şi Maroc, în funcţia de VP Global Access Industry şi VP Industry Dacia şi Lada. Astfel, Dridi va conduce întreaga gamă entry pentru Europa şi Eurasia şi va gestiona nu doar uzina de la Mioveni ci şi cele două uzine din Rusia, de la Moscova şi Toliatti dar şi cele două din Maroc, Tanger şi Casablanca.

Schimbările vin în urma organizării Groupe Renault în jurul mărcilor sale, grupate în patru unităţi de business (business units) - Renault, Dacia şi Lada, Alpine şi New Mobility.

În 2010, la 35 de ani, Mihai Bordeanu, fostul şef regional al mărcii premium Lexus prelua echipa de conducere a direcţiei comerciale a grupului Renault pe piaţă locală, care controlează vânzările Dacia, Renault şi Nissan în valoare de aproape 500 mld. euro la acea vreme.

Mihai Bordeanu devenea în 2010 unul dintre puţinii români recrutaţi de grupul francez pentru echipa de management.

Prima ieşire în prim-plan a lui Mihai Bordeanu avea loc în 2009 când prelua conducerea mărcii Lexus la nivel regional, însă mandatul său a fost lovit de criza financiară.

La finalul anului 2009 Mihai Bordeanu, Brand Manager pentru Balcani al Lexus, marca de lux din cadrul grupului Toyota, consideră că nu chiar toţi dealerii auto trebuie salvaţi de la faliment. „Dacă nici acum, pe vreme de criză, managerii nu pot să aşeze compania pe nişte fundamente economice sănătoase, probabil că nu vor reuşi să o facă niciodată. Până la urmă, şi falimentul e o soluţie., declara la acea vreme Bordeanu.

În cadrul Toyota România, Mihai Bordeanu a fost director de marketing începând cu anul 2006, iar ulterior a fost numit director comercial, în perioada celor două mandate ale sale vânzările mărcii japoneze ajungând la aproape 10.000 de unităţi, faţă de puţin peste 6.000 la sfârşitul lui 2005.

Cum arată CV-ul lui Mihai Bordeanu: De la iaurturile Danone în 2002, la şeful Dacia la nivel regional

1 februarie 2021 - Managing Director Dacia Brand South Eastern Europe şi Country Head Romania

►1 septembrie 2019 - Vicepreşedinte Dacia

1 martie 2016 - Director de vânzări şi marketing pentru Renault în regiunea Eurasia

►1 februarie 2010 - Director de marketing pentru Dacia

►1 ianuarie 2009 - Director regional pentru Balcani pentru marca Lexus

1 septembrie 2007 - Director comercial pentru Toyota în România

1 august 2006 - Director de marketing pentru Toyota în România

1 martie 2004 - Director de marketing pentru Danone

1 februarie 2002 - Senior Brand Manager în cadrul Danone

Urmărește Business Magazin

ALEPH STORY: Criza politică afectează economia! O discuţie între Cristian Hostiuc, director editorial ZF şi Felix Drăghici, editor-prezentator ŞTIU

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.