De la câteva scaune la un showroom premium: cum poţi să faci astăzi un business cu mobilă în România
„Lucrurile rareori ies exact cum le-ai planificat, dar asta face parte din drum. Am învăţat să nu mă blochez în obstacole şi să rămân flexibilă, creativă şi fidelă valorilor mele.” Printre cele mai importante lecţii: nu face compromisuri în calitate, construieşte o echipă de încredere şi priveşte provocările ca pe oportunităţi de creştere. La intersecţia dintre estetică şi funcţionalitate, Cristina Corban a creat 360 Furniture – un business născut din intuiţie şi o nevoie simplă: achiziţia unor scaune pentru un proiect. Nouă ani mai târziu, antreprenoarea vorbeşte despre cum a ajuns să aducă în România branduri greceşti de mobilier, despre ce înseamnă „mobilier curatorial”, cum s-a transformat piaţa locală de design interior şi ce provocări financiare vin la pachet cu deschiderea unui showroom premium.
„Povestea a început cu nişte scaune”, îşi descrie Cristina Corban, fondatoarea 360 Furniture, începuturile antreprenoriale. Căuta o soluţie rapidă pentru un proiect, dar nu voia să renunţe nici la calitate, nici la estetică. Aşa a descoperit Anesis, un brand grecesc care i-a oferit tot ce căuta: livrare rapidă, preţ competitiv şi libertatea de a personaliza finisajele. „A fost prima dată când am simţit că am găsit un partener real, nu doar un furnizor”, spune ea. Această relaţie profesională s-a extins rapid şi a dus la descoperirea altui brand grecesc – Al2 – care a impresionat-o prin atenţia la detalii şi flexibilitatea în design.
„Fiecare piesă părea gândită nu doar pentru a arăta bine, ci pentru a trăi frumos în spaţiul în care ajunge.” După ce a decis să deschidă un nou showroom, Cristina s-a întrebat „cu ce vine nou pe piaţa din România”. Răspunsul l-a găsit în experienţele personale şi în colaborările deja testate. A decis să devină reprezentant oficial în România pentru cele două branduri greceşti – nu din ambiţie, ci „din convingerea că pot aduce ceva autentic şi valoros care lipsea din peisajul actual”.
A ales designul grecesc după ce a analizat opţiuni din întreaga Europă. „Fiecare ţară are stilul ei, dar Grecia m-a surprins într-un mod cu totul aparte.” În spatele deciziei a fost o combinaţie de chimie profesională, valori comune şi o abordare caldă, dar riguroasă, a designului. „Într-o lume aglomerată vizual, în care esteticul pare suficient, designul grecesc vine cu o funcţionalitate firească şi cu o eleganţă care nu forţează nimic.”

Showroomul actual a fost deschis cu o investiţie de peste 100.000 de euro. Spaţiul a fost gândit ca o extensie a brandului, spune fondatoarea. Echipa este restrânsă, dar lucrează în reţea cu arhitecţi, designeri şi meşteri. „Cifra de afaceri este în creştere constantă. Peste 60% din clienţi vin din recomandări – un semn clar că livrăm valoare şi construim încredere.”
Astăzi, showroomul 360 Furniture nu se rezumă la mobilier. Este gândit ca un spaţiu de consultanţă, proiecte personalizate şi soluţii concrete de amenajare, în care „mobilierul e doar punctul de plecare, nu destinaţia finală”. „Mobilierul curatorial e mai mult decât o selecţie de piese frumoase”, explică ea. „Este un proces atent, profund şi personalizat, în care fiecare obiect este ales nu doar pentru estetică, ci pentru valoarea pe care o aduce într-un spaţiu – funcţional, vizual şi emoţional.” Cristina crede cu tărie că designul bun nu trebuie să impresioneze la prima vedere, ci să ofere o stare şi să transforme un loc în ceva memorabil. Viziunea 360 Furniture este, în esenţă, că fiecare piesă trebuie să spună o poveste. „Colaborez cu branduri premium pentru că au exact acel «ceva» pe care îl caut: design curat, detalii bine gândite şi o estetică relaxată, dar elegantă. Nu ofer doar mobilier – ofer soluţii care reflectă stilul de viaţă al clienţilor.” Cristina observă şi o schimbare profundă în comportamentul consumatorilor români. „Oamenii nu mai caută doar frumosul de revistă. Vor sens. Vor calitate. Vor piese care să le spună povestea, care să le reflecte valorile.”
Tendinţele actuale? „Forme fluide, materiale naturale, tonuri calde. Dar, mai presus de trenduri, clienţii caută o conexiune autentică cu spaţiul lor. Vor să simtă că acel loc le aparţine cu adevărat.” Deschiderea unui showroom de mobilier premium a presupus însă investiţii considerabile. Fără un plan financiar rigid, dar cu o strategie clară, Cristina a selectat piesele în funcţie de popularitatea lor internaţională, dar şi de specificul pieţei locale. „Am început cu zona de impact vizual maxim şi am lucrat cu furnizori care au înţeles direcţia estetică. În paralel, am investit în prezenţa online încă dinainte de lansare – voiam ca brandul să prindă contur şi să genereze interes.” Costurile au fost diversificate: chiria unui spaţiu generos, amenajarea showroomului – care trebuia el însuşi să fie un exemplu de amenajare – mostre, decoruri, branding, marketing, toate gestionate cu atenţie. „Am tratat fiecare cheltuială ca pe o investiţie strategică: în imagine, în relaţia cu clientul, în experienţă.”
„Nu te apuca de acest drum dacă nu iubeşti cu adevărat detaliul, povestea din spatele fiecărei piese şi bucuria de a crea frumos. E o industrie solicitantă, dar extraordinar de frumoasă.” Autenticitatea, viziunea clară şi construirea de relaţii solide sunt vitale. La fel de importantă este prezenţa online: „E ca o vitrină virtuală. Trebuie să exprime cine eşti, coerent şi atrăgător”.
Cât despre profitabilitate, Cristina e realistă: „Da, marjele sunt mai mari decât în retailul clasic, dar nu vinzi doar o piesă de mobilier – vinzi design personalizat, consultanţă, montaj, livrare impecabilă. Nu e despre volum, ci despre valoare. Iar dacă ştii cum să transmiţi asta, clienţii potriviţi vin singuri.” Cine sunt aceşti clienţi? Dincolo de designerii de interior şi arhitecţii care caută piese cu personalitate, vin şi clienţi finali: antreprenori, oameni cu gusturi rafinate sau pur şi simplu pasionaţi de frumos. Criteriile de achiziţie s-au maturizat: „Calitate reală, design atemporal, materiale premium şi o experienţă autentică”. Chiar şi într-un context economic incert, oamenii continuă să investească în locuinţele lor. „Spaţiul în care trăim ne influenţează starea de spirit, energia, felul în care muncim sau ne relaxăm. Designul interior nu mai e un moft, ci o formă de grijă faţă de sine.”

Amenajarea unui showroom de mobilier premium implică decizii strategice, investiţii importante şi multă intuiţie. „Nu am pornit cu un plan financiar rigid, dar fiecare alegere a fost calculată cu grijă, bazându-mă pe experienţa acumulată şi pe înţelegerea pieţei locale”, explică fondatoarea 360 Furniture. Procesul de selecţie a pieselor a început prin consultări atente cu brandurile partenere – Al2 şi Anesis – pentru a înţelege ce produse au succes internaţional, filtrând totul prin specificul gusturilor româneşti. Participarea la târguri internaţionale, precum cel de la Milano, a jucat de asemenea un rol important: „Am vrut să fim conectaţi cu trendurile, dar şi să anticipăm ce urmează. Nu expunem doar ce este frumos, ci ce are potenţial să creeze acel «wow» autentic şi discret.” Pentru a controla costurile, amenajarea s-a realizat etapizat, cu focus iniţial pe zonele cu impact vizual major. Furnizorii flexibili şi parteneriatele de tip win-win au fost esenţiale, iar investiţia iniţială în spaţiu şi amenajare s-a ridicat la peste 100.000 de euro. „Fiecare cheltuială am privit-o ca pe o investiţie strategică – în imagine, în încrederea clienţilor, în experienţă. Am construit showroomul nu doar ca spaţiu de prezentare, ci ca o extensie a modului în care înţelegem designul interior: echilibru între funcţionalitate şi rafinament.” Ce urmează? Obiectivul imediat este consolidarea prezenţei online şi extinderea showroomurilor în alte oraşe. În paralel, se lucrează la promovarea brandurilor partenere – Al2 şi Anesis – în România. Pe termen mediu, antreprenoarea vizează extinderea în oraşe-cheie precum Braşov, Iaşi, Cluj sau Oradea. Deja există produse expuse în locaţii precum Vivo Airport Otopeni, iar în curând vor fi prezente şi într-un restaurant din Braşov. Pe termen lung, se doreşte lansarea unui showroom-concept, un spaţiu de referinţă în designul interior românesc, în care inspiraţia, sustenabilitatea şi inovaţia să coexiste armonios. „Ne dorim mai mult decât un showroom. Vrem să construim o comunitate în jurul ideii de design autentic, calitate şi frumos durabil.”

Şi poate cel mai valoros sfat: „Ai răbdare. Calitatea şi luxul nu se construiesc peste noapte”.

Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro












