De ce se inchid cafenelele in Romania

Postat la 15 august 2011 37 afişări

Reteaua de cafenele Gloria Jean’s, prima retea internationala de cafenele intrata pe piata locala, in urma cu mai bine de cinci ani, se va extinde in acest an cu trei unitati, urmand a ajunge la 10 cafenele, in pofida faptului ca estimarile atat pentru acest an cat si pentru urmatorul sunt pesimiste.

"Desi situatia economica este dificila, pe loc nu putem sta. Anul acesta vom deschide trei noi cafenele, doua in Bucuresti si una in Oradea. Dintre acestea, doua vor fi deschise in franciza, iar una va fi deschisa de noi, care detinem master franciza pentru Romania", spune Radu Cristian Marinescu, care conduce operatiunile Gloria Jean's de la intrarea pe piata a lantului la inceputul lui 2005. In ceea ce priveste anul acesta per ansamblu, el este de asemenea pesimist, si spune ca a fost mai prost decat 2010, insa diferentele nu sunt majore. "Nici in 2012 nu vad cresteri semnificative". Criza financiara a lovit puternic sectorul cafenelelor, astfel, in ultimii doi ani de pe harta locala au disparut mai multe zeci de cafenele. Unele lanturi au intrat in insolventa (Costa Coffee sau Cup & Cino), iar altele si-au redus considerabil numarul de unitati (Turabo). Motivele care au dus la aceasta situatie au fost chiriile, preturile mari practicate si faptul ca obiceiul de a bea cafea in oras este abia la inceput, potrivit jucatorilor din piata si analistilor.

Cititi mai multe pe www.zf.ro

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
comert,
cafea,
inchideri,
cafenele
/actualitate/afaceri/de-ce-se-inchid-cafenelele-in-romania-8623645
8623645
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.