Cine este antreprenoarea care şi-a deschis propria afacere acum 30 de ani în ţara noastră, iar acum firma are venituri de milioane de lei

Postat la 20 iunie 2024 15130 afişări

Cine este antreprenoarea care şi-a deschis propria afacere acum 30 de ani în ţara noastră, iar acum firma are venituri de milioane de lei

100 Cele mai puternice femei din business. Laura Baldini, CEO, Logitrade 

Cifră de afaceri (2023): 41,5 mil. lei

Profit net: 1,2 mil. lei

Număr de angajaţi: 57 (la nivel de grup)


Biografie:

Laura Baldini spune că a încercat mereu să păstreze un echilibru între viaţa profesională şi cea personală, o armonie, abordând orice provocare cu răbdare şi înţelegere. Primele trei cuvinte despre care spune că o caracterizează sunt: onestitate, adaptabilitate şi creativitate. În acelaşi timp, este şi exigentă şi ştie că mai are de lucrat la răbdare şi la delegare, în special când se referă la business. Defineşte succesul astfel: să poţi să fii ceea ce îţi doreşti, făcând ceea ce îţi place.


► În anii ’90, pe vremea când mi-am început eu activitatea, prea puţini ştiau cu exactitate ce-şi doresc să facă. Lucrurile erau, încă, foarte neclare, iar pentru cei care trăisem doar realitatea de dinainte de ’89, perspectivele erau cam înceţoşate, nici măcar nu ştiam care ne sunt opţiunile. Cred că cei mai mulţi porneau la drum având în minte mai multe idei şi se orientau pe parcurs către ce îşi doreau cu adevărat, tatonând diferite direcţii. Acesta a fost şi cazul meu. La început, am făcut de toate (achiziţii, vânzări, contabilitate primară, pregătire comenzi), am vândut de toate (de la scobitori şi adezivi, până la cosmetice, băuturi, piese de schimb auto). Fară bani şi fară experienţă, a durat ceva timp până am găsit calea potrivită pentru mine. Chiar dacă prima parte a drumului a fost întortocheată, încet-încet lucrurile au început să prindă contur.

► Acum 20 de ani, mă aflam în momentul în care parcursesem deja primii 10 ani de activitate, deci trecusem de partea de orientare, îmi alesesem domeniul, cel al dresurilor de damă. Dacă în primii ani am dorit să fim „ciorapul Coca-Cola”, adică prezenţi peste tot cu o gamă restrânsă de produse, pot spune că anul 2000 a fost anul de cotitură, în care mi-am definit clar faptul că ceea ce vreau să fac este „să cresc branduri şi relaţii şi să le fac să exceleze”. Atunci am regândit tot sortimentul, am extins liniile şi am creat premisele ca brandul Laura Baldini să se transforme în ceea ce este azi - brandul numărul unu de ciorapi de damă din România. Am construit acest lucru în peste 30 de ani de muncă, fiind mereu atenţi la calitatea produselor noastre şi la nivelul de preţ.

► Mă preocupă faptul că, pentru multe dintre femei, începe să primeze comoditatea în detrimentul eleganţei feminine. Şi spun acest lucru nu din perspectiva businessului - deşi activitatea noastră este încă în mare măsură legată de dresurile de damă, ci din perspectiva umană. Din păcate, în ultimii ani, am observat din ce în ce mai mult o oarecare „masculinizare” a ţinutelor - rochiile şi fustele sunt deseori înlocuite de pantaloni. Îmi pare rău că se întâmplă acest lucru, însă eu continuu să cred că feminitatea este „cea mai puternică armă” pe care o avem şi chiar n-ar trebui să o pierdem.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.