Cine a fost cel mai bun antreprenor român în perioada pandemiei, potrivit EY România

Autor: Răzvan Botea Postat la 21 aprilie 2021 434 afişări

Compania de consultanţă şi audit EY România a premiat antreprenorii români în cadrul galei EY Entrepreneur of The Year, eveniment aflat la a cincea ediţie în 2021. Premiile au fost acordate în funcţie de performanţele companiilor antreprenoriale româneşti în 2020, un an marcat de un eveniment cum nu a mai văzut niciodată businessul global.

Antreprenorii au fost provocaţi de contextul pandemiei, unii dintre ei până la limita supravieţuirii afacerii. Unii au văzut o oportunitate şi alţii au ales să pivoteze modelele de business. Ceea ce îi diferenţiază pe antreprenori este capacitatea lor de a se adapta şi creativitatea. Corporaţiile, şi mai ales statele, nu au această agilitate şi creativitate”, a spus Bogdan Ion, country managing partner al EY România şi Moldova, în deschiderea evenimentului EY Entrepreneur of The Year Romania 2021.

În competiţia din România, al cărei câştigător va reprezenta România la Gala Mondială EY Entrepreneur of The Year, au participat 39 de antreprenori români din 15 domenii de activitate, cu o cifră de afaceri de peste jumătate de miliard de euro şi care angajează peste 5.000 de persoane.

„Am continuat tradiţia începută în 2014 când am lansat Entrepreneur of The Year în România. Ne bucurăm că avem România în această competiţie, pe care noi o considerăm cea mai prestigioasă competiţie de antreprenori la nivel mondial”, a mai spus Bogdan Ion.

Horaţiu Ţepeş, proprietarul Bilka Steel, cel mai mare producător de acoperişuri din România, a fost desemnat de EY România „antreprenorul român al anului 2020” şi va reprezenta România la Gala Mondială EY Entrepreneur of The Year, care va fi transmisă în acest an de studiourile CNBC din Londra.

Antreprenorul român în vârstă de 41 de ani a fondat compania Bilka Steel în urmă cu 14 ani, companie care a ajuns liderul pieţei de acoperişuri din România, cu o cotă de 35% din piaţa de acoperişuri metalice. „Am ajuns antreprenor din dorinţa de a face mai mult în piaţa în care activez. Era un moment în care piaţa era limitată şi simţeam că îmi limitează şi mie dezvoltarea. Ştiam că pot să fac mai bine. În plus, eu aşa sunt clădit: îmi doresc să împing limite şi să depăşesc obstacole”, spune Horaţiu Ţepeş.

Reţeaua de distribuţie a Bilka numără peste 500 de businessuri locale. În total, în cei 14 ani de activitate, compania a investit 50 de milioane  de euro. În prezent, este cea mai mare companie antreprenorială din Braşov. Din 2009, Bilka a raportat creşteri medii anuale ale volumului de afaceri de aproximativ 45% vreme de 7-8 ani. În 2020, cifra de afaceri a companiei s-a apropiat de 140 milioane de euro şi din 2019 afacerea este pe primul loc în topul companiilor private din Braşov.

Titlul EY Emerging Entrepreneur Of The Year In Technology: „Un antreprenor trebuie să fie o combinaţie constructivă între management pur şi viziune de produs. Personal, am fost tot timpul foarte aproape de produs, mi-a plăcut tot timpul să desenez produse de la A la Z, să transform idei şi concepte în facturi”, spune el.

Fondată în 2017, Modex, companie de blockchain, este prezentă în patru ţări la nivel global şi are birouri deschise la Bucureşti, Londra, Silicon Valley şi Washington.

Premiul EY de excelenţă acordat unei afaceri de familie de succes a fost câştigat de familia Şerban, care conduce Group Şerban Holding.

„În capitalism, orice este de vânzare. Dacă mâine obţin suma X pentru că am făcut un exit, mă gândesc cum să împrumut alţi 9X şi să mă apuc de un business de 10X”, spune Nicolae Şerban, care, alături de familie conduce Grupul Şerban Holding, ce operează în prezent şase companii, are peste 400 de angajaţi şi deţine peste 12.500 ha de teren cultivate.

Premiul de Responsabilitate socială în perioada Covid-19 i-a fost acordat lui Iulian Nedea, CEO şi unul dintre cofondatorii Simtel, companie din tehnologie. El spune că „businessul nu este despre educaţie sau talent ci despre focus şi perseverenţă.” Simtel, care activează în domeniul telecomunicaţiilor, automatizării şi dezvoltă proiecte de energie verde, a avut în 2019, ultimele date publice disponibile, afaceri de aproape 5 milioane de euro.

Mihai Filip, proprietarul Techtex, companie din industria textilă, a fost desemnat antreprenorul cu cea mai mare capacitate de transformare a businessului în perioada Covid-19.

„Trăim o perioadă extrem de importantă, unică, în care mari capacităţi de producţie se relocă din Asia în Europa. Vreau ca România să conteze în Europa şi în lume în ceea ce înseamnă producţia textilelor medicale şi a echipamentelor de protecţie”, spune Mihai Filip.

Techtex a raportat în 2020 o cifră de afaceri de 20 de milioane de euro la un număr de 300 de angajaţi. Compania a început să producă măşti medicale în 2020, pentru care avea deja materia primă, şi a ajuns ca la mijlocul anului 2020 să producă 50 de milioane de măşti lunar şi 1,5 milioane de halate şi combinezoane de protecţie, fiind cel mai mare producător român de astfel de echipamente.

Mihai Ivaşcu, CEO şi cofondator Modex, câştigătorul EY Emerging Entrepreneur Of The Year In Technology

„Un antreprenor trebuie să fie o combinaţie constructivă între management pur şi viziune de produs. Personal, am fost tot timpul foarte aproape de produs, mi-a plăcut tot timpul să desenez produse de la A la Z, să transform idei şi concepte în facturi.”


Familia Şerban, care conduce Group Şerban Holding, câştigătoarea premiului Family Business Excellence Award

„În capitalism, orice este de vânzare. Dacă mâine obţin suma X pentru că am făcut un exit, mă gândesc cum să împrumut alţi 9X şi să mă apuc de un business de 10X.”


Iulian Nedea, CEO şi proprietar al Simtel, câştigătorul categoriei Responsabilitate socială în perioada Covid-19

„Businessul nu este despre educaţie sau talent ci despre focus şi perseverenţă.”


Mihai Filip, proprietarul Techtex câştigătorul premiului pentru Cea mai de succes transformare a unui business în perioada pandemiei de Covid-19

„Trăim o perioadă extrem de importantă, unică, în care mari capacităţi de producţie se relocă din Asia în Europa. Vreau ca România să conteze în Europa şi în lume în ceea ce înseamnă producţia textilelor medicale şi a echipamentelor de protecţie.”

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
antreprenori,
pandemie,
premii,
EY Romania,
afaceri

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.