Cadbury indeamna actionarii sa respinga oferta Kraft, dupa afisarea rezultatelor din 2009

Postat la 12 ianuarie 2010 16 afişări

Cadbury, producatorul britanic de dulciuri, a inregistrat venituri in crestere cu 5% si o marja operationala mai mare cu 1,6% in 2009 fata de anul anterior, ceea ce face oferta de preluare initiata de Kraft mai putin atractiva pentru actionarii companiei.

Oferta Kraft este cu atat mai putin atractiva acum, decat a fost in momentul anuntarii formale in decembrie. Rezultatele din 2009 sunt peste asteptarile noastre, iar anul 2010 va continua acest trend", a declarat Roger Carr, presedintele Cadbury.

Veniturile din activitatea de baza a companiei s-au majorat in 2009 cu 5%, la acelasi curs valutar si cu 11%, tinand cont de fluctuatiile cursului de schimb. Marja operationala a ajuns la 13,5%, in crestere cu 1,6%, iar dividendele sunt asteptate sa fie cu 10% mai mari decat anul anterior.

"In 2009 am reusit sa ne majoram veniturile, in pofida faptului ca ne-am confruntat cu cele mai proaste conditii economice din ultimii 80 de ani", a declarat Todd Stitzer, directorul general al Cadbury.

Pentru anul 2010, managementul Cadbury tinteste cresterea marjei operationale la circa 15% si o crestere a veniturilor cu 5%-7%.

"In 2010 tintim cresterea veniturilor cu 5%-7%, animata de inovatiile in randul categoriile de produse si de investitiile graduale in marketing. Asteptam ca beneficiile de pe urma restructurarilor si reconfigurarilor sa ne ajute sa atingem o marja a profitului de 14%-16% in 2010 si de 16%-18% pana in 2013", a declarat Stitzer.

Conducerea companiei considera oferta initiata de Kraft derizorie deoarece evalueaza Cadbury la doar de 12 ori valoare profitului net, ceea ce este mai putin decat orice alta tranzactie similara din sector (de obicei tranzactiile au loc de la 14,3 la 18,5 ori mai mult decat valoarea profitului net). Deasemenea, rezultatele bune inregistrate de Cadbury fac ca pretul actiunilor sa fie cu 12% mai mare, iar modelul de afacere al Kraft o expun la categorii de produse cu crestere foarte mica.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
FMCG,
Cadbury,
Kraft,
Roger Carr,
/actualitate/afaceri/cadbury-indeamna-actionarii-sa-respinga-oferta-kraft-dupa-afisarea-rezultatelor-din-2009-5316154
5316154
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.