Bijuterii din coji de ouă, pene şi ciocolată: povestea Genei Tudor, antreprenoarea care îmbină arta cu businessul
Gena Tudor şi-a transformat numele într-un brand de bijuterii, dar nu oricum, ci prin pasiune, multă muncă, cercetare continuă, cursuri în domeniu şi autodezvoltare constantă. A reuşit să crească notorietatea mărcii prin participarea la târguri şi expoziţii, dar şi printr-o comunicare constantă cu publicul în mediul online. Ce a contat cel mai mult în dezvoltarea brandului şi ce urmează pentru atelierul de bijuterii?
Atelierul de bijuterii a apărut din dorinţa mea de a oferi oamenilor poveşti prin bijuterie, fie povestea pe care am văzut-o în timpul procesului de creaţie, fie că vorbim despre o altă istorioară pe care fiecare client o vede în spatele obiectului creat”, detaliază Gena Tudor. Ea a urmat mai multe cursuri în domeniu, dar spune că autodezvoltarea a jucat un rol foarte important, prin foarte multe teste, încercări şi experimente.
Însă pentru moment antreprenoriatul merge în paralel cu un job full time. De altfel, dezvoltarea unui astfel de brand nu implică doar investiţii în echipamentele necesare, ci şi în cursuri şi dezvoltare profesională constantă. Antreprenoarea povesteşte că începutul a fost provocator, atât din punct de vedere artistic, cât şi antreprenorial – şi continuă să fie.


„Pe partea artistică, este nevoie de mult timp dedicat cercetării şi studiului diferitelor teme, întrucât inspiraţia provine adesea din natură, din istorie sau din diverse contexte contemporane. Pe partea antreprenorială, este necesară multă răbdare pentru a integra şi a pune în practică toate cerinţele şi provocările mediului economic din România. Cea mai mare provocare rămâne însă îmbinarea materialelor inedite precum coji de ouă, pene, crenguţe de copac, cenuşă sau ciocolată cu metalele preţioase şi pietrele preţioase sau semipreţioase”, punctează Gena Tudor.
Creşterea brandului a fost treptată, prin participarea la târguri, expoziţii şi ateliere de profil, dar şi printr-o comunicare constantă cu publicul în mediul online, după cum menţionează chiar ea. „O mare parte din promovare s-a bazat pe poveştile din spatele fiecărui produs şi pe conexiunea personală cu cei care le descoperă. Portofoliul meu conţine piese unicat, fiecare cu propria identitate şi sursă de inspiraţie”. Despre 2024, spune că a fost un an intens, în care s-a bucurat de creştere atât pe plan artistic, cât şi antreprenorial.

„Am explorat teme noi, am lansat produse, am participat la evenimente care mi-au adus mai aproape oameni minunaţi şi am construit o comunitate tot mai implicată în jurul brandului meu”, adăugă ea. Anul acesta, vrea să ducă munca ei în domeniul bijuteriei la un alt nivel şi să creeze colecţii care spun poveşti mai profunde, să experimenteze cu materiale şi forme noi şi să ajungă la un public mai larg, atât în ţară, cât şi în afara ei. „Voi continua să învăţ şi să mă perfecţionez, pentru ca fiecare piesă să fie o combinaţie între meşteşug, emoţie şi inovaţie. Deja am început să lucrez la colecţia pentru anul 2026”, spune antreprenoarea. Clienţii ei sunt oameni care îşi doresc mai mult decât un simplu obiect — caută o piesă care să transmită emoţie, să spună o poveste şi să păstreze un strop de inspiraţie. „Îi regăsesc printre colecţionari, iubitori de artă, dar şi printre cei care vor să ofere cadouri cu suflet”, punctează Gena Tudor. Produsele ei se găsesc atât pe platforma proprie genatudor.com, pe notjustalabel.com, dar şi pe profilurile de Intagram şi Facebook care îi poartă numele.
Despre experienţa antreprenorială spune că a învăţat-o cum perseverenţa, adaptabilitatea sunt esenţiale şi fiecare pas contează, chiar şi cei mici. „Am descoperit că e nevoie de multă răbdare pentru a transforma o pasiune într-un proiect sustenabil şi că provocările sunt, de fapt, oportunităţi de a creşte. Am realizat cât de important este să îmbini pasiunea cu disciplina, să îţi gestionezi eficient resursele şi să fii deschis la feedback. De asemenea, am înţeles că învăţarea continuă este cheia dezvoltării pe termen lung”.
Despre planurile de viitor, antreprenoarea spune că vrea ca brandul ei să fie o punte între artă, tradiţie şi contemporaneitate. „În 3–5 ani mă văd creând colecţii care inspiră şi emoţionează oamenii, extinzând comunitatea de clienţi şi colaboratori care apreciază unicitatea şi povestea din spatele fiecărui produs”, conchide ea.

Gena Tudor, creatoare de bijuterii : „Am explorat teme noi, am lansat produse, fiecare cu povestea lui, şi am participat la evenimente care mi-au adus mai aproape oameni minunaţi şi am construit o comunitate tot mai implicată în jurul brandului meu“
Cinci idei de afaceri de la zero
Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.

Magic Charms şi Silver Moon – atelier de bijuterii
Fondatoare: Maria Georgescu
Investiţii necesare: 150.000 de euro
Portofoliu: peste 10.000 de bijuterii
Valoare vânzări/lună: 20.000 de euro

Delicon Prodimpex – producătorul sucurilor Aroma
Fondator: Gheorghe Constantin
Producţie anuală: 600–800 de tone de suc
Prezenţă: retail fizic şi online
Cifra de afaceri 2024: 8,7 mil. lei

Prăjitură din Natură – cofetărie-braserie
Fondatoare: Diana Bejan
Locaţie: Bucureşti, zona Foişorul de Foc
Portofoliu: produse vegane, fără zahăr adăugat
Investiţie iniţială: 50.000 de euro
Cifra de afaceri 2024: 188.000 de euro

ZsaZsa – producătorde accesorii
Fondatoare: Linda Szabo
Portofoliu: agende, articole de papetărie, accesorii etc.
Prezenţă: librării şi magazine de cadouri din ţară
Număr comenzi/lună: 10-20
Preţ borsetă: 210 lei

Vintage REchicLAT - platformă de obiecte vintage
Fondator: Lucian Teiu
Prezenţă: online
Portofoliu: articole din ceramică
Anul lansării: 2023
Preţ produse la licitaţii: de la 10 lei la 900 de lei

ZF şi Banca Transilvania au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













