Afaceri din joaca copiilor. Cum să faci 1 milion de euro în România din vânzarea de jucării

Autor: Ioana Matei Postat la 20 octombrie 2020 345 afişări

Lucian Coşofreţ dezvoltă în Iaşi Salamander Kids, un business axat pe comercializarea de jucării care a bifat anul trecut pragul unei cifre de afaceri de 1 milion de euro. Cum a trecut antreprenorul prin contextul pandemic şi cum se pregăteşte el pentru una dintre cele mai aglomerate perioade a anului?

Este un business cu istorie îndelungată - am început afacerile în anul 1995 cu vânzarea de haine,  iar apoi, în ultimii şapte ani, ne-am extins gama cu jucării, segment pe care ne concentrăm şi în prezent”, a povestit Lucian Coşofreţ în cadrul emisiunii ZF ECOSISTEMUL MARKETPLACE.

Businessul Salamander Kids este format în prezent dintr-un magazin fizic, iar de patru ani a intrat şi în online prin intermediul eMag Marketplace. În prezent, pentru acesta lucrează 12 persoane.

Lucian Coşofreţ spune că numărul comenzilor zilnice variază  în funcţie de mai mulţi factori – momentul săptămânii, promoţia pe care o derulează etc. Cele mai multe vânzări au loc însă, în mod evident ţinând cont de specificul afacerii, în lunile noiembrie şi decembrie. „În noiembrie, de Black Friday, vindem cât în trei luni obişnuite, iar în luna decembrie, vindem de obicei de trei ori mai mult decât într-o lună normală.”

Antreprenorul spune că acoperă toată gama de jucării pentru copii, iar valoarea bonului mediu se plasează în jurul a 120-150 de lei.

Vânzările de 1 milion de euro din 2019 au fost generate în procent de 70% de mediul online, iar 30% au fost realizate în mediul fizic. „Preconizăm că şi anul acesta va fi la fel, dar rămâne de văzut”, spune Lucian Coşofreţ. În perioada pandemiei, au fost nevoiţi să îşi închidă magazinul fizic timp de trei luni, însă au compensat cu online-ul, unde în lunile martie-aprilie-mai au înregistrat vânzări cu 40% mai mari. Antreprenorul crede totuşi că vor înregistra o scădere a businessului, în contextul în care, chiar înainte de debutul pandemiei, în luna ianuarie, au mai închis un magazin fizic din dorinţa de a se concentra mai mult pe online. „Online-ul este viitorul - dacă eşti cinstit, corect cu clienţii şi răspunzi la orice întrebare adresată de client, nu ai cum să nu vinzi. Încercăm şi anul acesta să ajungem la o cifră de afaceri la fel ca anul trecut, sperăm să fie aşa până la urmă”, crede antreprenorul.

Decizia de a se orienta spre mediul online a venit în urmă cu patru ani, când Coşofreţ făcea cumpărături pe platforma eMag. „Am aplicat, iar în 10 zile am publicat primul produs. Am ajuns ca până astăzi să luăm două premii - cel mai bun cont şi firmă exemplară pentru anul 2018 şi 2019”, descrie el realizările de pe această platformă. În prezent, se pregătesc pentru perioada sărbătorilor: „Am început pregătirile încă din iulie. Se fac stocurile, se aprovizionează, iar în decembrie, în depozit se zbârnâie, se aleargă dintr-o parte în alta, suntem consideraţi exact ca şi spiriduşii lui Moş Crăciun”.

Care sunt tendinţele pe piaţa jucăriilor? „Băieţii vor maşinuţe, fetele vor păpuşi şi piese de construcţie, în rest, orice jucărie preferată de copii este un obiect transpus din viaţa reală - bucătărie, cărucior de supermarkert, orice ar vedea copilul, în lumea jucăriilor există.”

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.