Abandonul şcolar, curajul şi 5.000 de dolari l-au transformat într-o legendă. Care este povestea omului care stă în spatele unuia dintre cei mai mari rivali ai Uber

Postat la 27 mai 2020 200 afişări

Abandonul şcolar, curajul şi 5.000 de dolari l-au transformat într-o legendă. Care este povestea omului care stă în spatele unuia dintre cei mai mari rivali ai Uber

Markus Villig este un tânăr estonian care la vârsta de 19 ani a abandonat facultatea şi s-a decis să dezvolte o aplicaţie de ride-hailing, cunoscută până nu de mult sub numele de Taxify. La acest proiect a contribuit şi familia lui Markus, care i-a finanţat iniţiativa cu 5.560 de dolari. În 2019, la doar 25 de ani, Markus conduce unicornul Bolt(fostul Taxify), unul dintre cei mai mari inamici al gigantului american Uber.

Markus Villig este un tânăr estonian care la vârsta de 19 ani a abandonat facultatea şi s-a decis să dezvolte o aplicaţie de ride-hailing, cunoscută până nu de mult sub numele de Taxify. La acest proiect a contribuit şi familia lui Markus, care i-a finanţat iniţiativa cu 5.560 de dolari. În 2019, la doar 25 de ani, Markus conduce unicornul Bolt(fostul Taxify), unul dintre cei mai mari inamici al gigantului american Uber.

Ceea ce l-a inspirat pe tânărul estonian să facă business în acest fel a fost povestea aplicaţiei Skype, care a fost dezvoltată tot în Estonia şi care i-a demonstrat lui Markus Villig că un business în tehnologie „poate fi lansat de oriunde”, scrie CNBC.

„Am realizat că în industria tehnologică există foarte mult spaţiu de manevră şi ca poţi realiza lucruri uimitoare lucrând cu o echipă foarte mică”, a declarat Markus Villig.

Potrivit fondatorului, chiar şi atunci când lumea a început să fie interesată de aplicaţie, acesta a continuat să fie prudent atunci când a fost vorba despre costurile de business, evitând angajarea în masă a şoferilor sau realizând campanii de marketing exorbitante. Pentru recruta şoferi, atunci când compania sa încă nu cunoscuse succesul, Markus se plimba pe străzile din Tallinn, capitala Estoniei, în căutare de personal.

„Aceasta este o industrie în cadrul căreia clienţii se aşteaptă să primească calitate în schimbul banilor. Dacă poţi oferi clienţilor cu preţ cu 20% mai bun sau te poţi asigura că şoferii vor pimi cu 20% mai mult pentru fiecare cursă care chiar îşi face banii” a mai spus Markus Villig.

Şoferii Bolt pot câştiga şi cu 10% mai mult spre comparaţie cu alte platforme de ride-hailing, în contextul în care compania percepe un comision de 15% din banii câştigaţi în urma fiecărei curse. Gigantul american Uber, prestează aceeaşi politică a comisionului, însă în acest caz ei preiau 25% din ceea ce câştigă şoferii.

Serviciul eston de ride-hailing Bolt, care până la începutul anului 2019 s-a numit Taxify, a reintrat pe competitiva piaţă de taximetrie a Londrei, promiţând curse mai ieftine şi salarii mai bune pentru şoferi comparativ cu rivalul său mai mare la nivel mondial, Uber Technologies. Iniţial, s-a încercat lansarea curselor Bolt în 2017, dar autorităţile londoneze nu au permis acest lucru în contextul în care compania nu reuşise să obţină o licenţă de operare la acea vreme.

Bolt este o aplicaţie mobilă disponibilă în 100 de oraşe şi 30 de ţări, având aproximativ 25 milioane de clienţi şi 500.000 de şoferi. Cu toate acestea, ride-hailingul nu este singura ramură de business pe care se bazează compania, pentru că aceasta închiriază scutere electrice şi livrează mâncare comandată printr-o aplicaţie dedicată.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
abandon,
poveste,
transformare,
gigant

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.