Abandonul şcolar, curajul şi 5.000 de dolari l-au transformat într-o legendă. Care este povestea omului care stă în spatele unuia dintre cei mai mari rivali ai Uber

Postat la 27 mai 2020 185 afişări

Abandonul şcolar, curajul şi 5.000 de dolari l-au transformat într-o legendă. Care este povestea omului care stă în spatele unuia dintre cei mai mari rivali ai Uber

Markus Villig este un tânăr estonian care la vârsta de 19 ani a abandonat facultatea şi s-a decis să dezvolte o aplicaţie de ride-hailing, cunoscută până nu de mult sub numele de Taxify. La acest proiect a contribuit şi familia lui Markus, care i-a finanţat iniţiativa cu 5.560 de dolari. În 2019, la doar 25 de ani, Markus conduce unicornul Bolt(fostul Taxify), unul dintre cei mai mari inamici al gigantului american Uber.

Markus Villig este un tânăr estonian care la vârsta de 19 ani a abandonat facultatea şi s-a decis să dezvolte o aplicaţie de ride-hailing, cunoscută până nu de mult sub numele de Taxify. La acest proiect a contribuit şi familia lui Markus, care i-a finanţat iniţiativa cu 5.560 de dolari. În 2019, la doar 25 de ani, Markus conduce unicornul Bolt(fostul Taxify), unul dintre cei mai mari inamici al gigantului american Uber.

Ceea ce l-a inspirat pe tânărul estonian să facă business în acest fel a fost povestea aplicaţiei Skype, care a fost dezvoltată tot în Estonia şi care i-a demonstrat lui Markus Villig că un business în tehnologie „poate fi lansat de oriunde”, scrie CNBC.

„Am realizat că în industria tehnologică există foarte mult spaţiu de manevră şi ca poţi realiza lucruri uimitoare lucrând cu o echipă foarte mică”, a declarat Markus Villig.

Potrivit fondatorului, chiar şi atunci când lumea a început să fie interesată de aplicaţie, acesta a continuat să fie prudent atunci când a fost vorba despre costurile de business, evitând angajarea în masă a şoferilor sau realizând campanii de marketing exorbitante. Pentru recruta şoferi, atunci când compania sa încă nu cunoscuse succesul, Markus se plimba pe străzile din Tallinn, capitala Estoniei, în căutare de personal.

„Aceasta este o industrie în cadrul căreia clienţii se aşteaptă să primească calitate în schimbul banilor. Dacă poţi oferi clienţilor cu preţ cu 20% mai bun sau te poţi asigura că şoferii vor pimi cu 20% mai mult pentru fiecare cursă care chiar îşi face banii” a mai spus Markus Villig.

Şoferii Bolt pot câştiga şi cu 10% mai mult spre comparaţie cu alte platforme de ride-hailing, în contextul în care compania percepe un comision de 15% din banii câştigaţi în urma fiecărei curse. Gigantul american Uber, prestează aceeaşi politică a comisionului, însă în acest caz ei preiau 25% din ceea ce câştigă şoferii.

Serviciul eston de ride-hailing Bolt, care până la începutul anului 2019 s-a numit Taxify, a reintrat pe competitiva piaţă de taximetrie a Londrei, promiţând curse mai ieftine şi salarii mai bune pentru şoferi comparativ cu rivalul său mai mare la nivel mondial, Uber Technologies. Iniţial, s-a încercat lansarea curselor Bolt în 2017, dar autorităţile londoneze nu au permis acest lucru în contextul în care compania nu reuşise să obţină o licenţă de operare la acea vreme.

Bolt este o aplicaţie mobilă disponibilă în 100 de oraşe şi 30 de ţări, având aproximativ 25 milioane de clienţi şi 500.000 de şoferi. Cu toate acestea, ride-hailingul nu este singura ramură de business pe care se bazează compania, pentru că aceasta închiriază scutere electrice şi livrează mâncare comandată printr-o aplicaţie dedicată.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
abandon,
poveste,
transformare,
gigant
Omul de afaceri care a înfiinţat medicina privată în România. Urmează să lanseze un proiect GIGANT, care ar putea fi un model şi pentru sistemul de stat Omul de afaceri care a înfiinţat medicina privată în România. Urmează să lanseze un proiect GIGANT, care ar putea fi un model şi pentru sistemul de stat

Wargha Enayati a câştigat suficient de mulţi bani din imobiliare încât în 1995 să poată intra în domeniul său de expertiză, cel medical. A fondat astfel prima clinică privată din România, iar de atunci premierele s-au ţinut lanţ: primele abonamente medicale de pe piaţa locală, prima reţea de sănătate privată, prima clinică dedicată exclusiv femeilor, primele policlinici sociale şi multe altele.

vezi continuarea
ZF.ro
Ufuk Tandoğan, CEO al Garanti BBVA România, despre cina ideală: „În trecut, pentru această întrebare mi-aş fi luat timp să trec în revistă câţiva dintre autorii sau artiştii mei preferaţi, lideri care m-au inspirat sau laureaţi ai premiilor Nobel. Acum..." Ufuk Tandoğan, CEO al Garanti BBVA România, despre cina ideală: „În trecut, pentru această întrebare mi-aş fi luat timp să trec în revistă câţiva dintre autorii sau artiştii mei preferaţi, lideri care m-au inspirat sau laureaţi ai premiilor Nobel. Acum..."
Iulian Dascălu, cel mai mare proprietar român de malluri, ignoră pandemia şi pregăteşte o investiţie de 120 mil. euro
Mediafax
De ce nu poate România împiedica răspândirea pandemiei printr-o nouă stare de urgenţă? EXPLICAŢIA unui reputat psiholog De ce nu poate România împiedica răspândirea pandemiei printr-o nouă stare de urgenţă? EXPLICAŢIA unui reputat psiholog
Donald Trump susţine că 99% din cazurile de coronavirus sunt „total inofensive”
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
PSD, reacţie la apelul lui Iohannis PSD, reacţie la apelul lui Iohannis
Apelul lui Iohannis către Parlament
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Suhan E hotarata treaba  Fotbalul se joaca in zece... COMENTARIU Valeriu Suhan E hotarata treaba Fotbalul se joaca in zece...
Povestile lui Valeriu Suhan La plesneala cu un springar (parte a II-a)

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.