MEET THE CEO: Lectiile unui inginer francez pentru romani

Autor: Ionut Bonoiu Postat la 11 octombrie 2010 71 afişări

Jérôme Olive, 52 de ani, a venit oficial in Romania la inceputul anului 2010, pentru a coordona afacerile grupului Renault in Romania, adica fabrica Dacia, fabrica de cutii de viteze si cel mai mare centru tehnologic din afara Frantei, in total investitii de peste 1,5 miliarde de euro.

Francezul a avut insa destul timp pentru a evalua punctele forte si punctele slabe ale romanilor: "Romania este o tara in care nu te simti strain, ca francez, e o tara foarte primitoare si ma refer in primul rand la oameni. Dar traiti intr-o cultura foarte ierarhica, in care conteaza excesiv de mult directiile impuse de sus."

Olive a condus inainte de a veni in Romania fabrica de la Douai, apreciata ca fiind cea mai flexibila din cadrul intregului grup francez, dar a fost si unul dintre cei care a lucrat la crearea primului monovolum din istoria auto, modelul Renault Scénic.

"Am fost in prima echipa de proiect, pentru ceea ce la vremea respectiva se numea proiectul R25", spune Olive. Aceasta structura paralela era o premiera la acea vreme, deoarece fiecare dintre membrii echipei de proiect pentru dezvoltarea de vehicule isi pastra in acelasi timp si functia curenta. Acest model este folosit in prezent de aproape fiecare producator de masini.

"Pentru mine, fiecare noua aparitie a unui model la care am lucrat s-a suprapus intr-o anumita masura cu nasterea unui copil", glumeste francezul, tata a cinci copii.

La fel ca si predecesorii sai la conducerea Dacia, francezul acuza starea proasta a infrastructurii: "Nu s-a facut prea mult la acest capitol. Noi avem in fiecare zi de satisfacut 1.400 de clienti. Transportam masini cu camioanele, cu trenul si cu vaporul, iar costul unei masini pana la Paris, de exemplu, ajunge la cateva sute de euro. Daca infrastructura ar fi mai buna, am rezolva o parte dintre problemele legate de stocuri. {i nu am profita doar noi, ci mai ales furnizorii nostri, care ar putea lucra cu stocuri mai mici si implicit ar imobiliza mai putini bani", crede Olive.

Chiar si asa, adauga francezul, romanii ar trebui sa fie mandri pentru ca au reusit sa produca o masina care sa ii satisfaca din punctul de vedere al calitatii pe nemti si pentru care vest-europenii stau la coada pana la cateva luni: "Mi se pare ca aveti un sentiment de inferioritate, dar ar trebui sa ridicati mai mult capul".

Dar poate cea mai importanta recomandare a francezului este cea care vizeaza construirea unei cariere profesionale: "Trebuie sa mergi pas cu pas. {tiu ca voi in Romania v-ati obisnuit ca lucrurile sa se miste foarte repede, dar trebuie sa aveti mai multa rabdare. Pasiune si rabdare".

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
meet the ceo,
jerome olive,
dacia,
duster

Citeşte pe comedymall.ro

/special/meet-the-ceo-lectiile-unui-inginer-francez-pentru-romani-7458459
7458459
comments powered by Disqus
Viaţă de corporatist { izolat la domiciliu } Viaţă de corporatist { izolat la domiciliu }

Într-un articol de copertă recent scriam despre viaţa angajaţilor în open space – observam cât de mici sunt spaţiile alocate angajaţilor în birourile din România, cât de greu este să ne adaptăm la obiceiurile colegilor şi cum, de multe ori, simţim nevoia să facem de acasă lucrurile importante pentru muncă. A trecut doar o lună de atunci, iar glumele „colegului de bancă'' au devenit amintiri, iar open space-ul pare să fi intrat la capitolul istorie. Ce înseamnă experimentul global al muncii de acasă şi care sunt posibilele urmări ale acestuia?

vezi continuarea
ZF.ro
Faţa nevăzută a tehnologiei: Ce se întâmplă de fiecare dată când cumperi un produs cu cardul. Nu aţi ştiut niciodată asta Faţa nevăzută a tehnologiei: Ce se întâmplă de fiecare dată când cumperi un produs cu cardul. Nu aţi ştiut niciodată asta
Toate planurile au fost date peste cap. Criza care vine din China
Mediafax
Regula celor 6 secunde pentru a reduce riscul de infectare cu coronavirus Regula celor 6 secunde pentru a reduce riscul de infectare cu coronavirus
Top 10 ţări care îşi vor reveni cel mai rapid la finalul pandemiei de coronavirus, potrivit analiştilor
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel” Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel”
Demisie „fulger”. Un medic chirurg va conduce Ministerul Sănătăţii. Cine este Nelu Tătaru, propus să preia funcţia după plecarea lui Costache
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo... COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo...
Dr. Tudor Ciuhodaru atentioneaza ca virusul (Covid-19) rezista minim 30 de minute in aer dupa eliminarea sursei infectiei si peste cinci zile pe piele

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.