Cum a reuşit Calvin Klein să transforme un magazin într-un business mondial, vânzând 500.000 de jeanşi pe săptămână

Autor: Georgiana Călin Postat la 31 martie 2017 1457 afişări

Când vine vorba de stilul minimalist – clasic, Calvin Klein se află printre designerii de top ai lumii care ilustrează acest concept până în cele mai mici detalii. În perioada de vârf, semnătura sa pe o pereche de blugi a vândut până la 500.000 de bucăţi pe săptămână. Compania care îi poartă numele înregistrează astăzi vânzări de circa 8 miliarde de dolari, având puncte de desfacere în peste 110 ţări.

Cum a reuşit Calvin Klein să transforme un magazin într-un business mondial, vânzând 500.000 de jeanşi pe săptămână
Cum a reuşit Calvin Klein să transforme un magazin într-un business...

Calvin Klein s-a născut în toamna lui 1942 în cartierul newyorkez Bronx, într-o familie de evrei cu venituri medii; ei deţineau un magazin alimentar. Din afacerea familiei, Klein a învăţat pentru prima oară că mai scump nu înseamnă mai bun, dar preţurile ridicate sunt o politică funcţională în cazul clienţilor pretenţioşi. „L-am întrebat odată pe tatăl meu care e diferenţa dintre un grapefrut de 29 de cenţi şi unul de 49, iar el mi-a răspuns: unora le place să plătească mai mult”, povestea designerul într‑un interviu. A moştenit pasiunea pentru modă de la mama şi bunica sa, cărora le plăcea să croiască şi să-şi accesorizeze ţinutele, iar mama sa a devenit o muză pentru creaţiile sale. Mulţi ani, colecţiile cK au fost construite în jurul unor culori predominante precum bej, crem, alb şi maro, nuanţele preferate ale acesteia. „De fiecare dată când mi se pare că sunt prea obsedat de haine, îmi amintesc că mama cheltuia toţi banii tatălui meu pe rochii, iar asta se întâmpla în perioada celui de-al doilea război mondial”, spunea acesta. 

Calvin Klein şi-a arătat interesul pentru design încă de la vârsta de 10 ani; în timp ce alţi copii se jucau, el îşi realiza propriile schiţe de haine. Susţinut în pasiunea sa de familie, mai târziu a studiat la New York High School of Industrial Arts în Manhattan, a urmat cursuri suplimentare la Art Students League şi a absolvit în 1963 Fashion Institute of Technology. Klein a fost la un pas de a renunţa la cariera visată pentru a-şi asigura veniturile prin continuarea afacerii familiei (magazinul alimentar), mai ales că la acel moment se născuse şi fiica sa. Însă la sfatul tatălui său, a abandonat confortul şi a făcut primul pas în acest domeniu. Împreună cu prietenul său din copilărie Charles Schwartz, care l-a împrumutat cu 10.000 de dolari, a deschis în 1968 Room 613, un spaţiu mic la hotelul York de pe Seventh Avenue, unde erau expuse colecţii ale designerilor începători.

Schwartz a devenit asociatul său până când Klein a ieşit din lumea afacerilor. O întâmplare fericită a făcut ca managerul de produse de la Bonwitt Teller, unul dintre furnizorii newyorkezi ai magazinelor de lux de pe Fifth Avenue, să coboare din întâmplare la un etaj greşit şi să remarce colecţia tânărului designer, aflată la atelierul improvizat din hotel.  Teller a fost surprins de stilul avangardist, l-a chemat pe Klein la o întâlnire şi a vrut să vadă mai multe din produsele sale. Designerul şi-a aranjat hainele pe umeraşe şi, în loc să ia taxiul, pentru ca hainele să nu se şifoneze, a împins singur suportul pentru haine pe o distanţă de aproape doi kilometri. Rezultatul? A părăsit biroul preşedintelui cu o comandă pentru haine în valoare de 50.000 de dolari.

Ulterior, partea dificilă a fost realizarea întregii colecţii pe care o comandase Bonwitt Teller, de la crearea fizică a hainelor până la împachetare şi distribuire. Cu ajutorul propriilor familii, care i-au ajutat până şi la coaserea etichetelor Calvin Klein pe piesele vestimentare, cei doi parteneri au reuşit să finalizeze proiectul până la termenul-limită. Din acel moment, brandul cK a crescut şi s-a extins constant, ajungând în 1977 o emblemă a modei şi un business de circa 30 de milioane de dolari. Aproape de anii ’80, designerul a primit propunerea de a lansa o colecţie de jeanşi în colaborare cu alt brand de haine, în perioada când acest obiect vestimentar se afla la începuturi. Negocierea presupunea ca pentru fiecare pereche de jeanşi vândută cu semnătura sa să primească 1 dolar; la scurt timp compania vindea 500.000 de perechi pe săptămână.

În 1992, compania a trecut printr-o perioadă dificilă, cei doi asociaţi se aflau în pragul falimentului, iar pentru prima oară  Klein a pus problema vânzării brandului. David Geffen, un miliardar din domeniul entertainmentului, i-a împrumutat cu 62 mil. dolari. La sfârşitul anilor ’90, Klein şi Schwartz au reluat discuţiile pentru vânzarea companiei, iar zvonurile spuneau că preţul pretins ajungea la un miliard de dolari, ceea ce a îndepărtat pretendenţi precum Tommy Hilfiger sau LVMH. În 2003 pasul a fost făcut, iar compania a fost vândută corporaţiei Phillips Van Heusen (PVH) pentru 400 mil. dolari cash, 30 mil. dolari în acţiuni şi alte drepturi în valoare de 300 mil. dolari, iar Klein a rămas şi pe postul de consultant creativ până în 2007.
 

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

Ce se întâmplă cu milioanele când fondatorii nu mai sunt? Ce se întâmplă cu milioanele când fondatorii nu mai sunt?

O ştire de la începutul acestui an a stârnit sentimente contradictorii: Karl Lagerfeld a decis să lase întreaga moştenire pisicii sale.

vezi continuarea
ZF.ro
ATENŢIE! Se schimbă TOTAL regulile pentru TOŢI şoferii din România! Sistemul OBLIGATORIU pe care trebuie să îl aibă toate maşinile. Este prima oară când... ATENŢIE! Se schimbă TOTAL regulile pentru TOŢI şoferii din România! Sistemul OBLIGATORIU pe care trebuie să îl aibă toate maşinile. Este prima oară când...
DE NECREZUT! Un cuplu a cumpărat unul dintre CELE MAI UTILIZATE produse din lume şi l-a folosit câteva zile, însă în scurt timp au descoperit că au făcut CANCER. Acum, într-o PREMIERĂ mondială, instanţa a decis: DESPĂGUBIRI de 2 MILIARDE de dolari pentru...
ProMotor.ro
VIDEO - MINUNEA DIN ROMÂNIA. Va costa 500 de milioane de euro şi va fi un proiect UNIC! VIDEO - MINUNEA DIN ROMÂNIA. Va costa 500 de milioane de euro şi va fi un proiect UNIC!
MAŞINILE SECOND-HAND de care trebuie SĂ TE FEREŞTI! Să nu cumperi niciodată aceste modele, oricât de atrăgătoare par să fie!
MAŞINA TA E DIESEL? Atunci te aşteaptă vremuri grele în România...
Descopera.ro
ENIGMA anului 536 a fost rezolvată. Cum a schimbat cursul istoriei - VIDEO ENIGMA anului 536 a fost rezolvată. Cum a schimbat cursul istoriei - VIDEO
5 selfie-uri realizate cu câteva clipe înainte de MOARTE (Galerie FOTO)
Cel mai mare SECRET al Bisericii. Ce înseamnă în realitatea ''TEMUTUL'' 666
Go4it.ro
A fost LANSAT telefonul cu cea mai performantă cameră frontală! Costă la jumătate faţă de un IPHONE sau HUAWEI, iar fotografiile sunt IMPRESIONANTE A fost LANSAT telefonul cu cea mai performantă cameră frontală! Costă la jumătate faţă de un IPHONE sau HUAWEI, iar fotografiile sunt IMPRESIONANTE
Chinezii le-au dat ŞAH americanilor! Au instalat pe o navă o ARMĂ extrem de puternică, pe care US Navy se străduieşte să o finalizeze de 12 ani. „Schimbă complet războiul pe viitor”
OnePlus 7 PRO a fost lansat! Iată cum arată telefonul anului 2019, mai performat şi mai ieftin decât alternativele HUAWEI şi SAMSUNG
Csid.ro
Dr. Mihaela Bilic: cum slăbeşti simplu şi ieftin 30 de kilograme VIDEO MARIUS TUCĂ SHOW Dr. Mihaela Bilic: cum slăbeşti simplu şi ieftin 30 de kilograme VIDEO MARIUS TUCĂ SHOW
Horoscopul lunii mai 2019: se anunţă câştiguri financiare mari şi proiecte noi
Oboseala la volan - ce se întâmplă în organism când conduci obosit

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.