Cine este Alan Mulally, omul venit de la Boeing pentru a salva Ford

Postat la 26 ianuarie 2010 121 afişări

A fost parasutat la Ford Motor Company in 2006 ca om din afara industriei si a ajuns sa fie pretuit ca ultimul mohican dintr-un lung sir al presupusilor salvatori ai unui simbol de o suta de ani al industriei auto. In acelasi timp, scepticii au susotit ca Alan R. Mulally va fi inghitit de complexitatile industriei auto si ca personalitatea lui expansiva va fi cumintita de faimoasele lupte intestine de la Ford.

La trei ani de mandat ca director executiv - si cu o multime de probleme asteptandu-si rezolvarea - Mulally s-a dovedit pana acum figura unificatoare de care Ford a avut nevoie de zeci de ani. Viziunea lui este rezumata pe placutele laminate, de marimea unui card, purtate de zeci de mii de angajati ai Ford si care concentreaza principiile lui de management intr-o fraza simpla, "Un Ford... O echipa... Un plan... Un tel". Si la 11 ianuarie, la conferinta de presa care a deschis Salonul Auto de la Detroit, Mulally a prezentat si masina care exprima strategia lui pentru intoarcerea Ford la statutul de lider in industria auto a lumii.

Acea masina, noul Ford Focus, este posibil la fel de importanta pentru Mulally precum a fost modelul T pentru Henry Ford, fondatorul companiei. In ciuda unor eforturi anterioare, Focus a fost prima masina cu adevarat globala a Ford - un singur vehicul creat si proiectat pentru clientii din fiecare regiune a lumii si vandut sub acelasi nume. Este mic, cu un consum eficient si asezonat cu componente de securitate si tehnologice care - crede Mulally - vor atrage consumatorii din Europa, Asia si cele doua Americi.

Masina reprezinta si ceea ce Mulally numeste "chintesenta" a tot ce a facut el de cand s-a alaturat Ford dupa o cariera de 37 de ani la Boeing. "Daca vrem sa fim de talie mondiala, avem nevoie sa tragem toti si sa ne folosim cat mai bine activele la nivel global ca sa cream o companie puternica", a spus el intr-un interviu acordat la sediul Ford. "Si exact acolo am ajuns."

Intr-o industrie plina de sceptici si obisnuita cu dezamagirile crunte, cei ce se indoiau de Mulally au cam disparut pentru ca omul a oferit deja mai mult decat era de asteptat de la el atunci cand l-a inlocuit pe presedintele Ford, William C. Ford Jr., in functia de director executiv.

Una dintre primele actiuni, premonitorii, ale lui Mulally in 2006 a fost sa imprumute 26 de miliarde de dolari, bani ce au oferit mai apoi Ford rezerva de lichiditate necesara ca sa evite falimentele sponsorizate de guvernul federal in care au intrat rivalii sai din Detroit, General Motors si Chrysler. Tot el a decis schimbarea strategiei Ford de la camionete si SUV-uri spre masini mici si vehicule crossover si a renuntat la marcile de lux Land Rover, Jaguar si Aston Martin, care consumau resursele Ford si distrageau atentia managementului.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
special,
Ford,
auto,
New York Times
/special/cine-este-alan-mulally-omul-venit-de-la-boeing-pentru-a-salva-ford-5411871
5411871
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.