CAPITALISTUL SĂPTĂMÂNII: Eiji Toyoda

Autor: Razvan Muresan Postat la 23 septembrie 2013 521 afişări

Eiji Toyoda, omul care a petrecut jumătate de viaţă gestionând Toyota Motor şi care a jucat un rol integral în ascensiunea Japoniei în una dintre industriile auto de top, a murit la numai câteva zile după ce a împlinit centenarul, scrie The Wall Street Journal.

CAPITALISTUL SĂPTĂMÂNII: Eiji Toyoda

Toyoda a fost implicat puternic în managementul companiei auto pentru aproape jumătate de secol, fiind chiar preşedinte al companiei timp de 15 ani. După ce a făcut turul companiei Ford Motor, în anul 1950, Toyoda s-a întors în Japonia cu ideea de a produce maşini în masă folosind metodele şi standardele japoneze.

Această idee a devenit baza producţiei eficiente pe care o înregistrează Toyota, compania producătoare de maşini fiind una dintre cele mai profitabile de pe piaţa auto. După o tentativă eşuată de a pătrunde pe piaţa din SUA, în 1968 Toyota a reuşit cu modelul Corolla, la un an după ce Toyoda a preluat funcţia de preşedinte. Pe parcursul celor 47 de ani de existenţă, Corolla a devenit cea mai de succes maşină din lume, cu peste 40 de milioane de unităţi vândute.

Pentru a evita creşterea tensiunilor comerciale dintre SUA şi Japonia în anii ’80, Toyoda a fost responsabil cu înaintarea unui plan pentru a crea o producţie comună cu General Motors, în Fremont, California, numită New United Motor Manufacturing. A fost prima unitate de producţie a Toyota din SUA.

Printre deciziile lui Toyoda a fost şi aceea să lanseze compania de lux Lexus, în 1983, în anul când a devenit CEO-ul companiei.

Toyoda a renunţat la funcţia de CEO în 1992, dar a continuat pe o funcţie de onorifică până în 1999, când şi-a asumat rolul pe care l-a păstrat până la moarte, acela de consultant. Printre multe alte decoraţiuni şi recunoaşteri ale meritelor sale, i-a fost acordat Ordinul Soarelui Răsare, în 1990.

Familia Toyoda a schimbat numele companiei deţinute în Toyota în 1936, din motive de marketing, crezând că sună mai familiar.

Urmărește Business Magazin

Citeşte pe MonitorulApararii.ro

/special/capitalistul-saptamanii-eiji-toyoda-11380785
11380785
comments powered by Disqus
ZF.ro
Industria care explodează în pandemie. Posibilităţile de creştere sunt uriaşe Industria care explodează în pandemie. Posibilităţile de creştere sunt uriaşe
DEZVĂLUIRI: De unde vin de fapt fructele şi legumele de la Lidl
Mediafax
COMENTARIU Adrian Onciu: Manelistul Florin Salam, atac dur la Guvernul Orban într-o scrisoare deschisă COMENTARIU Adrian Onciu: Manelistul Florin Salam, atac dur la Guvernul Orban într-o scrisoare deschisă
VIDEO Misterul din deşert: Artă sau OZN? Un obiect bizar a fost descoperit în mijlocul pustietăţii
MonitorulApararii
PREVIZIUNI POLITICE 2021: Politica externă a SUA  - Partea întâi PREVIZIUNI POLITICE 2021: Politica externă a SUA - Partea întâi
Planul Yasushi Akashi mutat în Caucaz. Reminiscenţele generaţiei naţionaliste post-imperiale în Nagorno-Karabakh
MonitorulPartidelor
Clotilde Armand: A început astăzi Clotilde Armand: A început astăzi
Clotilde Armand: Începem curăţenia
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Şuhan: Vinovaţii fără vină COMENTARIU Valeriu Şuhan: Vinovaţii fără vină
Victimă a violenţei domestice ne întoarcem la ei pentru că nu avem alte pârghii. Ce se află în spatele lui ”se va schimba”

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.