Antreprenorul care a fondat două dintre cele mai influente companii media din lume

Postat la 18 aprilie 2017 28 afişări  

Născut pe 1 ianuarie 1974, Jonah Peretti a crescut în Oakland, California. El a urmat cursurile Universităţii Santa Cruz, de unde a obţinut în 1996 o diplomă în studii de mediu. În liceu a strâns bani făcând muncă de grădinar, pentru a cumpăra un calculator Macintosh.

Antreprenorul care a fondat două dintre cele mai influente companii media din lume
Antreprenorul care a fondat două dintre cele mai influente companii...

A descoperit navigatorul Netscape în studenţie, iar după ce a terminat facultatea a fost la un interviu la un start-up de tehnologie. A decis însă că un job de 24.000 de dolari pe an ca profesor de informatică la o şcoală privată din New Orleans ar fi mai interesant. A ajuns în cele din urmă la MIT Media Lab, unde a dezvoltat un software de predare şi învăţare pentru cursuri şcolare.

În 2005, alături de Kenneth Lerer şi Ariana Huffington, Jonah Peretti a fondat The Huffington Post, una dintre primele publicaţii exclusiv online care au şi jucat un rol important în acest domeniu, din Statele Unite. Un an mai târziu, el lansa BuzzFeed, un portal de ştiri cu tematică socială şi de divertisment la nivel internaţional. Mai exact, BuzzFeed difuzează atât informaţii insolite, liste cu animale, imagini, cât şi ştiri serioase. Peretti a părăsit Huffington în 2011, atunci când AOL a cumpărat publicaţia într-o tranzacţie de 315 milioane dolari.

Acela a fost şi momentul în care BuzzFeed a devenit principala preocupare a lui Peretti. În anul 2014, fondul de investiţii Andreessen Horowitz a anunţat o investiţie de 50 de milioane de dolari în platforma BuzzFeed. De asemenea, ca urmare a acestei investiţii, Chris Dixon, unul din partenerii fondului de investiţii, intra în consiliul de administraţie al BuzzFeed.

La sfârşitul aceluiaşi an, Jonah Peretti a intuit că oamenii nu vor renunţa la aplicaţiile lor de social media şi de aceea a schimbat drastic strategia companiei: în loc să încerce să atragă privirile asupra propriului site, aşa cum fac cei mai mulţi publisheri, BuzzFeed publică texte originale, poze şi conţinut video direct acolo unde audienţa îşi petrece timpul, pe 30 de platforme globale diferite, de la Facebook la reţeaua rusească de socializare VK şi Telegram.

Pe toate platformele pe care publică materiale, compania generează cinci milioane de afişări – jumătate din conţinut video, o afacere care nici nu exista în urmă cu doi ani. Traficul de pe site s-a menţinut – 80 de milioane de utilizatori în SUA în fiecare lună, ceea ce pune BuzzFeed înaintea The New York Times, chiar dacă până la 75% din conţinutul BuzzFeed este acum publicat pe alte site-uri. Acum compania are 1.200 de persoane şi este evaluată la 1,5 miliarde de dolari. Cu toate acestea, Peretti încă o consideră un workshop.

Jonah Peretti compară secretul succesului BuzzFeed cu o flotă de maşini care se conduc singure: fiercare maşină învaţă de la toate celelalte în timpul mersului, astfel că în cele din urmă toate ajung de mii de ori mai deştepte. Celălalt secret al succesului este o cultură care îmbrăţişează continuu schimbarea, dar rămâne fidelă evaluărilor bazate pe date. Este o combinaţie complicată, dar esenţială pentru orice companie care speră să prospere în actualul mediu de afaceri tumultuos.

Citiţi aici mai multe despre Buzzfeed, compania media care face legătura dintre curcanii vii şi atleţi

„Oamenii spun că internetul e format din pisici. Motivul nu are însă nicio legătură cu pisicile; motivul este că oamenii vor să simtă o emoţie care să le permită să suspine cu toţii în acelaşi timp.”
 

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

Citeşte pe Tetelejurnal.ro

Zece poveşti ale unor români care au reuşit. Cum au ajuns să lucreze pentru NASA, în laboratoarele de cercetare ale unor giganţi sau chiar să conducă companii de sute de milioane de dolari Zece poveşti ale unor români care au reuşit. Cum au ajuns să lucreze pentru NASA, în laboratoarele de cercetare ale unor giganţi sau chiar să conducă companii de sute de milioane de dolari

Sunt câteva mii sau poate chiar zeci de mii. Din China în SUA şi din Dubai la Varşovia. Predau la universităţi de top din lume, lucrează pentru NASA sau în laboratoarele de cercetare ale unor giganţi. Sunt antreprenori care au pus bazelor unor start-up-uri peste hotare. Sau sunt executivi care conduc businessuri regionale sau globale de top, cu afaceri de zeci şi chiar sute de milioane de euro. Sunt cei care fac cinste României.

vezi continuarea
ZF.ro
(P) Cum mai stai cu matematica? (P) Cum mai stai cu matematica?
Cum să le dai aşa ceva? O problemă de clasa a 3a i-a băgat în ceaţă pe 90% dintre adulţii care citesc întrebarea. Tu ce înţelegi din asta
ONE.ro
Ce fac stewardesele când ajung la hotel. Ce fac stewardesele când ajung la hotel.
Un copil de 12 ani a revelat unul dintre cele mai bine păstrate secrete din lume
Moise Guran a făcut împrumut la bancă şi a jucat toţi banii la bursă: „În 7 ani, de la 50 de milioane de lei vechi...
Descopera.ro
Excavarea ruinelor unui templu egiptean a scos la iveală o DESCOPERIRE FASCINANTĂ! A stat ascunsă peste 2.000 de ani Excavarea ruinelor unui templu egiptean a scos la iveală o DESCOPERIRE FASCINANTĂ! A stat ascunsă peste 2.000 de ani
Povestea INCREDIBILĂ a adevăratului ''Tarzan'', fiul unei prinţese din Rusia, care s-a retras în sălbăticie în urmă cu 60 de ani
Întorsătură STRANIE la Observatorul Astronomic luat cu ASALT de agenţii FBI pe motiv de EXTRATEREŞTRI. ''Este un risc prea mare''
Go4it.ro
APPLE a dat lovitura! Un nou motiv pentru utilizatorii de IPHONE să nu treacă la ANDROID APPLE a dat lovitura! Un nou motiv pentru utilizatorii de IPHONE să nu treacă la ANDROID
A vost vândut primul bilet turistic pentru o călătorie în SPAŢIU. Acesta va garanta un tur în jurul LUNII
Dacă ai un telefon cu ANDROID, s-ar putea ca Google să îţi fi umblat în setări fără să ştii
Csid.ro
Dislipidemie: cauze şi tratament Dislipidemie: cauze şi tratament
Reguli pentru o slăbire corectă şi definitivă
Geanina Ilieş: alimentele de care nu se atinge

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.