Cum au ajuns două surori, proaspete mame, să înceapă o afacere de succes. Acum au printre clienţi unele dintre cele mai mari companii din ţară

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 18 noiembrie 2022 79 afişări

Două surori, proaspete mame. Sunt Roxana Stan şi Carina Stanculescu, pe care lumea antreprenoriatului le-a atras în mrejele ei de îndată ce au păşit în concediul de maternitate. Şi-au găsit preocupări care să le facă pauza mai uşoară, iar de aici până la un business nu a mai fost decât puţin, deşi n-a fost un traseu uşor. Astăzi, afacerea celor două surori poartă numele Fabrica de brodat şi şi-a adăugat în portofoliu companii cu nume celebre pe piaţa locală.

Am început prin frecventarea mai multor cursuri din domeniu, apoi, din economiile familiale, am reuşit să achiziţionăm prima maşină pentru brodat. Din păcate, nu am reuşit să accesăm niciun fel de program de finanţare pentru start-up-uri, pentru a ne putea dezvolta la început în această industrie. A trebuit să investim banii care au fost economisiţi de noi, în jurul a 10.000 de euro”, povestesc Roxana şi Carina.

Îşi doreau să creeze produse brodate aparte şi au pornit la drum cu un concept de cadouri brodate. Şi-au dat ulterior seama că personalizarea prin broderie generează o cerere mult mai mare din piaţă, aşa că au făcut o reconfigurare a businessului, care poartă acum numele Fabrica de brodat.

„Clienţi mari precum IVECO, 5 to go, Casa Berarilor Artizani, Semar Agro, Paloma Tours, Mirinda au apelat la serviciile noastre, alături de foarte multe şcoli care ne-au solicitat pentru personalizarea uniformelor, dar şi cupluri de îndrăgostiţi care doresc să facă partenerilor un cadou cu un mesaj brodat deosebit şi care să rămână vizibil pentru mult timp.”

Începutul a fost greu, îşi amintesc ele, mai ales că se aflau în plină pandemie. Primele comenzi au venit prin intermediul prietenilor şi au presupus personalizări de feţe de pernă, halate de baie, haine de copii şi, în general, cam orice îşi doreau clienţii. Creativitatea şi ambiţia s-au contopit în acele prime luni de muncă şi aşa au reuşit cele două surori să-şi formeze un portofoliu.


„Clienţi mari precum IVECO, 5 to go, Casa Berarilor Artizani, Semar Agro, Paloma Tours, Mirinda au apelat la serviciile noastre, alături de foarte multe şcoli care ne-au solicitat pentru personalizarea uniformelor, dar şi cupluri de îndrăgostiţi care doresc să facă partenerilor un cadou cu un mesaj brodat deosebit şi care să rămână vizibil pentru mult timp”, spun Roxana Stan şi Carina Stanculescu.


„La scurt timp, au început să apară şi comenzile mari, din ce în ce mai diversificate, fără a investi masiv în publicitate. Am ajuns să fim recomandaţi oricărui tip de client, fie că este vorba de persoane fizice, fie că este vorba de clienţi corporate.”

O altă parte dintre clienţi ajunge la ele prin intermediul reţelelor de socializare. Astăzi, tot echipamentul de lucru cuprinde două maşini de brodat de tip Brother, cu care Roxana şi Carina reuşesc să onoreze toate comenzile. Totuşi, ele caută să acceseze fonduri din care să finanţeze etapele viitoare de dezvoltare, pentru a duce Fabrica de brodat la nivelul următor. Atelierul se află în mansarda locuinţei lor din judeţul Ilfov, de unde firma de curierat preia fiecare colet. În ceea ce priveşte numărul de angajaţi...

„Am început ca o firmă de familie şi aşa am rămas. Eu şi sora mea reuşim să ne împărţim sarcinile astfel încât să producem şi să livrăm comenzile pe placul clienţilor.”

După ce preiau comanda, Roxana Stan şi Carina Stanculescu se ocupă de procesul de realizare a graficii, apoi de etapa de producţie. Au personalizat prin broderie tot ce se poate, de la tricouri şi şepci, până la prosoape de baie, trusouri pentru botez şi orice produs care trebuie imprimat cu un anumit text sau logo. Preţurile variază în funcţie de cantitate şi încep de la un leu pentru minutul de broderie. Care însă durează o viaţă.    ■

Preţurile variază în funcţie de cantitate şi încep de la un leu pentru minutul de broderie.



Cinci idei de afaceri de la zero

ZF, Banca Transilvania şi Vodafone  au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Rarum – brand de ulei de măsline

Fondator: Claudiu Mărîi

Prezenţă: online, Artichoke, Fix me a drink


iKombucha – brand de kombucha (Bucureşti)

Fondator: Victor Nicolae

Investiţii: peste 160.000 de euro

Prezenţă: online, în magazinele Bebe Tei din Bucureşti şi Constanţa, în băcănii şi cofetării raw-vegane


Navi – club sportiv (Bucureşti)

Fondatori: Cătălin şi Iulia Becheru

Cifră de afaceri în 2021: 2,8 mil. lei (560.000 de euro)

Prezenţă: Bucureşti


Edomestic – producţie de accesorii pentru animale (jud. Ilfov şi Neamţ)

Fondator: Andrei Găină

Investiţii: 45.000 de euro

Cifră de afaceri estimată pentru 2022: peste 120.000 de euro

Prezenţă: naţională


Fresh Direct – fermă de mure (Smeeni, jud. Buzău)

Fondator: Mihai Păduraru

Investiţii: 400.000 de lei (80.000 de euro)

Cifră de afaceri estimată pentru 2023: 400.000 de lei (80.000 de euro)

Prezenţă: Sezamo, Freshful



Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.

Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.