Nimeni nu ştie unde va ajunge peste un an, darămite peste 20 de ani
Cu ediţia din 2025, am strâns 2.000 de tineri cu toată cariera lor, fie de executiv, fie de antreprenor. Mulţi au crescut în toţi aceşti ani, alţii s-au pierdut pe drum. Numărul din Business Magazin dedicat celor 100 de tineri manageri de top vine cu o întrebare: ce greşeli au făcut care le-au asigurat succesul?
Cel mai optimist produs al Business Magazin – Catalogul 100 tineri manageri de top – a ajuns la ediţia 20, aproape fără să realizăm cât de repede a trecut timpul. În 2006, Business Magazin a lansat acest produs editorial ca un pariu pentru viitor, incluzând în cele peste o sută de pagini 100 de tineri sub 40 de ani.
Nimeni nu ştia unde vor ajunge în cariera profesională peste ani, nici măcar ei.
De exemplu, Călin Drăgan, care la vremea respectivă era la Coca-Cola HBC România, iar acum este la Coca-Cola Japonia, administrând o piaţă de peste 10 miliarde de dolari. Sau cariera spectaculoasă în business a lui Iulian Stanciu, care visa prin 2006 să facă din eMag cel mai tare retailer online din România. Şi chiar a reuşit.
În 2006, când Business Magazin a pornit proiectul Tineri manageri de top, PIB-ul României era la 97 de miliarde de euro, cu un salariu mediu de 866 de lei, adică 236 de euro, la un curs valutar de 3,5 lei/euro.
Acum, salariul mediu se duce spre 1.100 de euro, cu un PIB estimat, în acest an, să atingă 380 de miliarde de euro.
Nimeni nu vizualiza, în 2006, unde va ajunge România, cu atât mai puţin cei 100 de tineri manageri de top care au fost incluşi în primul catalog.
Cu ediţia din 2025, am strâns 2.000 de tineri cu toată cariera lor, fie de executiv, fie de antreprenor. Mulţi au crescut în toţi aceşti ani, alţii s-au pierdut pe drum.
Numărul din BUSINESS Magazin dedicat celor 100 de tineri manageri de top vine cu o întrebare: ce greşeli au făcut care le-au asigurat succesul?
O carieră include şi multe greşeli. Nu ştiu dacă învăţăm din ele, dar, câteodată, aceste greşeli pot să te ajute.
Într-o viaţă profesională contează foarte mult şansa, contează enorm de mult să fii acolo, la momentul potrivit, mai mult decât cunoştinţele şi experienţa pe care le ai, mai mult decât ceea ce ştii să faci.
Într-o companie, mai ales într-o corporaţie, de la un anumit nivel, contează mai mult networkingul, relaţiile, modul cum eşti privit de cei de sus.
Pentru mulţi tineri manageri, cei 20 de ani au fost ani de glorie; pentru foarte mulţi alţii, au fost nişte ani pierduţi, atunci când trag linie şi văd ceea ce au realizat şi unde au ajuns. Mulţi cred că ar fi putut ajunge mai bine dacă ar fi luat alte decizii. Bineînţeles, când ştii cum au evoluat vremurile, poţi să spui că ai fi acţionat altfel.
Ceea ce s-a întâmplat în ultimii 20 de ani în businessul românesc – de fapt, în ultimii 25-30 de ani – va fi ceva irepetabil. Mulţi au avut o şansă extraordinară să li se deschidă lumea corporaţiilor sau lumea antreprenoriatului românesc.
Când se creează o nouă lume – şi, după 2000, când s-a luat decizia de a intra în NATO şi Uniunea Europeană, s-a creat o nouă lume – atunci se fac cele mai mari afaceri sau au loc cele mai mari ascensiuni profesionale.
Mulţi executivi români au avut o şansă extraordinară să ocupe, de tineri, nişte poziţii de top, pe care nu ar fi reuşit să le ocupe niciodată într-o economie aşezată, cum începe să fie acum economia României.
Asaltul multinaţionalelor în România, apariţia clădirilor de birouri, dezvoltarea exponenţială tehnologică au deschis foarte multe oportunităţi care se întâmplă doar o dată în carieră.
Când Business Magazin a pus şi pune în paginile catalogului Tineri manageri de top numele unor tineri, se gândeşte la poveştile pe care ar putea să le scrie despre ei, dacă vor confirma. Chiar şi când unii înregistrează eşecuri – mai ales ca antreprenori – este tot o poveste, poate mai interesantă decât povestea unui tânăr manager care a avut succes.
Pentru Business Magazin, acest catalog arată şi rezilienţa noastră în această lume media, care a înregistrat transformări uluitoare. Inclusiv printul este acum ceva exotic, în condiţiile în care noile generaţii se nasc digital sau se uită şi citesc totul numai pe telefonul mobil.
Dar, până la urmă, indiferent cum şi unde se citeşte, povestea rămâne, aşa cum rămân şi poveştile acestor 2.000 de tineri manageri pe care i-am adunat în ultimele 20 de ediţii în catalogul 100 tineri manageri de top.
Nu avem pretenţia că i-am descoperit şi i-am inclus pe toţi cei care au avut cariere profesionale fascinante, atât în corporaţii, cât şi în business. Până la urmă, este o selecţie subiectivă a celor care editează acest catalog.
Dar cei pe care i-am inclus fac parte din businessul românesc, au pus o cărămidă la transformarea economică a României, iar o parte dintre ei chiar fac parte din cel mai bun 11 de business al României.
Business Magazin îşi continuă parcursul de a scrie povestea businessului românesc şi povestea celor
100 de tineri manageri de top selectaţi în fiecare an.
Nu ştiu ce ne va rezerva viitorul într-o lume atât de complicată cum este cea de astăzi, dar atât timp cât va exista business, vor exista şi antreprenori, şi executivi, şi tineri manageri.
(cristian.hostiuc@zf.ro)
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













