Boss, am un coleţel pentru tine. Poţi să cobori să-l iei

Autor: Cristian Hostiuc Postat la 10 aprilie 2017 3541 afişări

Cred că toţi dintre voi v-aţi confruntat cu această situaţie, sau cu una similară: un curier vă sună familiar şi vă spune: „Boss, am un coleţel pentru tine. Poţi să cobori să-l iei”.

Boss, am un coleţel pentru tine. Poţi să cobori să-l iei deschide galeria

Nici nu ştii de unde să-l iei, iniţial te înfurii pentru că nu înţelegi familiaritatea lui, te zgârie pe creier acest cuvânt care a intrat în vocabularul nostru, „boss” (bine că nu ţi se adresează cu sir, un apelativ folosit în lumea financiară), eşti şocat de cuvântul „coleţel”, dar până la urmă cobori să iei pachetul, că nu ai ce să faci.

Bine că erai acasă sau la serviciu, că ai răspuns la telefon şi că nu trebuie să umbli tu după colet după aceea, ca nebunul.

Curierii ne-au acaparat viaţa, odată cu creşterea exponenţială a afacerilor de comerţ online, şi au devenit personajele noastre zilnice. Cu bune şi cu rele.

În minte avem imaginea celor de la DHL, care au stabilit un standard în piaţă şi pe care îl vrem replicat la toate firmele de curierat (la îmbrăcăminte nici nu se mai pune vorba). Dar nu se poate, aşa că strângem din dinţi de furie, semnăm pe hârtia de primire şi mergem mai departe în speranţa că se va îmbunătăţi ceva.

Magazinele online au explodat, atrăgând după ele necesitatea serviciului de livrare, o afacere din ce în ce mai complicată cu toate că se câştigă bani.

Toată lumea se loveşte de oameni, de resursa umană, care nu poate fi pregătită în ritmul în care apar comenzile. Sunt firme de curierat care nici nu-şi mai bat capul cu trainingul, ci doar sunt mulţumite dacă cineva duce un colet din punctul A în punctul B.

De multe ori, magazinele online se gândesc să-şi facă propriul serviciu de livrare pentru că pierd clienţi şi comenzi din cauza modul în care firmele de curierat execută acest serviciu. Până la urmă renunţă, pentru că punerea în practică a acestei idei înseamnă investiţii mari, se vor lovi de aceeaşi problemă de resurse umane şi în final nu vor mai avea pe cine să dea vina, că produsul nu s-a livrat la timp sau că noua generaţie de curieri a devenit prea familiară cu clienţii, începând de la modul de adresare şi până la atitudine.

Toată lumea trăieşte cu impresia că aceşti curieri îţi fac un serviciu pentru că îţi aduc pachetul şi trebuie să fii mulţumit de acest lucru.

Dacă am extinde ce se întâmplă pe piaţa curierilor la alte pieţe de servicii, am vedea imaginea unei economii destul de crăpate, destul de rămase în urmă din punctul de vedere al serviciilor şi al modului în care acestea sunt livrate.

Fiecare dintre noi se confruntă zilnic cu noua generaţie de taximentrişti, care te întreabă în sictir unde mergi – unde mergeţi – şi dacă nu vrea să efectueze acel serviciu, spune că nu merge în acea direcţie. Asta dacă nu-ţi dublează suma ca să te ducă la destinaţie.

Ce poţi să le faci?

Aproape fiecare taximetrist se plânge de bani, că era mai bine pe vremea lui Ceauşescu, că nu mai avem industrie, că românii sunt săraci, că Băsescu e dat dracului, e cel mai tare politician, că ăştia de sus vor să-i facă rău lui Gigi Becali, că benzina e scumpă şi străinii scot banii din ţară, că ne-am vândut petrolul la străini etc., dar în final te trimit la plimbare, nu iau cursele dacă nu le convine traseul. Adică nu au nevoie de bani. Dacă vă uitaţi la noua generaţie de taximetrişti, mai tineri, veţi vedea acestă atitudine, de a refuza să facă un serviciu pentru care este plătit şi are o licenţă.

Plus că protestează împotriva lui Uber, că fac evaziune fiscală, că aceste curse cu şoferii noi, fără licenţă, sunt adevărate pericole de siguranţă!

Piaţa serviciilor de bază, deşi este mai bine plătită decât multe joburile din industrie, din fabrici, din supermarketuri, din învăţământ, din sănătate, este tot mai proastă, nu ţine pasul cu cerinţele clienţilor care chiar plătesc pentru acest serviciu. Şi nu puţin.

Din păcate, nu ai prea multe alternative la taximetrişti, curieri, zugravi, electricieni etc.

Este o piaţă rămasă mult în urmă şi care dictează regulile şi preţul şi în final tot nu primeşti serviciul cerut.

Parcă nimeni nu vrea să îmbunătăţească acestă piaţă, deşi sunt clienţi care ar plăti mult mai mulţi bani pentru serviciile solicitate dacă ar putea să fie livrate la timp, în bună regulă şi bună stare.

Probabil că aceia care prestează aceste servicii au mai mulţi bani decât credem noi şi de aceea îşi permit să spună că vin peste o săptămână, sau că nu merg până acolo.

S-ar putea ca sub ochii noştri să se dezvolte o mentalitate în care fiecare este mulţumit cu un anumit venit şi nu ar vrea să muncească mai mult şi mai bine, chiar dacă ar primi mai mulţi bani.

Gândiţi-vă la acest lucru!

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

/opinii/boss-am-un-coletel-pentru-tine-poti-sa-cobori-sa-l-iei-16227855
16227855
comments powered by Disqus
Ce se întâmplă cu milioanele când fondatorii nu mai sunt? Ce se întâmplă cu milioanele când fondatorii nu mai sunt?

O ştire de la începutul acestui an a stârnit sentimente contradictorii: Karl Lagerfeld a decis să lase întreaga moştenire pisicii sale.

vezi continuarea
ZF.ro
ATENŢIE! Se schimbă TOTAL regulile pentru TOŢI şoferii din România! Sistemul OBLIGATORIU pe care trebuie să îl aibă toate maşinile. Este prima oară când... ATENŢIE! Se schimbă TOTAL regulile pentru TOŢI şoferii din România! Sistemul OBLIGATORIU pe care trebuie să îl aibă toate maşinile. Este prima oară când...
DE NECREZUT! Un cuplu a cumpărat unul dintre CELE MAI UTILIZATE produse din lume şi l-a folosit câteva zile, însă în scurt timp au descoperit că au făcut CANCER. Acum, într-o PREMIERĂ mondială, instanţa a decis: DESPĂGUBIRI de 2 MILIARDE de dolari pentru...
ProMotor.ro
VIDEO - MINUNEA DIN ROMÂNIA. Va costa 500 de milioane de euro şi va fi un proiect UNIC! VIDEO - MINUNEA DIN ROMÂNIA. Va costa 500 de milioane de euro şi va fi un proiect UNIC!
MAŞINILE SECOND-HAND de care trebuie SĂ TE FEREŞTI! Să nu cumperi niciodată aceste modele, oricât de atrăgătoare par să fie!
MAŞINA TA E DIESEL? Atunci te aşteaptă vremuri grele în România...
Descopera.ro
ENIGMA anului 536 a fost rezolvată. Cum a schimbat cursul istoriei - VIDEO ENIGMA anului 536 a fost rezolvată. Cum a schimbat cursul istoriei - VIDEO
5 selfie-uri realizate cu câteva clipe înainte de MOARTE (Galerie FOTO)
Cel mai mare SECRET al Bisericii. Ce înseamnă în realitatea ''TEMUTUL'' 666
Go4it.ro
A fost LANSAT telefonul cu cea mai performantă cameră frontală! Costă la jumătate faţă de un IPHONE sau HUAWEI, iar fotografiile sunt IMPRESIONANTE A fost LANSAT telefonul cu cea mai performantă cameră frontală! Costă la jumătate faţă de un IPHONE sau HUAWEI, iar fotografiile sunt IMPRESIONANTE
Chinezii le-au dat ŞAH americanilor! Au instalat pe o navă o ARMĂ extrem de puternică, pe care US Navy se străduieşte să o finalizeze de 12 ani. „Schimbă complet războiul pe viitor”
OnePlus 7 PRO a fost lansat! Iată cum arată telefonul anului 2019, mai performat şi mai ieftin decât alternativele HUAWEI şi SAMSUNG
Csid.ro
Dr. Mihaela Bilic: cum slăbeşti simplu şi ieftin 30 de kilograme VIDEO MARIUS TUCĂ SHOW Dr. Mihaela Bilic: cum slăbeşti simplu şi ieftin 30 de kilograme VIDEO MARIUS TUCĂ SHOW
Horoscopul lunii mai 2019: se anunţă câştiguri financiare mari şi proiecte noi
Oboseala la volan - ce se întâmplă în organism când conduci obosit

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.