19 lei. Atât costă cea mai rentabilă investiţie pe care poţi să o faci ca să afli ce se întâmplă în jurul tău, în lumea largă
Mi-au plăcut ziarele, revistele, cărţile de când mă ştiu. Mi-au plăcut informaţiile pe care le-am aflat citind toate aceste lucruri. Săptămânal vine la redacţie – sau, dacă nu ajunge, mă duc eu să cumpăr – cel mai interesant produs jurnalistic pe care îl ştiu, ca raport calitate-preţ: FT Weekend, suplimentul de weekend al Financial Times, cel mai important ziar de business al Europei, care costă 19 lei. Prefer varianta print pentru că m-am născut cu ziarul print. Dar nu am nimic împotriva altor generaţii care citesc ştirile pe mobil, pe laptop sau pe calculator. Ştirile trebuie citite imediat, iar acest lucru vine prin intermediul telefonului, pe care îl ai tot timpul cu tine. Te duci la laptop sau la calculator, te duci la print atunci când vrei să citeşti mai mult decât un headline, un titlu, mai mult decât atunci când dai scroll sau treci de la o ştire la alta în trei secunde. Cu 19 lei pe săptămână – adică cât o cafea, un cappuccino, mai puţin decât un flat white şi cât jumătate dintr-o pizza – afli, în 46 de pagini, ce se întâmplă în lume, de ce este important un eveniment sau altul, de ce este important un nume, un personaj, cineva care s-a remarcat prin ceva. Cu 19 lei citeşti articole, analize, features-uri absolut senzaţionale din domeniul economic, business, social, cultural, de timp liber, wellbeing şi, nu în ultimul rând, cooking.
Într-unul dintre ultimele numere, ediţia 16/17 august, puteai să afli despre salatele perfecte cu dressing pentru vară (un subiect extrem de uşor, care nu ar avea ce să caute în lumea de business, dar care a fost foarte citit online), alături de un articol despre cum au ajuns Irlanda şi Dublinul porţi de acces în Europa pentru cocaină. În timp ce consumul de droguri a crescut, cel de alcool a scăzut cu o treime în Irlanda. De asemenea, puteai să citeşti despre inteligenţa artificială, care este pe buzele tuturor şi despre care Financial Times se întreabă dacă nu cumva este aproape de un zid. Cu 19 lei, în ediţia FT Weekend din 9/10 august puteai să citeşti un articol despre „the importance of slowing down”, alături de povestea primei femei care a condus serviciul de securitate britanic MI5, Stella Rimington, care a murit anul acesta, şi de ce a fost ea importantă. Subiectele sunt tratate din punctul de vedere al businessului, al geopoliticii, al deschiderii către lume. Cu 19 lei, afli care sunt trendurile lumii, din toate domeniile, din toate sectoarele, din toate ţările. Cu 19 lei, faci cea mai rentabilă investiţie în tine, ca să ştii, poate, un pic mai mult decât ceilalţi atunci când eşti la o cafea, la o masă, la o discuţie de recrutare, încercând să îţi schimbi jobul cu unul mai bine plătit. Cu 19 lei, ai o şansă mai mare să fii luat în seamă atunci când cineva are de ales un singur candidat dintre mai mulţi. Cu 19 lei ţi se deschide întreaga lume, într-un mod pe care numai presa îl poate oferi. Niciun influencer nu îţi poate oferi ceea ce îţi dă FT Weekend despre lumea în care trăieşti şi despre ce se întâmplă dincolo de arealul tău cotidian. Nici televiziunea nu poate să facă asta într-un mod atât de coerent, structurat şi analitic. Cu 19 lei, noile generaţii de corporatişti au acces la o deschidere de informaţii, subiecte şi, nu în ultimul rând, probleme despre care trebuie să ştie, pentru că se vor confrunta cu ele mai mult decât generaţiile anterioare. Acum câţiva ani, am citit în FT Weekend un articol care spunea că vom trăi minimum 100 de ani – nu noi, ci generaţiile care vin după noi – datorită progresului în medicină şi în prelungirea vieţii active. Şi că, pe parcursul acestor 100 de ani, oamenii vor avea cel puţin trei căsătorii, faţă de una, cât este tradiţia acum. Tot în FT Weekend, am citit cu mulţi ani în urmă un articol care mi-a rămas în minte până astăzi: „When your boss will be an algorithm”. La vremea respectivă părea doar un subiect de presă, iar acum este o realitate cu care ne confruntăm din ce în ce mai mult. Bineînţeles, nu există doar FT Weekend sau Financial Times, ci şi The Wall Street Journal, cu suplimentul său de weekend, sau The Economist (care costă 55 de lei). Indiferent de articolele scrise cu ChatGPT sau cu alte forme de AI, înţelegerea evenimentelor şi corelaţiile vor rămâne, cel puţin în viitorul apropiat, în mâna jurnaliştilor. Până atunci, acest articol este o pledoarie pentru noile generaţii de corporatişti: să citească despre ce se întâmplă în lume, în toate domeniile, într-un mod ordonat şi structurat, mai mult decât un titlu citit în grabă pe telefon. Cel puţin FT Weekend, la 19 lei pe săptămână, este cea mai bună şi mai rentabilă investiţie pe care o poate face cineva în el însuşi.
P.S.: Înainte de FT Weekend, The Economist sau The Wall Street Journal, trebuie să citiţi Ziarul Financiar şi Business Magazin.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













