Kinga Agnes Daradics

Autor: Ana Raduta Postat la 17 mai 2012 191 afişări

La 1 mai 2012, Kinga Agnes Daradics împlineşte un an în funcţia de country manager al Mol România.



Kinga Agnes Daradics este una din eroinele Catalogului "200 cele mai puternice femei din business", care va fi lansat în curând, si ale galei "Woman in Power" (19 martie 2014).



În primul an de mandat al noului CEO la conducerea Mol România, vânzările în volume de carburanţi au crescut cu 4%, de la 433.000 de tone în 2010 la 451.000 de tone, cota de piaţă a avansat cu aproximativ un punct procentual, la peste 12%, iar veniturile magazinelor din benzinării au urcat cu 8%. "Am venit pe acest post cu gândul de a creşte compania şi, deşi contextul economic nu este favorabil, sper ca strategia noastră de marketing să dea roade", spunea anul trecut Kinga Agnes Daradics, în cadrul primului interviu acordat presei din România. Creşterea volumelor vândute a fost o medie între vânzările de motorină (care au crescut cu 7%, în ritmul pieţei, de la 299.000 de tone în 2010 la 320.000 de tone anul trecut) şi cele de benzină (care au scăzut cu 3%, de la 131.000 de tone la 127.000 de tone). Cu toate că piaţa este în schimbare, planul Mol România este de a deschide 70 de noi benzinării în următorii cinci ani, dar şi să înceapă activităţile în sectorul upstream.

Kinga Agnes Daradics a făcut liceul la Miercurea Ciuc, facultatea a absolvit-o la Cluj în 2003 (Marketing în cadrul Universităţii Babeş Bolyai), apoi a făcut un master în Marketing şi Management tot la Cluj, un Summer MBA la Wirtschaftsuniversität în Viena şi din 2005 un Executive MBA la University of Sheffied la Londra. Noul country manager al Mol România şi-a început cariera în 2003 în cadrul grupului Mol, în divizia de dezvoltare de carduri - unde se ocupa atât de noile produse de fidelizare a clienţilor, cât şi de coordonarea call-center-ului. În 2007 este promovată card management manager, iar în 2010 devine head of card products, având scopul de a transforma Mol într-un lider est-european pe piaţa serviciilor de carduri de carburanţi. Pe tot parcursul anului trecut a dezvoltat strategia de vânzări şi dezvoltare de carduri pentru 9 ţări şi 11 reţele de staţii, cu scopul de a maximiza profitabilitatea pe acest segment a companiei. Şi-a atins targeturile, iar în 2011 a fost din nou promovată, de data aceasta în afara Ungariei, la Bucureşti. Kinga Agnes Daradics este pentru prima dată în carieră CEO şi country manager şi a preluat de la predecesorul său, Szabolcs Ferencz, un business în creştere: MOL România a încheiat 2010 cu o cifră de afaceri de 560 milioane euro, cu peste 20% mai mare faţă de nivelul din 2009. MOL deţine local o reţea de 126 de benzinării prin care controlează o cotă de piaţă de 11% din vânzările de carburanţi.

BUSINESS Magazin: Cât de greu îşi croieşte o femeie drumul în lumea de business?

Kinga Agnes Daradics, MOL România: Experienţa mi-a arătat că succesul nu depinde de faptul că sunt femeie, ci de ce abilităţi şi cunoştinţe am acumulat, de cât de mult am perseverat, având obiective clar definite. Pe parcursul carierei mele de nouă ani la MOL am muncit foarte mult, am învăţat foarte mult şi în cadrul companiei, dar şi absolvind un Executive MBA.

BUSINESS Magazin: E mai uşor sau mai greu să te impui ca lider, fiind femeie?

Kinga Agnes Daradics, MOL România: Cel mai important este cum îmi rezolv sarcinile, ce calitate are aportul meu, cât de eficient pot să îmi motivez echipa. Nu devii un lider doar urmărind un tipar stereotip,.

BUSINESS Magazin: Cum v-aţi caracteriza stilul de conducere şi/sau de creare a unei afaceri?

Kinga Agnes Daradics, MOL România: Corect şi eficient - consider foarte important să îmi tratez echipa cu corectitudine şi respect, să le stabilesc obiectivele, să le evaluez performanţele şi să le recompensez în concordanţă. Pe de altă parte, am aceleaşi aşteptări de la echipa mea. Încurajez managementul participativ, dar ştiu să îmi asum şi rolul de conducător al echipei mele.

BUSINESS Magazin: Care sunt calităţile feminine care ajută în business?

Kinga Agnes Daradics, MOL România: Nu cred în stereotipii, dar indiferent că liderul unei companii este femeie sau nu, sunt unele aspecte care trebuie luate în considerare: capacitatea de a soluţiona problemele într-un mod constructiv, disponibilitatea de a învăţa lucruri noi, deschiderea de a transforma greutăţile în oportunităţi.

BUSINESS Magazin: Branduri preferate?

Kinga Agnes Daradics, MOL România: Îmi plac lucrurile speciale, unice, care îmi definesc personalitatea. Nu sunt prizoniera unui brand anume, mă interesează mai degrabă o combinaţie rafinată de haine şi accesorii care să aibă o poveste pe care o cunosc doar eu. În ceea ce priveşte parfumul, am o slăbiciune: Chanel Chance.

BUSINESS Magazin: Destinaţii de vacanţă preferate.

Kinga Agnes Daradics, MOL România: Îmi place mult să călătoresc, să descopăr, să văd cum se trăieşte în alte locuri, cum gândesc oamenii pe care îi întâlnesc în drumurile mele. Cred că aşa îmi lărgesc orizontul.

BUSINESS Magazin: Care e lucrul din viaţa dumneavoastră pe care îl preţuiţi cel mai mult?

Kinga Agnes Daradics, MOL România: Aş spune că pe primul loc se află familia şi în mod constant trebuie să ştiu să preţuiesc foarte bine timpul pe care îl am la dispoziţie.

BUSINESS Magazin: Vi se pare că discuţia despre discriminarea de gen mai este de actualitate în 2012?

Kinga Agnes Daradics, MOL România: Aş spune că, în prezent, pe lângă a avea grijă de cariera ei, femeia trebuie să-şi asume mai multe responsabilităţi: femeie, mamă, soţie. Nu cred însă că abilităţile şi competenţele sunt determinate de faptul de a fi femeie sau nu, ci calităţile individuale sunt cele ce fac diferenţa.


Catalogul "100 Cele Mai Puternice Femei Din Business" prezintă interviuri cu reprezentantele de success ale mediului de afaceri românesc actual şi conţine profilul profesional a 100 dintre liderii feminini.

Au experienţă, au putere, câştigă bine, sunt cochete şi se bucură de respectul celor din jur. Cuvântul lor este cel mai important sau printre cele mai importante în companiile pentru care lucrează. Cele mai puternice femei de afaceri din România sunt un segment aparte şi tot mai bine conturat dintr-o lume care, în mod tradiţional, a fost creată şi condusă de bărbaţi.

Catalogul "100 Cele Mai Puternice Femei Din Business" - prima ediţie va fi distribuit gratuit abonaţilor BUSINESS Magazin şi va putea fi achiziţionat online din 9 aprilie la adresa www.bmag.ro/cataloage, la preţul de 25 de lei (TVA inclus).

Urmărește Business Magazin

/lideri/kinga-agnes-daradics-9624550
9624550
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.