Cele mai puternice femei din România: Mihaela Nicola, The Group

Autor: Anca Barbulescu Postat la 31 mai 2013 4891 afişări

Comunicarea şi întreaga industrie creată în jurul acestei specializări au devenit o a doua natură pentru Mihaela Nicola, deşi în şcoală s-a pregătit pentru o altă mare pasiune de-a sa – matematica.

CELE MAI PUTERNICE FEMEI DIN ROMÂNIA - EXCLUSIV

Chiar dacă nu a profesat vreodată în domeniu, Facultatea de Matematică a ajutat-o pe Mihaela Nicola să-şi formeze un sistem de gândire arborescentă, lucru extrem de util acum, când conduce, alături de Zoltan Szigeti, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din România. Sub umbrela The Group îşi desfăşoară acum activitatea 17 agenţii în care lucrează 210 oameni.

Cariera Mihaelei Nicola în publicitate a început în 1991 la agenţia Grafitti BBDO. Era momentul în care specialiştii se dezvoltau odată cu industria, aflată la începuturi. Din 1994 au început 10 ani în care s-a aflat în managementul grupului Ogilvy din România, pentru ca în 2005 să transfere bagajul de cunoştinţe în propria afacere.

Anul trecut The Group a încheiat un parteneriat cu Omnicom Media Group pentru a-şi consolida investiţiile în media prin intermediul agenţiei de media buying care aparţine The Group, acesta devenind acţionar în agenţiile OMD şi PHD.  

1. Cât de greu îşi croieşte o femeie drumul în lumea de business?

Mihaela Nicola: Privită din afară, fără lupă, lumea de business, ca şi cea socială sau politică, este condusă de bărbaţi. Numeric, valoric şi chiar calitativ. Când aplici judecata de laborator şi analizezi microscopic, la nivelul primar la care se întâmplă „conexiunile", apare mereu un rol nu numai determinant, dar şi dominant al unei femei. Nu-mi place să vorbesc despre „a fi femeie de afaceri„ ca despre o dizabilitate în raport cu domnii, nu cred că-i nici măcar o slăbiciune. Înainte de a-ţi croi drumul, îl alegi, acolo este prima capcană. Mai apoi, pe acelaşi drum întâlneşti mulţi călători spre aceeaşi direcţie. Drumul e acelaşi, uneltele, aceleaşi, disponibile tuturor, destinaţia comună: succesul. Diferenţa provine, aşadar, din abilitatea de a mânui instrumente comune pentru construcţia de business, din înzestrarea intelectuală şi din adaptabilitatea la condiţii dificile de parcus; niciunul dintre aceste ingrediente nu are exclusivitate de gen.

Ştiu şi eu poveşti despre compromisuri suplimentare pe care doamnele trebuie să le facă, am auzit despre tributul emoţional, afectiv sau distanţat de morală pe care se presupune că-l dă o femeie pentru a avansa ierarhic sau a construi o afacere; dar parcursul meu şi exemplele pe care le văd în jur contrazic aceste prejudecăţi. Aşadar, a-ţi croi drumul în lumea de business este un exerciţiu de tenacitate, o sumă de renunţări, compromisuri şi sacrificii care nu au gen.

2. Care sunt calităţile feminine care ajută în business?

Mihaela Nicola: Nu ştiu dacă sunt neapărat calităţi feminine, dar intuiţia şi tactul ajută mult. Compensează lipsa de răbdare, lipsă din pricina căreia doamnele au generat atâta anecdotică. Acolo unde domnii aplică cinismul, doamnele iau decizii cu suflet. Atunci când domnii cumpănesc îndelung, doamnele au acţionat deja. Domnii elimină, doamnele adaugă. Domnii savurează parcursul, doamnele sunt interesate de destinaţie. Ce bine că suntem diferiţi. Şi mai bine că suntem complementari.


Cea mai bogată femeie din România

Cele mai puternice femei din România: Dorothy Constantin, High Fashion Concept (Victoria 46, Day & Night, Petit's, The Code)

Cele mai puternice femei din România: Ioana Lemnaru, Mercedes-Benz România

Cele mai puternice femei din România: Camelia Şucu, Class Living

Cele mai puternice femei din România: Irina Schrotter, Casa de modă Irina Schrotter

Cele mai puternice femei din România: Cristina Bâtlan, Musette


Business Magazin lanseaza cea de-a doua ediţie a catalogului dedicat celor mai puternice femei din mediul de afaceri romanesc. De această data, 200 cele mai puternice femei din business cuprinde 200 de nume reprezentative, din pozitii-cheie de conducere, precum CEO, CCO, directori generali, economici, antreprenori, consultanti sau Country Manageri. Au reusit sa castige, in timp, admiratia si recunoasterea propriei valori pentru ca apoi sa preia pozitii importante de conducere. Femeile de afaceri din Romania valideaza propriul succes prin cifre de afaceri ce le pozitioneaza pe primele locuri in topuri.

De la an la an, numarul lor este tot mai mare, iar notorietatea si aprecierea de care se bucura nu sunt altceva decat recunoasterea valorii la purtator, un simbol pe care Business Magazin il sustine si il sprijina permanent.

Pentru ca au demonstrat perseverenta, profesionalism, curaj si maxima implicare, femeile antreprenor au reusit consolidarea unei cariere bazata pe dinamism, actiune si permanenta dedicare. Câteva dintre numele pe care cititorii Business Magazin le pot regăsi în paginile catalogului sunt: Irina Schrotter, Camelia Sucu, Aneta Bogdan, Carmen Adamescu, Maria Grapini, Rucsandra Hurezeanu, Violeta Ciurel, Amalia Nastase, Cristina Batlan , Irina Socol, Monica Iavorschi, Adina Pascu, Andreea Mihai, Georgeta Serban, dar şi multe altele.

Catalogul este disponibil de pe data de 11 martie în reţelele de distibuţie a presei Inmedio şi Relay la preţul de 35 lei.

Pentru a vedea unde sunt toate locaţiile Inmedio şi Relay click aici

Comandă online catalogul AICI.

Urmărește Business Magazin

/lideri/cele-mai-puternice-femei-din-romania-mihaela-nicola-the-group-10913961
10913961
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.