Strategia noului şef al Romtelecom şi Cosmote: ce va însemna fuziunea pentru clienţi

Autor: Crenguta Nicolae Postat la 07 octombrie 2013 5647 afişări

Capacitatea de organizare nemţească, puterea de muncă a românilor şi atuul unor poziţii fruntaşe pe piaţă: Nikolai Beckers, CEO al Romtelecom şi Cosmote România, vorbeşte despre elementele fuziunii Cosmote-Romtelecom şi despre ce va aduce aceasta pentru clienţi.

Lucrează de 18 ani în cadrul Deutsche Telekom şi de şase luni în România, unde a venit să pregătească fuziunea dintre Romtelecom şi Cosmote, primul operator pe piaţa de telefonie fixă, respectiv al treilea de pe piaţa de telefonie mobilă, cu afaceri combinate de peste un miliard de euro anual şi peste 10 milioane de clienţi. „Hm, deci acum ar trebui să spun ceva inteligent", spune Nikolai Beckers cu o atitudine jovială, invitat în deschiderea evenimentului MEET THE CEO să răspundă la o întrebare dezarmant de simplă: cine sunteţi?

„Mai bine îmi puneţi întrebări precise, altfel e greu de prevăzut ce ar interesa un public atât de divers; de pildă, oamenii de marketing ar fi interesaţi să mă întrebe despre branding, iar eu aş refuza să răspund", adaugă neamţul, înveselind imediat sala.

Aluzia la branding se referă, evident, la identitatea viitoarei companii rezultate din fuziunea dintre Romtelecom şi Cosmote. Până acum, Beckers şi alţi oficiali ai grupului german au schiţat câteva direcţii de acţiune - pregătirea operaţională a fuziunii, integrarea ofertei de servicii, eficientizarea businessului, orientarea spre 4G şi servicii de televiziune interactivă, livrate inclusiv pe dispozitive mobile, şi lansarea unor servicii de plată prin telefonul mobil (în genul aplicaţiei MyWallet, lansată în Polonia). Iar de la 1 august au fost unificate echipele de conducere ale celor doi operatori, în noua echipă de şase intrând inclusiv trei expaţi noi.

Doi dintre ei provin de la Deutsche Telekom, iar unul dintre ei - Mathias Hanel, noul director executiv comercial pentru segmentul rezidenţial - a lucrat înainte la Makedonski Telekom şi T-Mobile Macedonia, firme al căror CEO a fost Beckers până în urmă cu doi ani.

„Vrem să fim operatorul telecom integrat nr. 1 în România, oferind întregul spectru de servicii IT&C pentru consumatorii individuali şi companii. Suntem singurii care putem face asta, pentru că avem activitate pe întregul lanţ de creare a valorii; suntem singurii care oferă servicii integrate fix-mobil. Trebuie să lucrăm un pic mai mult la educarea pieţei, dar vedem clar că potenţialul există„, declară acum Nikolai Beckers. Dacă e suficient loc pentru toţi operatorii de acum? „Numai o piaţă mare poate susţine patru jucători mari; va dispărea cel care n-o să-şi facă temele, cel care o să facă cele mai multe greşeli", răspunde prudent managerul.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
cosmote,
romtelecom,
fuziune,
ceo,
Nikolai Beckers
/cover-story/strategia-noului-sef-al-romtelecom-si-cosmote-ce-va-insemna-fuziunea-pentru-clienti-11467819
11467819
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.