JIRI RIZEK

Postat la 31 iulie 2007 1 afişăre

"Cei care nu au fost in Romania se sperie de mutarea aici, iar cei care au fost vor sa vina si sa ramana"

 

Cand a primit anul trecut un telefon de la un head-hunter care i-a spus ca il suna pentru un post in Romania, Jiri Rizek a spus ca daca nu e vorba de Flanco, Flamingo sau Altex, nu il intereseaza. Cand a auzit ca e vorba nu numai de una, ci de doua din cele trei enumerate de el, a spus "da" fara sa ezite, intuind ca va fi vorba de restructurari si constructie a unui brand comun pentru cele doua retele comerciale, Flamingo si Flanco, care au fuzionat.

 

Rizek cunostea destul de bine piata din Romania, deoarece in 1999 a dezvoltat brandul Philips in Romania si Bulgaria, unde a contribuit la urcarea produselor Philips pe primul loc pe piata, de pe locul al patrulea la momentul cand a preluat functia. Inainte de Philips, Rizek lucrase in Cehia noua ani pentru JVC.

 

Ca reprezentant al Philips, Jiri Rizek statea in Romania cam o saptamana pe luna si i-au lipsit putin orasele provinciale romanesti unde mergea sa deschida puncte de vanzari Philips, cand a acceptat oferta de la grupul Dixons pentru a dezvolta in Cehia lantul Electroworld. "Am considerat ca a construi un lant de retail de la zero intr-un moment cand cererea de pe piata statea sa explodeze este un job interesant, asa ca am acceptat, iar in patru ani Electroworld a devenit lider de piata."

 

Cand ii era mai bine la Dixons, a venit oferta din Romania. Deloc usoara, spune Rizek, dat fiind ca anul trecut (anul integrarii Flanco), grupul Flamingo a avut pierderi de 15 milioane de euro, iar prima decizie a lui Rizek a fost sa inchida primele magazine neprofitabile pentru a reduce din pierderi. "Strategia a fost sa punem toate pierderile pe 2006, sa facem provizioane, iar anul acesta si anul viitor sa deschidem cate 10 magazine Flanco World", spune Rizek, care va miza pe cea mai de succes marca din grup - Flanco, incercand astfel sa rezolve principala problema care a dus la pierderi, dezvoltarea a prea multe linii de business.

 

Rizek estimeaza pentru acest an afaceri de 170 de milioane de euro pentru grupul Flamingo si "un profit cat de mic", care ar readuce increderea in randul investitorilor. "Sunt convins ca piata isi va reveni, deoarece asa s-a intamplat si in Cehia si in Ungaria in perioada dinainte si dupa aderarea la UE", spune Jiri Rizek.

 


Varsta: 51 ani

Nationalitate: ceha

Functie actuala: Director executiv al Flamingo International

Experienta: Cele mai importante functii detinute au fost cea de director de dezvoltare in Europa de Est si CSI pentru Philips si apoi de director de dezvoltare in Cehia pentru Dixons, calitate in care a coordonat deschiderea lantului de magazine Electroworld.

Romania: Cunostea piata de retail din Romania inca de cand lucra pentru Philips si a venit aici anul trecut pentru a lucra la Flamingo.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
JIRI RIZEK
/cover-story/jiri-rizek-1055279
1055279
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.