Drumul spre benzinăria viitorului

Autor: Ioana Matei Postat la 30 octombrie 2017 2238 afişări  

Imaginaţi-vă că vă alimentaţi maşina fără să coborâţi din aceasta. Şi nu datorită angajatului care conectează maşina la pompă, ci fiindcă pompa şi maşina comunică între ele. totodată, plata se poate face printr-o aplicaţie online. Mai mult decât atât, dacă deţineţi o maşină autonomă, s-ar putea ca nici măcar să nu fiţi nevoiţi să plecaţi de acasă pentru a o alimenta.

Drumul spre benzinăria viitorului
Drumul spre benzinăria viitorului deschide galeria

Acesta este doar unul dintre multitudinea de scenarii din presa internaţională care descriu viitorul mobilităţii urbane. Chiar dacă par desprinse dintr-un film SF, proiectele ce se leagă de noua mobilitate au depăşit stadiul de discuţii şi tot mai multe companii fac paşi concreţi în această direcţie.

Spre exemplu, producătorul auto Volvo a anunţat anul acesta că se angajează să reducă gradual producţia de maşini care au doar clasicul motor cu combustie internă, iar toate maşinile lansate începând cu anul 2019 vor fi hibride sau electrice. „Anunţul marchează sfârşitul maşinilor care sunt propulsate doar de motorul cu combustie internă”, spunea la momentul anunţului Hakan Samuelsson, preşedintele Volvo. Iar aceasta nu este o iniţiativă singulară cu producători precum VW sau Tesla care şi-au anunţat planurile de a-şi reduce producţia de motoare pe motorină în favoarea motoarelor hibride sau electrice până în 2030. Un alt exemplu este al conglomeratului german Siemens care a inaugurat în 2016 o e-autostradă pentru tiruri electrice, testată în prezent, iar anul acesta a anunţat începerea dezvoltării unei noi e-autostrăzi - prezentat iniţial în 2012, proiectul ar trebui să fie livrat la finalul anului 2018.

Dezvoltările în această direcţie vin însă nu doar din partea companiilor private, ci şi din partea autorităţilor: în 2016, patru metropole - Atena, Madrid, Ciudad de Mexico şi Paris - s-au angajat să elimine vehiculele cu motoare diesel până în 2025, pentru a reduce poluarea. În Germania, guvernul a votat interzicerea vânzării maşinilor pe benzină sau motorină în UE începând cu 2030, guvernul polonez a anunţat că va transfera o parte din veniturile generate din acciza pe carburanţi către un fond pentru electromobilitate în 2018 şi în anii următori în efortul de a susţine investiţiile locale în electromobilitate. Slovenia va interzice înmatricularea noilor autoturisme care funcţionează cu benzină sau motorină începând cu 2030. La nivel global, automobilele electrice vor ajunge la 35% (41 milioane de unităţi) din vânzările totale în 2040, adică de peste 20 de ori mai mult decât acum (peste 2 milioane de unităţi vândute în 2017).

Mai mult de atât, scăderea preţurilor bateriilor va reduce costul unei maşini electrice sub cel al unei maşini convenţionale în 2025; astfel, o maşină electrică va putea fi cumpărată cu circa 22.000 de dolari (la valoarea din prezent) în 2040, conform unei cercetări a Bloomberg New Energy Finance (BNEF). Susţinute de o serie de factori, printre care apariţia tot mai multor politici guvernamentale şi facilităţi fiscale, scăderea costului bateriilor şi reducerea cheltuielilor de întreţinere a maşinilor electrice, vânzările de maşini electrice sau plug-in ar trebui să crească accelerat după 2025.

Pe piaţa locală, numărul autovehiculelor electrice şi hibrid vândute a ajuns anul trecut la 1.183 de unităţi, de peste două ori mai multe faţă de 2015 (496 unităţi), potrivit datelor transmise de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA); astfel, 1% din maşinile noi înregistrate anul trecut în România au fost modele electrice sau hibride. De la mai puţin de 40 de maşini electrice înmatriculate în România în 2016, s-a ajuns în prezent, în primele 9 luni din 2017, la aprobarea a 446 de automobile pentru bonusul guvernamentul de 10.000 de euro acordat la cumpărarea unei astfel de maşini. Guvernul a decis acordarea celei mai mare subvenţii din Uniunea Europeană pentru achiziţia unei maşini electrice – 10.000 de euro, valoare dublă faţă de 2016.

Potrivit unui studiu publicat anul trecut de compania de consultanţă Wood Mackenzie, dezvoltarea segmentului maşinilor electrice, aflată deocamdată într-un stadiu incipient, va reduce cu 10% cererea mondială de benzină până în 2035. În acest an, maşinile electrice în circulaţie ar putea elimina o cerere zilnică cuprinsă între 1 şi 2 milioane de barili de petrol de pe piaţă; maşinile electrice aflate în circulaţie în prezent reduc în fiecare zi cererea de petrol cu 50.000 de barili, potrivit Wood Mackenzie.

Potrivit celor mai recente estimări, numărul autovehiculelor alimentate cu surse alternative de combustibili a oscilat în jurul a 5% din flota totală la nivelul regiunii EEA-33 (UE 28 + Islanda, Liechtenstein, Norvegia, Elveţia şi Turcia) în ultimii cinci ani. Gazul petrolier lichefiat (GPL) deţine cea mai mare proporţie. Numărul autovehiculelor electrice a crescut, dar reprezintă în continuare o proporţie minoritară (0,11%) din totalul maşinilor de pasageri.
 

Paginatie:

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

Calităţile pe care trebuie să le aibă un bun manager sau CEO. Ce spune Vlad Ardeleanu, omul care conduce Superbet România Calităţile pe care trebuie să le aibă un bun manager sau CEO. Ce spune Vlad Ardeleanu, omul care conduce Superbet România

La sfârşitul anilor ’90 Vlad Ardeleanu avea planurile de viitor bine puse la punct şi se pregătea să plece peste graniţe pentru un nou început.

vezi continuarea
ZF.ro
Unul dintre cele mai AGLOMERATE cartiere din Bucureşti se transformă radical. Se fac investiţii de 400 de milioane de euro. Va fi de NERECUNOSCUT Unul dintre cele mai AGLOMERATE cartiere din Bucureşti se transformă radical. Se fac investiţii de 400 de milioane de euro. Va fi de NERECUNOSCUT
Lovitură uriaşă de teatru! Renault se PRĂBUŞEŞTE. Puternicul şef al Renault a fost ARESTAT, iar compania este în picaj liber...
ONE.ro
Drama vedetei TVR Maria Linda. "Ajunsesem la 80 de kg, iar eu nu sunt o persoană înaltă. Devenisem aproape rotundă" Drama vedetei TVR Maria Linda. "Ajunsesem la 80 de kg, iar eu nu sunt o persoană înaltă. Devenisem aproape rotundă"
A fost în 80 de vacanţe de lux, fără să cheltuiască niciun ban!
Cum arată principesa Karina, care l-a înlocuit pe Nicolae la succesiunea tronului României
Descopera.ro
În 1980, Ceauşescu a vrut să ia în STĂPÂNIRE unul dintre cele mai frumoase locuri din România. „Voia să îşi mute tot NEAMUL aici”. Culisele marii UMILINŢE pe care a îndurat-o marele dictator despre care au ştiut foarte puţini În 1980, Ceauşescu a vrut să ia în STĂPÂNIRE unul dintre cele mai frumoase locuri din România. „Voia să îşi mute tot NEAMUL aici”. Culisele marii UMILINŢE pe care a îndurat-o marele dictator despre care au ştiut foarte puţini
Locul în care a stat ASCUNSĂ cea mai mare COMOARĂ din Al Doilea Război Mondial. Zeci de ani au trecut pe lângă ea fără să aibă habar
ORAŞUL FANTOMĂ în care localnicii nu pătrund pe timpul nopţii. Ce PĂŢESC cei care rămân peste noapte acolo
Go4it.ro
YouTube oferă acum filme GRATIS! Oare cum va reacţiona NETFLIX la această veste? YouTube oferă acum filme GRATIS! Oare cum va reacţiona NETFLIX la această veste?
Mulţi nu au televizoare aşa puternice, dar SAMSUNG pregăteşte un telefon cu ecran 4K! Cum va arăta Galaxy Note10
Telefonul cu cea mai bună CAMERĂ FOTO va fi lansat într-o versiune IEFTINĂ. Huawei şi Samsung nu au cum să concureze cu el
Csid.ro
Desertul de post care poate creşte riscul de infarct şi boli de ficat Desertul de post care poate creşte riscul de infarct şi boli de ficat
Clătite cu chefir - reţetă fără chimicale (şi pentru copii)
Postul intermitent: slăbirea preferată de vedete GALERIE FOTO

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.