Dan Timotin: „Performanţa autentică nu înseamnă doar ce facem, ci mai ales cum facem lucrurile”

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 20 octombrie 2025 330 afişări

Berea nu este doar un produs, ci parte din cultura de socializare, un liant între oameni, spune Dan Timotin care a preluat de câteva luni funcţia de managing director al Ursus Breweries, liderul pieţei berii. Cu o carieră construită mai cu seamă în domeniul băuturilor răcoritoare, în roluri internaţionale din CINCI ţări - Ungaria, Polonia, Cehia, Macedonia de Nord şi Egipt – noul şef al liderului berii are obiective clare. El povesteşte care este perspectiva sa asupra asupra rolului echipelor în business, care sunt elementele esenţiale care impulsionează creşterea oamenilor dar şi care sunt atuurile companiei.

 

Dan Timotin povesteşte că propunerea a venit din partea Asahi într-un moment în care avea deja o carieră consolidată, cu experienţe diverse în mai multe pieţe şi culturi, şi în care nu se gândea la o schimbare de direcţie. L-a atras însă oportunitatea de a învăţa un nou sector, provocarea unui nou început şi a rezonat cu oamenii întâlniţi pe parcursul discuţiilor. Dar a fost o decizie atent cântărită, luând în calcul atât evoluţia profesională, cât şi impactul asupra familiei.

„Am analizat cu grijă implicaţiile personale, ceea ce a înclinat balanţa în favoarea deciziei de a mă alătura Ursus.” În plus, faptul că avusese anterior contact cu această industrie, în perioada petrecută la conducerea unui joint-venture între Coca-Cola HBC şi un producător de bere, în Macedonia de Nord, a făcut ca pasul către Ursus să pară o continuare firească a propriei sale poveşti profesionale. Iar experienţa din cadrul PwC, unde a fost implicat în auditul achiziţiei SAB Miller şi în auditarea stocurilor Timişoreana, a adăugat o notă de familiaritate şi emoţie momentului în care a decis să se alăture companiei. „Totodată, berea nu este doar un produs, ci parte din cultura de socializare, un liant între oameni. Mi-a plăcut ideea de a contribui nu doar la dezvoltarea unui business, ci la o poveste mai amplă: aceea de a păstra relevanţa şi tradiţia berii, de a susţine comunităţile şi de a aduce valoare consumatorilor”, adaugă executivul.

Din perspectiva de consumator, povesteşte Dan Timotin a avut mereu o afinitate pentru berile româneşti – în special pentru Ursus şi Azuga – şi, de-a lungul timpului, a testat întregul portofoliu Ursus Breweries. „Ştiam despre Ursus că este liderul pieţei de bere din România, o companie cu o tradiţie solidă şi o cultură bazată pe oameni cu experienţă în domeniu, berari cu expertiză. Totodată, prin prisma experienţelor profesionale anterioare, mă uitam mereu cu admiraţie la Ursus, ca la un reper al industriei, atât prin consistenţa comunicării, cât şi prin impactul său în piaţă. Eram, de asemenea, familiarizat cu activitatea grupului Asahi Europe & International şi cu standardele sale ridicate.”

Iar după prelaurea rolului actual, a descoperit că dincolo de performanţele vizibile în piaţă există o cultură organizaţională autentică, „orientată către valorizarea oamenilor cu experienţă în sectorul berii şi colaborare, spirit de echipă. Această combinaţie între spiritul de echipă şi orientarea către rezultate creează o bază solidă pe care putem construi mai departe, pentru a avea un impact şi mai puternic pe piaţă.”

Brand românesc contruit end-to-end

Există multe asemănări între cele două categorii importante din FMCG (fast moving consumer goods – bunuri de larg consum, n.red) – băuturile răcoritoare (domeniu în care parcursul său profesional s-a întins de-a lungul a 14 ani) şi berea – dar şi numeroase diferenţe care fac tranziţia cu adevărat interesantă. Categoria berii este una complexă, cu multe nuanţe şi particularităţi, iar pentru el, povesteşte Dan Timotin, este o experienţă valoroasă să descopere atât elementele comune, cât şi aspectele care o diferenţiază. „Mă bucur să învăţ această industrie şi să înţeleg ce înseamnă un brand românesc construit end-to-end, cu toată responsabilitatea care vine odată cu misiunea de a duce mai departe o poveste autentică. Îmi propun să aduc laolaltă know-how-ul acumulat de-a lungul carierei mele cu ceea ce învăţ acum, pentru a contribui la dezvoltarea sustenabilă a echipelor şi a business-ului.”

Executivul crede că experienţa acumulată în roluri de top management va fi un atu important în susţinerea dezvoltării culturii organizaţionale – o cultură care mizează pe colaborare, spirit de echipă şi inovaţie profundă a preferinţelor consumatorilor, inclusiv ale noii generaţii.

Odată cu preluarea rolului actual, a găsit în Ursus „o echipă de leadership şi colegi cu experienţă, cu capabilităţi solide câştigate printr-o experienţă îndelungată în sectorul berii. Este o responsabilitate importantă şi frumoasă să duc mai departe această poveste.” Şi, adaugă Dan Timotim, pentru el, „performanţa autentică nu înseamnă doar ce facem, ci mai ales cum facem lucrurile. Pe termen scurt şi mediu, obiectivul este consolidarea performanţei şi a poziţiei de leadership, creşterea agilităţii organizaţionale, adaptarea la schimbările date de consumator, cu focus pe echillibrul şi motivaţia echipelor..”

Pe termen lung, obiectivul este de a contribui la dezvoltarea industriei printr-o nouă viziune şi un portofoliu evoluat, care să răspundă tendinţelor actuale şi viitoare de consum, întâmpinând totodată nevoile consumatorilor noştri şi susţinând bunăstarea comunităţilor. Compania are planuri concrete de investiţii în eficientizarea şi dezvoltarea sustenabilă a operaţiunilor, pe care mizează pentru a oferi consumatorilor „o experienţă excelentă de fiecare dată când aleg produsele Ursus Breweries. În acest context, explorăm şi oportunităţi de extindere a portofoliului, prin produse noi, adaptate preferinţelor unui public tot mai divers. Echipa inovează constant, iar în 2026 mă bucur să fiu alături de ei când vom aduce pe piaţă noi lansări menite să inspire consumatorii.”

În 2024, compania a avut o evoluţie pozitivă, cu rezultare financiare solide, conform reprezentantului companiei. Portofoliul a rămas în topul preferinţelor consumatorilor: Ciucaş şi-a menţinut poziţia de lider de piaţă, iar Cooler a contiunat să crească pe segmentul non-alcool, rezultatele fiind în linie cu obiectivele companiei, care deţine poziţia de lider de piaţă de zece ani.

În ultimii cinci ani, compania a realizat investiţii totale de aproximativ 70 de milioane de euro în modernizarea şi dezvoltarea operaţiunilor. Acestea au vizat extinderea şi eficientizarea capacităţilor de producţie, proiecte cu impact semnificativ în zona de sustenabilitate, trecerea la echipamente electrice, dar şi îmbunătăţirea spaţiilor de lucru pentru angajaţi. „Prin aceste iniţiative, am făcut paşi importanţi atât în direcţia reducerii amprentei de carbon, cât şi în consolidarea unui mediu de lucru modern şi sigur pentru colegii şi partenerii noştri”, declară Dan Timotin.

Sustenabilitatea este parte din strategia de dezvoltare a companiei, astfel încât investiţiile reflectă preocuparea de a contribui atât la dezvoltarea industriei cât şi la bunăstarea comunităţilor. În parteneriat cu diverse organizaţii din ţară, derulează iniţiative dedicate prevenirii consumului de alcool la minori şi promovării unui comportament responsabil în rândul adulţilor. „Acesta din urmă este un pilon important al strategiei noastre de sustenabilitate, direct legat şi de produsele noastre. Promovăm un consum responsabil şi prin extinderea portofoliului de bere fără alcool şi bere fără alcool cu arome. Ponderea acestor produse va ajunge la aproximativ 10% din totalul portofoliului în curând. Evoluţia confirmă interesul tot mai mare al consumatorilor pentru alternative fără alcool şi consolidează angajamentul nostru de a oferi opţiuni diverse, adaptate preferinţelor şi aşteptărilor tuturor segmentele de public, inclusiv generaţia Z”, afirmă managing directorul Ursus Breweries.

Despre principalele provocări, reprezentantul companiei spune că acestea sunt comune întregului mediu de afaceri. Este necesar un cadru legislativ şi fiscal predictibil, deoarece modificările bruşte, fără consultarea îndeaproape cu mediul de business, pot afecta performanţa sectorului şi pot genera efecte în lanţ la nivelul economiei. La nivel de industrie, implementarea Sistemului de Garanţie-Returnare este o provocare constructivă: progresul de până acum este bun, şi compania continuă să ajusteze, în strânsă colaborare cu partenerii implicaţi, acolo unde este necesar pentru a atinge performanţa optimă.

În acelaşi timp, există şi oportunităţi, iar Dan Timotin spune că în cazul copaniei pe care o conduce acestea „decurg din capacitatea noastră de a diversifica portofoliul de produse pentru a răspunde generaţiilor noi, tot mai orientate către opţiuni cu conţinut scăzut de alcool sau fără alcool. În acest sens, am lansat anul acesta Peroni Limone di Sicilia 0.0, Peroni Arancia Rossa 0.0 şi Cooler Soc & Lime, care au primit feedback foarte bun de la consumatori. Pentru a menţine ritmul de inovaţie, este esenţial să susţinem în continuare planurile de investiţii, chiar într-un context macro volatil, găsind soluţii eficiente de adaptare.”

Executivul adaugă şi că deşi ultimii ani au fost marcaţi de impredictibilitate, atât fiscală, cât şi socială, Ursus Breweries a derulat investiţii centrate pe modernizare, eficienţă şi sustenabilitate. „Acest angajament reflectă încrederea noastră nu doar în potenţialul companiei, ci şi în perspectivele economice şi sociale ale României.”

 

Ingredientele succesului

Cu o carieră desfăşurată în şase ţări, Dan Timotin spune că experienţa internaţională i-a oferit oportunitatea de a se dezvolta şi de a deveni mai uşor adaptabil. Provocările întâlnite l-au ajutat să crească şi să înţeleagă mai profund diversitatea oamenilor, cerinţele şi preferinţele consumatorilor din culturi diferite. Iar cel mai valoros lucru pe care l-a învăţat şi pe care încearcă să-l aplice zi de zi este că succesul nu vine doar din cunoaşterea businessului, ci mai ales din înţelegerea oamenilor şi respectarea culturilor locale. „Este vorba despre a asculta, a înţelege şi a integra elementele specifice fiecărei culturi, combinându-le armonios cu valorile şi cultura companiei. Astfel, poţi identifica zonele în care poţi contribui cu adevărat. Mă bucur că am avut şansa să contribui şi ca român şi cred că tocmai această diversitate de contexte m-a pregătit să fiu astăzi parte din echipa Ursus Breweries, într-o piaţă la fel de competitivă şi dinamică.”

În ecuaţia performanţei, un rol important îl joacă leadershipul autentic, despre care Dan Timotin spune că „înseamnă nu doar ce livrăm, ci cum livrăm — cu sens, cu responsabilitate şi cu un obiectiv mai larg: creşterea oamenilor şi evoluţia unei culturi a colaborării, atât intern, cât şi extern. De aici cred că decurg natural şi rezultatele pozitive de business.” Pentru el, colaborarea înseamnă mai mult decât a lucra împreună — înseamnă a construi un spaţiu în care fiecare îşi poate exprima ideile, poate asculta şi poate contribui la soluţii comune.

„Intern, înseamnă să încurajez conexiunea între echipe, să elimin barierele şi să dezvolt un mediu în care colaborarea devine o cultură, iar oamenii se simt motivaţi să contribuie şi să îşi dezvolte potenţialul. Este despre crearea unui context în care echipele au autonomie, dar şi direcţie, şi despre a susţine o cultură a învăţării şi adaptabilităţii”, explică executivul.

Extern, colaborarea înseamnă a construi şi a întreţine relaţii solide, bazate pe respect şi încredere, cu clienţii, partenerii şi distribuitorii companiei — o reţea extinsă de peste 50.000 de parteneri. Acest lucru se traduce în înţelegerea nevoilor şi a lucra împreună, astfel încât să creeze valoare reală pe termen lung.

„Pe scurt, colaborarea este despre a crea punţi: între echipe, între oameni, între organizaţie şi partenerii ei. Este despre a transforma cooperarea într-un motor de creştere şi inovaţie, astfel încât să construim împreună rezultate durabile şi o cultură puternică. Totodată, cred că leadership-ul presupune claritate asupra viziunii - să ştii unde eşti, unde vrei să ajungi şi de ce - dar şi disciplină în a măsura progresul şi în a oferi feedback constructiv.”

 

Moştenire, inovaţie şi standarde

Ursus Breweries este un angajator atractiv, subliniază Dan Timotin, situat la intersecţia dintre tradiţie şi inovaţie cu o cultură centrată pe oameni şi pe sustenabilitate. „Suntem custodele unor mărci româneşti emblematice – Timişoreana (1718) şi Ursus (1878) – iar această moştenire se împleteşte cu spiritul de inovaţie care defineşte portofoliul nostru divers: de la berea fără alcool la branduri internaţionale premium şi super-premium precum Kozel, Asahi, Pilsner Urquell sau Peroni.” Această moştenire, combinată cu inovaţia şi standardele moderne de producţie, sunt puncte de diferenţiere într-o piaţă foarte competitivă.

„În spatele acestor rezultate se află o echipă puternică, unită prin valori comune – colaborare, diversitate şi incluziune, în care vocea fiecăruia contează, cu colegi care au petrecut mulţi ani în companie şi care au transmis mai departe meşteşugul şi standardele de calitate. În unele cazuri, copiii angajaţilor seniori au călcat pe urmele părinţilor şi au ales să facă parte din echipa Ursus Breweries”, argumentează managing directorul Ursus Breweries.


„Pentru mine, performanţa autentică nu înseamnă doar ce facem, ci mai ales cum facem lucrurile. Pe termen scurt şi mediu, obiectivul este consolidarea echipelor şi crearea unui mod de lucru bazat pe colaborare, învăţare continuă şi încredere reciprocă, precum şi creşterea agilităţii organizaţionale şi adaptarea rapidă la schimbare, focusul pe echilibrul şi motivaţia echipelor.”

Dan Timotin, managing director al Ursus Breweries


Un alt punct de diferenţiere se leagă şi felul în care compania dezvoltă şi fidelizează angajaţii: „ne uităm la potenţial, oferim trasee clare de creştere, mentorat şi traininguri dedicate, programe de reboarding pentru cei care revin din concedii materne/paterne, precum şi iniţiative concrete precum Brew Your Story (mentorat pentru tinere la început de carieră în roluri adesea percepute ca <masculine>) şi GoGraduates (internship de termen mai lung care oferă expunere reală la business)”, declară Dan Timotin. În plus, adaugă tot el, sustenabilitatea este parte din strategia companiei – de la reducerea emisiilor şi utilizarea responsabilă a resurselor până la sprijinirea comunităţilor şi promovarea consumului responsabil – ceea ce le oferă angajaţilor şansa de a munci cu impact şi cu un scop. „Toate aceste elemente ne-au ajutat să ne dezvoltăm o reputaţie bună, iar colegii care descoperă organizaţia din interior sunt convinşi să rămână pe termen lung.”

În ceea ce priveşte cele mai eficiente instrumente pentru dezvoltarea oamenilor, Dan Timotin este de părere că punctul de plecare este înţelegerea faptului că suntem diferiţi - fiecare are propriile nevoi, ritm şi motivaţii. „De aceea, soluţiile eficiente sunt cele personalizate, adaptate fiecărui individ şi fiecărei etape din parcursul profesional.

Oamenii care au libertatea de a lua decizii învaţă cel mai repede. Chiar şi atunci când greşesc, procesul de reflecţie şi adaptare îi ajută să se dezvolte mai profund şi mai autentic.”

Ca lider, managing directorul Ursus Breweries apreciază oamenii care îşi asumă responsabilitatea proiectelor şi acţiunilor lor, care ştiu să ceară sprijin atunci când au nevoie şi lucrează în echipă. Consideră că greşelile fac parte din procesul de învăţare, iar eşecul poate fi o sursă valoroasă de dezvoltare, însă, atunci când eşti într-o astfel de situaţie, e necesar să analizezi lucid ce nu a funcţionat, să asculţi toate perspectivele şi să ajustezi sau chiar să schimbi direcţia. „Cred că singurele aspecte care nu pot fi corectate sunt cele care ţin de valori: transparenţă , onestitate şi integritate sunt esenţiale în orice tip de parteneriat. Cred într-o cultură a dezbaterii, unde ideile diferite sunt valorizate, şi nu neapărat într-o cultură a consensului. Cred că puterea vine din diversitatea punctelor de vedere şi din capacitatea de a le integra pentru a găsi cele mai bune soluţii.”

Pe lângă tradiţie şi inovaţie, Dan Timotin mai enumeră în rândul punctelor forte ale organizaţiei pe care o conduce acum şi portofoliul solid care acoperă toate segmentele pieţei, de la produse premium la variante fără alcool. În plus, „din perspectivă operaţională, investim constant în modernizare, eficienţă şi sustenabilitate — de la extinderea capacităţilor de producţie până la tranziţia către echipamente electrice şi reducerea amprentei de carbon”, adaugă executivul. Nu în ultimul rând, apartenenţa la Asahi Europe & International oferă companiei acces la un know-how global valoros, care îi permite să îmbine tradiţia locală cu inovaţia şi standardele internaţionale.

Una dintre tendinţele care modelează piaţa berii este premiumizarea, vizibilă inclusiv în zona de ambalaj, unde sticla rămâne, în percepţia consumatorilor, un garant al calităţii, explică managing directorul Ursus Breweries. În acest context, „ne concentrăm pe inovaţie şi pe soluţii care oferă şi o experienţă de servire superioară - de pildă, berea la tank, devenită atât diferenţiator, cât şi opţiune apreciată, cu rol în educarea consumatorilor şi în dezvoltarea culturii berii într-o piaţă încă nematurizată. Vedem, totodată, schimbări în obiceiurile de consum: integrarea produselor fără alcool sau slab alcoolizate, creşterea consumului <to go> şi rolul tot mai important al retailerilor de proximitate. Strategia noastră rămâne centrată pe consumator: pe măsură ce preferinţele evoluează, adaptăm rapid portofoliul şi experienţa pentru a răspunde aşteptărilor lor”, conchide Dan Timotin.   



De vorbă cu Dan Timotin

Care au fost cele mai importante momente în carieră?

Fiecare etapă a venit cu experienţe care m-au ajutat să cresc şi să mă descopăr profesional. Unele decizii au adus schimbări mai mari – trecerea de la roluri financiare la zona comercială, apoi către poziţii de management – fiecare pas a deschis perspective noi şi m-a învăţat cât de important este să ai curajul să ieşi din zona de confort. Rolurile internaţionale din Ungaria, Polonia, Cehia, Macedonia de Nord şi Egipt au fost adevărate lecţii de adaptare. M-au provocat să privesc lucrurile prin lentile diferite, să ascult, să învăţ din diversitate şi să-mi evoluez stilul de leadership. Un moment la fel de important este cel de acum. Rolul de managing director al Ursus Breweries îmi oferă ocazia să aduc împreună tot ce am acumulat până acum, să contribui la dezvoltarea echipei şi să învăţ, în continuare, alături de ea. Este o etapă în care ne antrenăm agilitatea, ne dezvoltăm împreună şi ducem mai departe povestea unei companii cu tradiţie şi energie autentică.

Dacă aţi putea să te întorci în timp, ai face ceva diferit?

Cred că este mai valoros să privim înainte decât să rămânem ancoraţi în decizii pe care le-am fi putut lua diferit. Fiecare alegere făcută la un moment dat, cu toate consecinţele ei, a adus o lecţie importantă din care am avut de învăţat.

Care este reuşita de care eşti cel mai mândru?

Familia mea, în primul rând. Apoi, faptul că am rămas mereu curios, cu dorinţa de a creşte oameni, culturi şi afaceri.

Există un curs care ţi-a schimbat perspectiva profesională?

Mai mult decât un curs anume, au fost experienţele şi etapele parcurse care mi-au schimbat perspectiva profesională. Trecerea de la roluri financiare la cele comerciale, iar apoi către poziţii de management, a reprezentat o „curbă de învăţare” care mi-a lărgit orizontul şi mi-a oferit o înţelegere profundă asupra colegilor şi factorilor motivaţionali, asupra relaţionării cu clienţii şi partenerii, a impactului unei viziuni strategice şi coerente pentru un business precum şi de cunoaştere de sine, de resursele pe care le aveam.

Care este experienţa care ţi-a dat direcţia în carieră?

Şansa de a lucra şi a dobândi experienţele internaţionale în Ungaria, Polonia, Cehia, Macedonia de Nord şi Egipt m-au ajutat să învăţ să mă adaptez prin curiozitatea de a descoperi culturile în care lucrez, oamenii cu care colaborez şi ceea ce pot schimba, influenţa şi ce nu. Totodată, rolul actual de managing director al Ursus Breweries reprezintă un moment de învăţare, de adaptare, de a învăţa şi contribui într-o categorie nouă, într-o companie nouă, de a crea impact sustenabil şi, mai ales, de a motiva şi inspira noii colegi spre a creşte împreună, a evolua cultura companiei şi a continua povestea de succes a Ursus Breweries pe piaţa din România.

Ce abilităţi sunt esenţiale pentru succes în carieră?

Cred că este important să fii curios şi să ai curaj să testezi idei şi puterea să îţi asumi responsabilitatea deciziilor pe care le iei. În plus, cred că este important să fii mereu deschis, să înveţi să fii vulnerabil, orientat spre viitor şi capabil să te adaptezi, fiindcă eşti, de fapt, într-un proces continuu de învăţare – şi, uneori, de reînvăţare sau chiar de renunţare la ceea ce ştii, pentru a face loc unui lucru nou – learn, relearn, unlearn.

Care sunt greşelile pe care le-ai făcut în carieră şi care sunt învăţămintele asociate acestor experienţe? Care este diferenţa dintre greşeală şi eşec?

Pentru mine, greşelile sunt o parte firească şi valoroasă a procesului de învăţare. Nu cred există o carieră solidă fără momente în care lucrurile nu ies cum am planificat; important este să aloci timp să înţelegi ce şi de ce nu a funcţionat şi să corectezi pe viitor. De multe ori, ceea ce pare un eşec la prima vedere devine scânteia unui proiect mai bun: clarifici ipoteze, resetezi priorităţi, schimbi modul de execuţie şi revii mai puternic.

Care sunt elementele cheie care fac echipele performante?

Cred în puterea colaborării. Încurajez conexiunea între echipe şi dezvoltarea unui mediu în care colaborarea devine o cultură, iar oamenii se simt motivaţi să contribuie şi să îşi dezvolte potenţialul. Este despre crearea unui context în care echipele au autonomie, dar şi direcţie, şi despre a susţine o cultură a învăţării şi adaptabilităţii.

Cât de important este leadershipul pentru oameni, pentru organizaţii?

Leadership-ul oferă direcţia şi claritatea asupra viziunii - să ştii unde eşti, unde vrei să ajungi şi cum - precum oferă sprijin pentru oameni, pentru a se putea dezvolta şi evolua în cadrul organizaţiei. De asemenea oferă disciplină în a măsura progresul şi în a oferi feedback constructiv.

Un sfat pentru tineri la început de carieră.

Pentru mine, a fost esenţială experienţa pe care am câştigat-o lucrând în alte ţări, deci recomandarea mea este să fie deschişi să accepte provocări care îi scot din zona de confort şi chiar să caute roluri care le oferă expunere internaţională. Aş mai preciza că este esenţial să fie curioşi şi să exploreze mereu.

Ai un hobby care îţi aduce bucurie reală? Cât timp îi aloci?

Îmi place să citesc despre noile tendinţe în tehnologie şi sursele alternative de energie. Investesc în acţiuni şi produse derivate. Sunt pasionat de economie globală şi politică. Sunt dependent de sport — de la tenis, alergare şi fotbal, până la drumeţii şi schi cu întreaga familie — şi îmi place să învăţ sporturi noi (de exemplu, diving). Îmi place mult experienţa de a trăi şi lucra în culturi diferite, pentru că mă inspiră şi mă motivează să descopăr mereu perspective noi.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.