Unicornul din cabinetele veterinarilor

Autor: Ioana Niţă Postat la 05 mai 2022 97 afişări

Piaţa de software pentru cabinete veterinare ar putea da următorul unicorn: infrastructura tech utilizată în această industrie este atât de veche, încât urmează o revoluţie, un val de actualizări la nivel global la tehnologiile momentului. Un start-up din România crede că va reuşi să urce pe acest val şi să domine această piaţă, aşa cum UiPath a devenit liderul pieţei de roboţi software.

Din păcate nu sunt destui de mulţi veterinari pe cât de multă cerere este, iar problema din piaţă este în continuare faptul că ei folosesc pixul şi hârtia sau sisteme foarte vechi care necesită foarte mult timp. Aşa că, în loc să poată să aloce tot timpul strict pacientului, petrec aproape dublu pentru că trebuie să completeze hârtii, să completeze registre ş.a.m.d.

Tehnologizarea pe care o au, spre exemplu, clinicile veterinare din SUA, este făcută acum 30 de ani – pentru anii '90 să fi avut un soft era fascinant. Din păcate, piaţa nu i-a împins să inoveze şi au rămas cu acelaşi soft timp de 30 de ani. Acesta nu s-a îmbunătăţit deloc, ba mai mult, a devenit şi mai complex pentru că au venit foarte multe add-ons”, a explicat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Update, Sebastian Gabor, cofondator al Digitail. Proiectul Digitail a pornit în 2018, iar până în prezent a reuşit să se extindă în total în 16 ţări, cele mai mari şi importante pieţe fiind cele din SUA, Canada, Africa de Sud, Marea Britanie, Australia şi Grecia.

Ei s-au axat pe dezvoltarea unui sistem all-in-one, în care şi-au propus să adune toată experienţa cap coadă pentru proprietarii de animăluţe, dar şi pentru veterinari.

Echipa Digitail a dezvoltat astfel o soluţie software complexă de management a întregii activităţi din cadrul unei clinici veterinare – de la sistem de programări online şi soluţie de digitalizare a consultaţiilor veterinare cu toate informaţiile medicale ale pacienţilor (animale de companie), la un sistem de management al stocurilor şi de contabilitate primară, plus o aplicaţie mobilă dedicată proprietarilor animalelor de companie unde se regăseşte tot istoricul medical al animalului lor precum şi informaţii despre îngrijirea lui şi programările ulterioare la veterinar. În total, soluţia Digitail este folosită acum de 1.500 de veterinari la nivel internaţional, iar din punct de vedere al numărului de clinici veterinare start-up-ul a ajuns la un portofoliu de 800. „În România am trecut de 300 de clinici care folosesc activ Digitail, în SUA am ajuns la 200, iar în Africa de Sud am crescut de la 20 la 80 în ultimele trei luni, deci a fost o creştere super accelerată, şi în total avem aproape de 800 de clinici”, a punctat el. Pentru anul curent, echipa Digitail, formată în prezent din 30 de persoane, dublu faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, şi-a propus să crească numărul de clinici veterinare din portofoliu la 1.500, creşterea urmând să vină de pe pieţele din SUA, Africa de Sud şi România.

În a doua parte a acestui an, start-up-ul vrea să atragă o rundă de finanţare de serie A, în valoare de peste 10 milioane de dolari, pentru a putea scala mai mult la nivel internaţional. Anul trecut, Digitail a obţinut o finanţare de 2,5 milioane dolari, printre investitori numărându-se şi Google prin fondul său, Gradient Ventures. „Ne vom uita către VC-uri care au avut experienţă cu seria A, şi mai ales în zona de B2B vertical SaaS. Un investitor care nu este familiarizat cu domeniul ar crede că monetizarea noastră vine doar din abonamente, dar în realitate pentru cei care au avut experienţă în zona asta, ştiu că de fapt vine din embedded finance şi din total alte servicii care vin peste serviciile noastre existente.” În ceea ce priveşte veniturile, start-up-ul vrea să dubleze cifrele anuale recurente la un milion de dolari până la finalul lui 2022, bazându-se nu doar pe abonamentele pe care le plătesc veterinarii şi clinicile veterinare pentru utilizarea soluţiei, ci şi pe noi surse de venit. „Alte metode de monetizare pe care am început să le implementăm în SUA sunt partea de «embedded finance», ceea ce înseamnă că ne integrăm cu POS-urile locale şi facilităm practic tranzacţionarea pentru clienţi ca să plătească mai uşor şi de acolo sunt comisioane de tranzacţionare pe care noi putem să le obţinem. Apoi sunt servicii adiţionale de «buy now, pay later» – sistem în care cumperi ceva acum şi plăteşti în rate, un serviciu pe care noi putem să îl facilităm către clinică ca ei să îl ofere mai departe către consumatorul final”, a explicat Sebastian Gabor, menţionând totodată că mai există şi alte servicii care se pot adăuga suplimentar celor deja existente. În prezent, un abonament pentru serviciile de bază Digitail costă 29 euro sau 49 euro pe lună, în funcţie de pachetul ales, start-up-ul subvenţionând tariful, pe când în SUA un abonament se ridică la 300 de dolari/veterinar.

Dacă aveţi un proiect de start-up tech scrieţi-ne pe adresa de e-mail zfitgeneration@zf.ro.



Start-up Update

1. Invitat: Alina Mitrică, director comercial, Retargeting.biz – platformă de marketing automatizat pentru e-commerce

Ce e nou? Compania locală şi-a propus o creştere de 30% a cifrei de afaceri anul acesta, în condiţiile în care actuala strategie de business, odată cu relansarea soluţiei în toamna anului trecut, vizează contracte de valoare mai mare şi pe termen mai lung cu clienţi medii şi mari.

„Un client mare alege cu mult mai multă atenţie furnizorul de servicii – avem un client cu care am început discuţiile de anul trecut şi abia acum suntem în implementare şi vom începe în curând colaborarea. Practic, aceşti clienţi analizează mult mai mult înainte schimbarea unui furnizor de servicii, aleg respectivul furnizor şi apoi durata de viaţă este mult mai lungă. Deci este mai puţină instabilitate, iar valoarea contractelor este mai mare.”


 2. Invitat: Evelina Necula, cofondator, Kinderpedia - platformă de comunicare şi management pentru grădiniţe şi şcoli

Ce e nou? Start-up-ul local are în plan să accelereze expansiunea globală în 2022 atât prin eforturi directe cât şi prin intermediul unor parteneriate, eforturile vizând şi pieţe unde dezvoltarea a fost oprită după izbucnirea pandemiei de Covid-19.

„Avem deja un reprezentant şi dezvoltăm echipa de business development şi pe piaţa din Emiratele Arabe Unite, unde aveam deja clienţi cu care colaboram şi purtam colaborarea mai degrabă de la distanţă – acum lucrurile sunt mult mai în sinergie şi dezvoltarea este mult mai promiţătoare atunci când avem şi resurse şi reprezentare locală.”


3. Invitat: Sebastian Gabor, cofondator, Digitail - software all-in-one pentru veterinari

Ce e nou? Start-up-ul local vrea să atragă o rundă de finanţare de serie A în a doua parte a acestui an, în valoare de peste 10 milioane de dolari, pentru a putea scala mai mult la nivel internaţional.


4. Invitaţi: Doru Pelivan şi Mihai Pegulescu, cofondatori, eduKiwi School – platformă dedicată elevilor din clasele V-XII.

Ce e nou? eduKiwi, platforma online de cursuri lansată de agenţia de marketing digital Kiwi din Timişoara, va lansa în luna septembrie platforma eduKiwi School care va integra cursuri de dezvoltare personală, dar şi materii pe care elevii din clasele V – XII le învaţă la şcoală. Investiţia în dezvoltarea proiectului eduKiwi School va depăşi un milion de euro.

„Ne-am propus să dezvoltăm proiectul eduKiwi School prin care vom ajuta elevii din clasele V- XII să aibă acces la profesori de top, la experţi, indiferent de oraşul în care ei se află. Iar dacă totul merge conform planului, în septembrie o să avem prima versiune a aplicaţiei, iar copiii vor putea să acceseze primele cursuri de pe platformă.” Doru Pelivan

„Vom lucra cu aproximativ 50 de profesori, posibil şi mai mulţi. Pe lângă componenta de şcoală, vom avea o serie largă de cursuri de dezvoltare personală, unde vom lucra cu peste 50 de profesionişti în domeniile lor care vor face diverse cursuri, de circa 10 minute sau mai lungi. Momentan cursurile vor fi doar în limba română, dar avem în plan să creăm cursuri şi în alte limbi.” Mihai Pegulescu



ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF în noiembrie 2019 şi realizată în prezent împreună cu BCR Innovix, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României. După mai bine de 370 de ediţii, emisiunea are un nou format în care adăugăm o serie de rubrici pentru a aduce plus valoare în ecosistemul local de start-up-uri tech – Start-up Pitch, Start-up Update, Start-up Boost, Start-up Star, Investor Watch, Sfatul expertului şi What’s Hot.

Urmăreşte de luni până vineri emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma

www.zf.ro/zf-it-generation

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.