Un tânăr din România vine cu o afacere nouă ce te ajută să câştigi timp liber. El a găsit o soluţie care îţi poate prelua din munca repetitivă şi de rutină

Autor: Ioana Niţă Postat la 13 mai 2025 115 afişări

Eliberarea timpului preţios din capcana taskurilor repetitive devine posibilă cu ajutorul inteligenţei artifi-ciale multiAgent, un „coleg” digital capabil să preia munca de rutină. Aceasta este viziunea Assista AI, start-up-ul fondat de Paul Burcă, care a lansat recent o soluţie ce se conectează la peste 100 de aplicaţii de productivitate. 

Susţinută de o finanţare recentă de 100.000 de euro şi cu planuri pentru o rundă seed de 1,5 milioane de dolari destinată expansiunii, compania ţinteşte venituri lunare recurente de 30.000 de dolari şi dezvoltă funcţii avansate, inclusiv o “clonă digitală” a utilizatorului.

„Deja am început eforturile de strângere de fonduri pentru o rundă de seed în valoare de 1,5 milioane şi ne îndreptăm către SUA. Cât despre produs, deja avem pregătite noi funcţionalităţi ca să ţinem pasul cu ce se întâmplă în toată lumea aceasta a AI-ului. Pregătim un agent de deep research care va veni în completarea agentului general, plus o clonă digitală care va fi foarte importantă pentru felul în care sunt tratate taskurile. Practic va fi ca un fel de wizard în care utilizatorul o să-şi completeze diverse date despre el, despre stilul în care comunică, despre stilul în care gestionează poate echipa ş.

a.m.d., astfel încât agentul nostru să înţeleagă şi stilul de comunicare, cât şi ce îşi doreşte utilizatorul. Noi i-am spus digital twin“, a declarat Paul Burcă, fondator şi CEO al Assista AI, în cadrul emisiunii ZF IT Generation. Înainte de a demara proiectul Assista AI, el a avut o agenţie digitală în care a început să interacţioneze cu tehnologia de inteligenţă artificială (AI).

„Înainte de a începe Assista, am avut o agenţie de digital în care am acoperit diverse nevoi în zona asta - de la creare de website-uri, la produse, vânzări, marketing ş.a.m.d. Şi acela a fost şi momentul, de fapt, când am intrat în contact cu AI-ul, înainte să apară ChatGPT. Noi deja foloseam în agenţie pentru clienţii noştri AI-ul şi atunci am început să mă documentez şi să învăţ foarte multe despre AI“, a explicat an-treprenorul. Start-up-ul Assista AI a fost înfiinţat în aprilie 2023, fiind încorporat în Delaware, SUA. De atunci, soluţia a trecut prin mai multe etape şi schimbări de direcţie până la actuala soluţie multiagent AI care nu doar răspunde la întrebări, ci realizează sarcinile cerute de utilizatori. Mai exact, în prezent, soluţia dezvoltată de Assista AI are capacitatea de a se conecta la internet şi la peste 100 de aplicaţii de productivitate prentru a executa taskuri complexe prin comenzi în limbaj natural. „Practic, utilizatorul poate să intre, să-şi autorizeze aplicaţii de productivitate, precum Gmail, Slack, Asana, Trello, HubSpot, Notion - avem aproape 100 de tooluri în total, iar prin «natural language», din prompting, poţi să faci in-terogări către acele tooluri“, a explicat el, oferind şi câteva exemple concrete de utilizare. „Un exemplu ar fi: «fă-mi un meeting agenda cu Ioana în Google Doc, trimite un e-mail cu acel meeting agenda şi pune un call cu ea în calendar mâine la ora 12.00». Practic agentul nostru sparge această interogare în mai multe bucăţi, intră pe Google Docs, îţi face un document, ia linkul documentului, scrie un e-mail şi îl ataşează în e-mail şi a treia acţiune practic se duce şi pune callul în calendarul tău. Ceea ce ar fi luat cam 15-20 de minute, acum a luat 15 secunde sau chiar mai puţin.“ Un alt exemplu de utilizare menţionat de Burcă este legat de organizarea unui calendar de evenimente: „Chiar astăzi am testat un «use case» in-teresant. Am intrat în soluţie şi am cerut toate evenimentele de weekendul acesta din San Francisco, din Bay Area, care au legătură cu AI. A găsit în jur de 12 evenimente şi am zis: «ok, pune-mi-le în calendar». Şi practic, după ce a luat data, numele evenimentului şi locaţia s-a dus şi mi le-a aşezat pe toate în calen-dar.“ În ceea ce priveşte publicul ţintă, Assista AI se adresează unei plaje largi de utilizatori. „Neoficial obişnuiesc să spun că noi ne adresăm oricărei persoane care foloseşte un laptop la muncă. Oficial, mergem în zona de fondatori de start-up-uri, asemenea mie, pentru că resursele sunt de obicei limitate şi aici mă refer la resursele financiare. Şi practic venim în ajutorul fondatorilor şi al echipelor mici cu agentul nostru care poate salva poate zeci de ore pe săptămână cu un preţ aproape modic, adică e sub un angajat sută la sută“, a precizat CEO-ul Assista AI. În prezent, soluţia este optimizată pentru limba engleză, deşi poate funcţiona şi în alte limbi. „Piaţa ţintă este SUA, dar mai degrabă vorbim de vorbitorii de limba engleză, aşa că vorbim de vestul Europei, SUA şi inclusiv Africa de Sud. Deşi soluţia poate fi folosită în orice limbă, testele în principal le-am făcut numai şi numai în engleză. Se poate folosi în română fără probleme, dar nu promitem că o să meargă 100% perfect“, a menţionat fondatorul şi CEO-ul Assista AI. Referitor la modelul de business şi monetizare, start-up-ul a adoptat un model bazat pe gradul de utilizare. „Orice utilizator poate să testeze agentul nostru AI gratis. Avem un model bazat pe consum, practic cât consum se contorizează, iar primele abonamente plătite pleacă de la 20 de dolari şi se duc până în 1.000 de dolari pentru echipele mai mari“, a explicat Burcă. Echipa Assista AI, formată din 10 persoane –, toate din România, lucrează în prezent la dezvoltarea a două noi funcţionalităţi.

 usţinută de o finanţare recentă de 100.000 de euro şi cu planuri pentru o rundă seed de 1,5 milioane de dolari destinată expansiunii, compania ţinteşte venituri lunare recurente de 30.000 de dolari şi dezvoltă funcţii avansate, inclusiv o “clonă digitală” a utilizatorului.

„Deja am început eforturile de strângere de fonduri pentru o rundă de seed în valoare de 1,5 milioane şi ne îndreptăm către SUA. Cât despre produs, deja avem pregătite noi funcţionalităţi ca să ţinem pasul cu ce se întâmplă în toată lumea aceasta a AI-ului. Pregătim un agent de deep research care va veni în completarea agentului general, plus o clonă digitală care va fi foarte importantă pentru felul în care sunt tratate taskurile. Practic va fi ca un fel de wizard în care utilizatorul o să-şi completeze diverse date despre el, despre stilul în care comunică, despre stilul în care gestionează poate echipa ş.a.m.d., astfel încât agentul nostru să înţeleagă şi stilul de comunicare, cât şi ce îşi doreşte utilizatorul. Noi i-am spus digital twin“, a declarat Paul Burcă, fondator şi CEO al Assista AI, în cadrul emisiunii ZF IT Generation. Înainte de a demara proiectul Assista AI, el a avut o agenţie digitală în care a început să interacţioneze cu tehnologia de inteligenţă artificială (AI).

„Înainte de a începe Assista, am avut o agenţie de digital în care am acoperit diverse nevoi în zona asta - de la creare de website-uri, la produse, vânzări, marketing ş.a.m.d. Şi acela a fost şi momentul, de fapt, când am intrat în contact cu AI-ul, înainte să apară ChatGPT. Noi deja foloseam în agenţie pentru clienţii noştri AI-ul şi atunci am început să mă documentez şi să învăţ foarte multe despre AI“, a explicat an-treprenorul. Start-up-ul Assista AI a fost înfiinţat în aprilie 2023, fiind încorporat în Delaware, SUA. De atunci, soluţia a trecut prin mai multe etape şi schimbări de direcţie până la actuala soluţie multiagent AI care nu doar răspunde la întrebări, ci realizează sarcinile cerute de utilizatori. Mai exact, în prezent, soluţia dezvoltată de Assista AI are capacitatea de a se conecta la internet şi la peste 100 de aplicaţii de productivitate prentru a executa taskuri complexe prin comenzi în limbaj natural. „Practic, utilizatorul poate să intre, să-şi autorizeze aplicaţii de productivitate, precum Gmail, Slack, Asana, Trello, HubSpot, Notion - avem aproape 100 de tooluri în total, iar prin «natural language», din prompting, poţi să faci in-terogări către acele tooluri“, a explicat el, oferind şi câteva exemple concrete de utilizare. „Un exemplu ar fi: «fă-mi un meeting agenda cu Ioana în Google Doc, trimite un e-mail cu acel meeting agenda şi pune un call cu ea în calendar mâine la ora 12.00». Practic agentul nostru sparge această interogare în mai multe bucăţi, intră pe Google Docs, îţi face un document, ia linkul documentului, scrie un e-mail şi îl ataşează în e-mail şi a treia acţiune practic se duce şi pune callul în calendarul tău. Ceea ce ar fi luat cam 15-20 de minute, acum a luat 15 secunde sau chiar mai puţin.“ Un alt exemplu de utilizare menţionat de Burcă este legat de organizarea unui calendar de evenimente: „Chiar astăzi am testat un «use case» in-teresant. Am intrat în soluţie şi am cerut toate evenimentele de weekendul acesta din San Francisco, din Bay Area, care au legătură cu AI. A găsit în jur de 12 evenimente şi am zis: «ok, pune-mi-le în calendar». Şi practic, după ce a luat data, numele evenimentului şi locaţia s-a dus şi mi le-a aşezat pe toate în calen-dar.“ În ceea ce priveşte publicul ţintă, Assista AI se adresează unei plaje largi de utilizatori. „Neoficial obişnuiesc să spun că noi ne adresăm oricărei persoane care foloseşte un laptop la muncă. Oficial, mergem în zona de fondatori de start-up-uri, asemenea mie, pentru că resursele sunt de obicei limitate şi aici mă refer la resursele financiare. Şi practic venim în ajutorul fondatorilor şi al echipelor mici cu agentul nostru care poate salva poate zeci de ore pe săptămână cu un preţ aproape modic, adică e sub un angajat sută la sută“, a precizat CEO-ul Assista AI. În prezent, soluţia este optimizată pentru limba engleză, deşi poate funcţiona şi în alte limbi. „Piaţa ţintă este SUA, dar mai degrabă vorbim de vorbitorii de limba engleză, aşa că vorbim de vestul Europei, SUA şi inclusiv Africa de Sud. Deşi soluţia poate fi folosită în orice limbă, testele în principal le-am făcut numai şi numai în engleză. Se poate folosi în română fără probleme, dar nu promitem că o să meargă 100% perfect“, a menţionat fondatorul şi CEO-ul Assista AI. Referitor la modelul de business şi monetizare, start-up-ul a adoptat un model bazat pe gradul de utilizare. „Orice utilizator poate să testeze agentul nostru AI gratis. Avem un model bazat pe consum, practic cât consum se contorizează, iar primele abonamente plătite pleacă de la 20 de dolari şi se duc până în 1.000 de dolari pentru echipele mai mari“, a explicat Burcă. Echipa Assista AI, formată din 10 persoane –, toate din România, lucrează în prezent la dezvoltarea a două noi funcţionalităţi.



Rubrica „Start-up Pitch”

Invitată: Antonia Dumitriu, cofondatoare & CEO, Irisphera

Ce face? A dezvoltat o platformă ce oferă magazinelor online de modă un manechin 3D pentru recoman-dări vestimentare personalizate.

„Noi oferim magazinelor online de modă un manechin 3D customizabil care recomandă cele mai bune opţiuni vestimentare pentru shopper, ce pot fi vizualizate la 

360 de grade înainte de a achiziţiona produsele. Nu suntem doar un instrument care oferă recomandări privind mărimea potrivită, mergem mai departe şi suntem consultantul tău de imagine gratuit. Pe lângă mărime, detectăm tipul de siluetă şi paleta de culori care ţi se potriveşte.“

 

Invitat: Paul Burcă, fondator şi CEO al Assista AI

Ce face? A dezvoltat o soluţie multiagent AI ce se conectează la internet şi la multiple aplicaţii de productivitate pentru automatizarea taskurilor repetitive.

„Dorim să ajungem la 30.000 de euro venituri recurente lunare până la sfârşitul acestui an. Deja am în-ceput eforturile de strângere de fonduri pentru o rundă de seed în valoare de 1,5 milioane şi ne îndrep-tăm către SUA. Cât despre produs, deja avem pregătite noi funcţionalităţi ca să ţinem pasul cu ce se întâmplă în toată lumea aceasta a AI-ului.“



Rubrica „Start-up Update”

Invitat: Valentin Maior, cofondator al Kidprenor - platformă de educaţie antreprenorială şi financiară pentru copii

Ce e nou? Start-up-ul românesc are ca obiectiv să închidă anul în curs cu 250 de copii înscrişi în cadrul programelor educaţionale.

„Avem în prezent 100 de copii înscrişi în academie şi vrem să încheiem anul cu 250 de copii. Nu este o creştere extraordinară, dar din 2026 încolo o să apăsăm pedala mai serios. Planurile pe 10 ani pe care le-am stabilit vizează să avem 100.000 de clienţi la care să ajungem. Şi sunt două categorii mari de audi-enţă, adică vrem 10.000 de clienţi plătitori în academie şi 90.000 de copii care să beneficieze fie de ma-teriale educaţionale, fie chiar de burse.“

Invitat: Florentin Bota, cofondator şi CEO, Tabook – aplicaţie mobilă pentru citit 

Ce e nou? Start-up-ul din Cluj-Napoca şi-a propus ca anul acesta să atingă pragul de 10.000 de utilizatori şi să integreze un marketplace dedicat cărţilor. În prezent, aplicaţia are peste 4.600 de utilizatori, dintre care aproape 1.000 sunt din Statele Unite, iar restul, majoritatea, din România şi din ţările învecinate. 

„Practic noi, în acest moment, pe unele secţiuni concurăm chiar cu Instagram. Şi Instagram are peste 5 milioane de utilizatori în România, iar noi avem peste 4.000 de utilizatori. Şi atunci este nevoie de un bu-get masiv de marketing, vorbesc de peste 1 milion de euro ca să reuşim să devenim cunoscuţi la nivel global. Practic, avem nevoie de resurse financiare ca să ajungem în faţa lor şi să detronăm alte aplicaţii, precum Goodreads (principalul competitor - n. red.) ş.a.m.d.“

Invitat: Alexandru Meseşan, fondator şi CEO, Ixaria – configurator 3D de produse

Ce e nou? Start-up-ul din Timişoara şi-a propus să ajungă anul acesta la un portofoliu de 35-40 de clienţi şi la venituri recurente lunare (MRR) de 20.000 de euro, în condiţiile în care a demarat recent  procesul de extindere în străinătate, în special pe pieţele din Europa. În prezent, Ixaria are un portofoliu de 16 cli-enţi semnaţi, dintre care 14 sunt din România, iar doi sunt din străinătate - Italia şi Germania.

„Noi anul acesta vrem să încheiem cu 20.000 de euro MRR. Aceasta ar fi ţinta şi este plauzibilă. Ca şi număr de clienţi, circa 35-40 de clienţi ar funcţiona perfect pentru noi.



ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF în noiembrie 2019 şi realizată în prezent împreună cu BCR, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvol-tarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României. După mai bine de 370 de ediţii, emisiunea are un nou format în care adăugăm o serie de rubrici pentru a aduce plus valoare în ecosistemul local de start-up-uri tech – Start-up Pitch, Start-up Update, Start-up Boost, Start-up Star, Investor Watch, Sfatul exper-tului şi What’s Hot. Până acum s-au difuzat peste 1.100 de ediţii ale ZF IT Generation.


Urmăreşte de luni până vineri emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma www.zf.ro/zf-it-generation

Dacă aveţi un proiect de start-up tech scrieţi-ne pe adresa de e-mail zfitgeneration@zf.ro.

 

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.