Un nou fintech în ring

Autor: Mircea Nica Postat la 17 octombrie 2021 81 afişări

iBanFirst, un fintech francez, a decis să se extindă în regiunea Europei Centrale şi de Est cu un prim sediu în Bucureşti. România este o piaţă mare, dinamică şi, dacă semnăm cu un client mic acum, cel mai probabil acesta va deveni un client mare în câţiva ani, este de părere Pierre-Antoine Dusoulier, CEO al iBanFirst.

Fintech-ul iBanFirst operează o platformă online, care permite companiilor să efectueze tranzacţii rapide în peste 30 de valute. Pierre-Antoine Dusoulier, CEO-ul companiei, este de părere că România este o piaţă mare, cu un potenţial de dezvoltare rapid din punctul de vedere al PIB-ului, faţă de alte ţări din regiune.

„Avem licenţă în Europa continentală, în Belgia, iar datorită legislaţiei europene poţi să faci business în orice ţară europeană. Deci, cu această licenţă putem activa pe piaţa din România. Clienţii noştri sunt IMM-uri şi companii care au nevoie să efectueze plăţi în diferite valute. Aici, există o nevoie privind plăţile transfrontaliere în diferite cursuri de schimb. Este o piaţă mare. Ţara se dezvoltă foarte rapid din punctul de vedere al PIB-ului, comparativ cu toate ţările în care suntem. Este foarte dinamică. Dacă semnăm cu un client mic acum, cel mai probabil va deveni un client mare în câţiva ani pentru alegerea României”, susţine Pierre Dusoulier.

Un alt motiv pentru care iBanFirst a decis să îşi înceapă extinderea în Europa Centrală şi de Est, având ca punct de plecare România, este înclinaţia oamenilor spre a fi early adopters (primii utilizatori) din perspectiva produselor noi apărute pe piaţă, noilor tehnologii şi soluţii digitale, dar şi a înclinaţiei spre inovaţie, după cum crede CEO-ul iBanFirst. „Un alt motiv pentru alegerea României este că observăm că oamenii de aici sunt early adopters. De exemplu, Revolut fac acelaşi lucru ca noi, dar pentru clienţii pe retail. Noi facem acest lucru pe zona de companii. Ce vedem este că aici sunt 2 milioane de utilizatori pentru Revolut şi datorită acestui lucru şi a faptului ca majoritatea sunt early adopters, probabil ne va fi destul de uşor să ne promovăm platforma pentru că oamenii o vor înţelege mai repede faţă de alte ţări în care suntem”, a mai adăugat Pierre Dusoulier.

Din punctul de vedere al dezvoltării, CEO-ul companiei spune că acesta este un „people business” şi este nevoie de oameni pentru a dezvolta platforma în România. „În prezent avem 8 angajaţi, abia am început, dar în curând vom fi 20. După şase săptămâni avem deja 60 de clienţi, iar targetul nostru era de 500 de clienţi în primul an. Dar pentru că vedem că totul merge foarte rapid, am crescut targetul la 600 de clienţi pentru primul an de funcţionare în România”, spune Pierre Dusoulier.

El speră că România va contribui semnificativ la veniturile iBanFirst, având în vedere că businessul companiei creşte anual cu aproape 100%. „Doar anul trecut am înregistrat o creştere mai slabă, de pâna în 45%, din cauza pandemiei. Practic ne dublăm în fiecare an. Facem tranzacţii în valoare de 2 mld. euro în fiecare lună. Credem că piaţa din România va fi cea mai puternică piaţă. De asemenea, începem activităţile şi în Germania, dar vedem că România ar putea fi una dintre cele mai mari pieţe, chiar mai mare decât Belgia. Vedem că este o tracţiune foarte mare în România şi sper să ajungă mai mare decât Belgia, curând”, crede CEO-ul iBanFirst. 

Pierre Dusoulier a mai adăugat că pentru compania iBanFirst, ritmul de creştere este mai important decât dimensiunea businessului, iar România este piaţa în care se poate demonstra acest lucru.

„Putem să avem o traiectorie mai rapidă aici, decât în alte ţări în care suntem. În pieţele vestice, oamenii schimbă mai greu băncile; aici ei ţin mai mult cont de serviciile pe care le putem oferi. Momentan nu comunicăm foarte multe cifre, dar suntem 20 de oameni. Dacă vedem că merge bine vom investi foarte mult”, susţine CEO-ul.

El a mai adăugat că băncile sunt principalul competitor al companiei, dar pe de altă parte, trebuie să existe o relaţie bună între fintech-uri şi bănci pentru a putea activa cum trebuie, mai ales din punctul de vedere al tranzacţiilor. „Băncile încă se acomodează cu fintech-urile. Dacă întrebai o bancă acum ceva timp despre un fintech, părerile ar fi fost negative. În ultimul an acest lucru s-a schimbat. Până la urmă ce vedem că se întâmplă în vestul Europei este că băncile încearcă să se adapteze fie prin achiziţia fintech-urilor din cauza tehnologiei de care au nevoie sau fac parteneriate cu fintech-urile. Dacă se iveşte oportunitatea unui parteneriat, de ce nu”, explică Pierre Dusoulier.

Pe termen lung, parteneriatele dintre fintech-uri şi bănci vor fi din ce în ce mai multe, mai ales că modelul se schimbă constant, susţine CEO-ul iBanFirst. „Cred că acest model se va schimba constant, iar jucătorii mari din piaţă trebuie să se adapteze, în continuare. Pe termen lung văd parteneriate cu fintech-urile şi orice corporaţie sau IMM vor folosi oameni ca noi pentru transferuri pentru că suntem mai rapizi, tehnologie mai bună, mai transparenţi şi în final toată lumea ne va folosi. În viitor băncile ar putea să colaboreze cu fintech-urile pentru transferurile transfrontaliere sau mai există opţiunea ca băncile să ne folosească infrastructura. Cu toate acestea, la final miza nu va fi infrastructura, ci clienţii.”

Din perspectiva preţului pentru utilizarea platformei iBanFirst, contul iBanFirst este gratuit, iar compania taxează de fiecare dată când se realizează o plată internaţională, printr-un comision.

„Nu taxăm pe nimeni dacă nu ne foloseşte. Este gratuit să ai un cont la iBanFirst, poţi avea până la 30 de IBAN-uri în monede diferite, iar noi taxăm de fiecare dată când se realizează o plată internaţională, printr-un comision. Totul este comunicat înainte de transferul transfrontalier”, susţine CEO-ul.

Pentru Pierre Dusoulier compania iBanFirst este a doua firmă din cariera sa de antreprenor, prima fiind Saxo Bank, pe care, iniţial, a început-o în 2006 pe zona de International Foreign and Exchange (IFEX).

„Prima mea companie a devenit Saxo Bank, m-am axat pe dezvoltarea acesteia în Europa de Vest până în 2016. După aceea am renunţat şi am venit la iBanFirst, lansată chiar atunci. La început am investit în companie şi acum 5 ani m-am devotat full time. Nu mai ţineam minte cât de dificil este să începi de la zero. Am avut o perioadă mai grea în care mă gândeam că ar fi mai bine să mă întorc la Saxo Bank, dar deja nu mai puteam să fac acest lucru. Şi aşa am început să strâng fonduri de la investitori, am strans într-un final 21 milioane de euro. Din 2016 ne-am dublat creşterea în fiecare an”, explică Pierre Dusoulier.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.