Orange Romania: For Good Connections

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 31 octombrie 2025 27 afişări

MOTIVAŢIE

Într-o lume în care tehnologia este omniprezentă, iar accesul la informaţie vine cu oportunităţi, dar şi cu riscuri, educaţia digitală devine esenţială. For Good Connections este o platformă care ajută atât copiii, cât şi părinţii să găsească echilibrul între online şi viaţa reală.

„Sustenabilitatea şi grija faţă de comunitate sunt piloni ai strategiei #LeadTheFuture, umbrelă sub care operează grupul Orange. Ne raportăm la ele nu ca la iniţiative separate, ci ca la o parte naturală a felului în care construim businessul. De la reducerea amprentei de carbon şi economia circulară, la programe de incluziune digitală şi educaţie pentru siguranţă online, fiecare proiect urmăreşte să lase o amprentă pozitivă asupra oamenilor şi mediului”, conform reprezentanţilor Orange România.

 

DESCRIEREA PROIECTULUI

For Good Connections este un proiect de responsabilitate socială în zona educaţiei digitale, parte dintr-o iniţiativă globală a grupului Orange, implementată în toate ţările în care compania este prezentă.

În România, campania a fost adaptată la două teme critice pentru societate: fenomenul de cyberbullying şi timpul petrecut în faţa ecranelor – subiecte cu impact direct asupra sănătăţii emoţionale şi a dezvoltării armonioase a copiilor şi adolescenţilor.

Platforma se adresează copiilor, care au nevoie să înţeleagă riscurile lumii digitale şi să deprindă obiceiuri sănătoase, dar şi părinţilor, care caută resurse şi instrumente pentru a-i ghida corect. Această abordare duală creează un dialog intergeneraţional şi construieşte premisele unei relaţii echilibrate cu tehnologia.

Proiectul are o durată de patru ani şi implică echipele de comunicare şi CSR Orange Romania, în colaborare cu parteneri specializaţi. Campionul olimpic şi mondial la înnot, David Popovici, ambasador al campaniei, susţine cauza prin puterea exemplului personal. În acelaşi timp, parteneriatele cu Asociaţia Telefonul Copilului sau Poliţia Română aduc expertiză în gestionarea problemelor de siguranţă online, iar Fundaţia Orange contribuie cu experienţa sa de lungă durată în proiecte de educaţie digitală şi incluziune. Compania a dat startul proiectului în Romania printr-un eveniment la care au participat peste 150 de copii, în ţelul a fost de a arăta că sportul poate fi o alternativă la timpul petrecut online. Reacţiile pozitive ale participanţilor – părinţi şi copii - au confirmat nevoia de explorare a subiectelor centrale ale proiectului.

Platforma For Good Connections reuneşte informaţii şi instrumente practice pe cele două teme majore. Copiii găsesc explicaţii şi exemple adaptate vârstei lor, în timp ce părinţii primesc sfaturi concrete pentru gestionarea situaţiilor dificile şi pentru stabilirea unor reguli clare privind utilizarea tehnologiei. Campaniile de educare şi conştientizare dezvoltă spaţii de dialog, unde cititorii pot contribui cu idei şi experienţe proprii.

Proiectul este susţinut integral de Orange Romania, printr-un efort financiar considerabil, care se întinde pe 4 ani, reflectând angajamentul companiei pentru un impact real şi de durată în comunitate.

REZULTATE

De la lansare, peste 3 milioane de persoane au aflat despre For Good Connections prin campaniile de awareness. Impactul se traduce atât prin creşterea nivelului de informare al copiilor şi părinţilor, cât şi prin consolidarea unei conversaţii publice despre utilizarea tehnologiei cu responsabilitate şi limitarea riscurilor.

„O companie responsabilă este aceea care îşi asumă impactul pe care îl are în societate şi acţionează pe termen lung pentru binele comun. Pentru noi, acest lucru înseamnă investiţii consistente în educaţie digitală, protejarea mediului şi sprijinirea comunităţilor vulnerabile, dar şi transparenţă, parteneriate solide şi o viziune orientată spre impact pozitiv pe termen lung”, conchid reprezentanţii Orange România.

„La Orange Romania, CSR-ul este parte integrantă a strategiei noastre de business. Ne ghidăm după ideea că tehnologia are sens doar atunci când creează valoare pentru oameni şi credem că este un aliat puternic pentru evoluţie în societate. În 2025, filosofia noastră pune accent pe educaţie digitală, incluziune socială şi sustenabilitate, trei direcţii care reflectă rolul nostru de catalizator al progresului prin tehnologie.” - reprezentanţii Orange România

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.