Microsoft Summit 2016: Ritmul schimbărilor din business va accelera, acum lucrurile încă se mişcă lent. Fiecare companie trebuie să devină digitală pentru a supravieţui

Postat la 09 noiembrie 2016 216 afişări

Microsoft Summit 2016: Ritmul schimbărilor din business va accelera, acum lucrurile încă se mişcă lent. Fiecare companie trebuie să devină digitală pentru a supravieţui

„Transformarea digitală oferă în acelaşi timp probabil cea mai mare oportunitate de afaceri a acestei generaţii, în orice domeniu“, a declarat Gabriela Matei, general manager al Microsoft România.

Companiile nu pot ignora avansul tehnologiei, adopţia noilor soluţii digitale – de la cele de gestiune a diferitelor procese din organizaţie, de mobilitate şi productivitate şi analiza datelor, la cele cloud şi de securitate cibernetică, fiind absolut necesară pentru a-şi menţine competitivitatea pe piaţă şi pentru a-şi creşte businessul.

„De ce lucrurile nu se vor mai mişca atât de încet niciodată? Fiecare tip de companie, fie că vorbim de produse sau servicii, trebuie să devină o companie digitală cu o nouă mentalitate şi o căutare continuă de noi valori. Companiile care nu sunt pregătite să inoveze sunt companiile care vor rămâne în urmă“, a spus David Rowan, director editorial al ediţiei britanice a revistei de tehnologie WIRED, în cadrul ediţiei de anul acesta a Microsoft Summit, unul dintre cele mai mari evenimente IT&C de pe piaţa locală care a reunit peste 800 de participanţi.

Transformarea digitală reprezintă un proces complex care se bazează pe patru piloni: clienţi, angajaţi, operaţiuni şi serviciile şi produsele companiei.

„Sistemul de digitalizare are patru componente: este vorba despre cum se poartă o entitate cu clienţii şi cum schimbă experienţa pentru clienţi, cum îşi împuterniceşte angajaţii folosind transformarea digitală, cum sunt optimizate modelele operaţionale şi cum se schimbă acestea şi cum se schimbă produsul“, a declarat Don Grantham, preşedintele Microsoft pentru Europa Centrală şi de Est.

Peste jumătate din populaţia globului foloseşte în prezent tehnologii de ultimă oră, fiind conectaţi aproape în permanenţă.

„Este doar o problemă de timp până când şi ceilalţi 50% vor fi conectaţi. Până în 2025 vor fi 5 miliarde de persoane conectate“, a adăugat el.

Companiile locale se află în plin proces de transformare digitală, adopţia noilor tehnologii realizându-se însă într-un ritm mai lent decât pe pieţele externe, în special cele din Vest, care sunt în avangarda digitalizării.

„O transformare digitală reuşită face ca o firmă să devină o firmă digitală, care îşi construieşte strategia pe alte principii, nu doar pe utilizarea tehnologiei. Aceasta este a patra revoluţie industrială şi vine cu o serie de oportunităţi, dar şi bătăi de cap“, a precizat Ga­briela Matei, director general al Microsoft Ro­­mânia. Ea a adăugat că acest proces nu im­plică doar adopţia de noi tehnologii şi schim­barea proceselor de business, ci şi a culturii organi­zaţiei, fiind astfel o transformare fundamentală.

România se află pe ultimul loc în Uniunea Europeană în ceea ce priveşte „apetitul“ pentru transformarea digitală, potrivit statisticilor UE. Cu toate acestea, există semnale în piaţă că firmele locale încep treptat să depăşească prima fază a digitalizării – utilizarea unor soluţii de gestiune a resurselor companiei (ERP – Enterprise Resource Planning), de administrare a diferitelor procese şi activităţi (CRM – Customer Relationship Manage­ment, HCM – Human Capital Mana­gement etc.) la soluţii de analiză a datelor care permit luarea deciziilor de management într-un timp mai scurt (BI – Business Intelligence) şi la soluţii de optimizare a diferitelor procese.

„Dacă în urmă câţiva ani soluţiile ERP erau nevoia de bază, apoi cele de tip CRM, apoi solu­ţiile de  «business intelligence», iar apoi document managementul a fost «cenuşăreasă». Acum au început să se ceară din ce în ce mai accelerat soluţiile de optimizare, pentru că toate celelalte niveluri în cadrul unei firme sunt aco­perite. În anii care vin cred că această parte a optimizării de documente va lua amploare“, a punctat Andreea Mocanu - IT Services Mana­ger, Konica Minolta Business Solutions România. Platformele cloud devin treptat fun­daţia pe care se construiesc noile versiuni ale solu­ţiilor IT. „Când a apărut conceptul de cloud, lu­mea a fugit, până când şi-au dat seama că de fapt cloud-ul înseamnă aplicaţia cu aju­torul că­reia poţi folosi servicii cloud, să ai acces de oriunde. La momentul acesta cererea vine de la clien­tul final, de Office 365, de exemplu“, a men­ţionat Costi Neacşu, Microsoft Business Unit Manager în cadrul companiei de distri­buţie IT&C LikeIT. Pe plan local, rata de adopţie a solu­­ţiilor cloud nu este încă la acelaşi nivel ca în străinătate. „La nivel mondial, cloud-ul este dezvoltat, deschiderea este mult mai mare către cloud. În România încă mai avem de lucru, din ce în ce mai mult mergem către îmbrăţişarea modelului de business în cloud“, a completat el.

În ceea ce priveşte rapiditatea cu care se adaptează companiile la noile tehnologii prin alocarea unor resurse semnificative în soluţii IT de ultimă generaţie, aceasta depinde în funcţie de industrie, a afirmat Florin Popa, directorul commercial B2B al Orange România, liderul pieţei locale de telefonie mobilă.

„Viteza cu care companiile aleg să investească în soluţii de IT, care să le mobi­lizeze forţele de vânzări sau să le optimizeze procesele în operaţiuni, este diferită. Cu siguranţă industriile care sunt sub cea mai mare presiune concurenţială sunt şi cele care au căutat să se transforme din această perspectivă. Aş menţiona-o în particular pe cea a asigurărilor şi pe cea a agriculturii.“

David Rowan, director editorial al ediţiei britanice a revistei de tehnologie WIRED: „De ce lucrurile nu se vor mai mişca atât de încet niciodată? Fiecare tip de companie, fie că vorbim de produse sau servicii, trebuie să devină o companie digitală cu o nouă mentalitate şi o căutare continuă de noi valori. Companiile care nu sunt pregătite să inoveze sunt companiile care vor rămâne în urmă.”

David Rowan, director editorial al ediţiei britanice a revistei de tehnologie WIRED:  „De ce lucrurile nu se vor mai mişca atât de încet niciodată? Fiecare tip de companie, fie că vorbim de produse sau servicii, trebuie să devină o companie digitală cu o nouă mentalitate şi o căutare continuă de noi valori. Companiile care nu sunt pregătite să inoveze sunt companiile care vor rămâne în urmă.” 

Urmărește Business Magazin

Citeşte pe MonitorulApararii.ro

ZF.ro
Criza accelerează puternic aceste joburi. În ce zonă trebuie să vă uitaţi pentru viitor Criza accelerează puternic aceste joburi. În ce zonă trebuie să vă uitaţi pentru viitor
Industria care explodează în pandemie. Posibilităţile de creştere sunt uriaşe
Mediafax
Efectul încrederii în vaccinul anti COVID-19 şi al tranziţiei de la Casa Albă: Bursele ating niveluri record Efectul încrederii în vaccinul anti COVID-19 şi al tranziţiei de la Casa Albă: Bursele ating niveluri record
Misterul paturilor de ATI, lămurit de Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă. Situaţia locurilor la Terapie Intensivă în Bucureşti şi în ţară
MonitorulApararii
A fi sau a nu fi spionat: Snowden de Danemarca A fi sau a nu fi spionat: Snowden de Danemarca
Tranziţia de la Trump la Biden: modelul argentinian
MonitorulPartidelor
Când ar putea fi ales Vlad Voiculescu viceprimar general Când ar putea fi ales Vlad Voiculescu viceprimar general
Un politician acuză: Nimeni nu vrea să piardă pensiile speciale
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Şuhan: Vinovaţii fără vină COMENTARIU Valeriu Şuhan: Vinovaţii fără vină
Victimă a violenţei domestice ne întoarcem la ei pentru că nu avem alte pârghii. Ce se află în spatele lui ”se va schimba”

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.