In televiziune se poarta digitalul

Postat la 08 martie 2010 15 afişări

Pentru a descrie directia in care se indreapta industria de cablu, executivii de top folosesc un singur cuvant: digital. Noua mina de aur a operatorilor de cablu, televiziunea digitala, a cucerit teritoriul televiziunii analogice. Batalia este insa departe de Romania.

"Pentru serviciile triple-play, urmatorii doi ani sunt o perioada extrem de importanta", apreciaza intr-o discutie cu BUSINESS Magazin Mike Fries, directorul executiv al Liberty Global, care furnizeaza in Romania servicii de telefonie fixa, internet si televiziune prin operatorul UPC. "Este cel mai bun moment pentru operatori sa redefineasca serviciile si strategia de abordare a pietei, mizand pe servicii broadband si digitale, in incercarea de a-si creste cota de piata si venitul mediu per utilizator."

Opinia lui Fries este indreptatita in primul rand prin faptul ca serviciile de televiziune prin cablu migreaza deja in mod evident de la analogic la digital, iar operatorii fac investitii consistente in tehnologie pentru a-si diversifica ofertele. Pe piata europeana, televiziunea digitala a depasit pentru prima data anul trecut serviciile analogice din punctul de vedere al veniturilor, conform unor statistici publicate de compania de cercetare Screen Digest, in cadrul conferintei Cable Congress, desfasurata saptamana trecuta la Bruxelles. Astfel, din intreaga piata europeana de aproape 18 miliarde de euro, peste 4,7 miliarde de euro au insemnat in 2009 veniturile operatorilor din televiziune digitala, in crestere cu 20% fata de anul precedent, in conditiile in care cei 21,5 milioane de utilizatori reprezinta doar aproximativ o treime din numarul total al consumatorilor de servicii de televiziune din Europa. "Pentru industria serviciilor de internet si televiziune prin cablu, 2009 a fost un an bun in ciuda situatiei economice dificile", observa Martin Weiss, managing director in cadrul companiei de consultanta Solon Management Consulting.

Cresterea poate fi explicata, in opinia lui, prin investitiile pe care le fac operatorii din toata Europa in infrastructura si in serviciile de internet in banda larga si televiziune digitala. In Romania insa, piata este la inceput; UPC numara la finalul anului trecut 231.000 de abonati petru televiziunea digitala; Digital Cable Systems (DCS), al treilea cel mai mare operator de cablu, de-abia tatoneaza terenul; RCS&RDS ofera deja televiziune digitala, dar nu la scara larga, si testeaza in prezent o solutie de televiziune HD, iar Romtelecom a lansat tot in teste un serviciu IPTV HD la finele anului trecut. "Tendinta este totusi pozitiva. Serviciile analogice pierd teren, dar cele digitale castiga, in unele cazuri, cum ar fi televiziunea HD, o parte dintre abonati fiind clienti noi sau clienti care revin special pentru a folosi serviciul", spune Severina Pascu, directorul financiar al UPC Romania.

Operatorii europeni de servicii triple-play au avut de castigat in 2009 si pe terenul internetului broadband si al serviciilor de telefonie fixa. Veniturile au urcat cu trei, respectiv sapte procente, pana la 4,8 miliarde de euro in ce priveste piata broadband si 3 miliarde de euro in ce priveste telefonia, conform datelor Screen Digest. "Evolutia pietei ar fi fost si mai buna daca n-ar fi fost problema deprecierii unor monede nationale in raport cu euro. In 2010, cresterea va depasi 3%, cat a fost anul trecut", estimeaza Manuel Kohnstamm, presedintele Cable Europe. In acest context, operatorii nu fac decat sa-si creasca investitiile in infrastructura si in servicii, la nivel european vorbindu-se deja de viteze la internet broadband de 200 Mbps.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
IT&C,
cablu,
digital

citeste si:

/business-hi-tech/it/in-televiziune-se-poarta-digitalul-5722349
5722349
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.