Curatenie si ordine in social media

Autor: Roxana Cristea Postat la 03 mai 2011 79 afişări

Pe retelele de socializare, pe bloguri si pe site-ul de microblogging Twitter sunt incarcate zilnic o multime de stiri. Aduc un surplus de informatii care, de cele mai multe ori, nu fac decat sa oboseasca utilizatorul. De aceea s-au inventat site-urile care fac curat in social media.

Mark Little, jurnalist si om de televiziune irlandez in varsta de 43 de ani, a renuntat sa prezinte timp de un an emisiunea Prime Time difuzata pe postul de televiziune RTE pentru a se ocupa de lansarea Storyful, un proiect online care separa stirile importante publicate pe canale precum Twitter, Facebook si YouTube. "Vrem sa scoatem la iveala adevaratele surse pentru povestile mari", a scris el pe site-ul companiei lansate acum un an.

Situatia din Orientul Mijlociu sau cutremurul din Japonia au demonstrat ca oameni inarmati cu un telefon mobil, care nu aveau nicio legatura cu jurnalismul, au fost adesea primele surse ale stirilor de ultima ora prin posturile publicate pe Twitter si prin incarcarea de fotografii si videoclipuri pe internet. "Greseala lor este insa ca pe langa acestea ofera si mult prea multe informatii care nu sunt necesare", afirma Little, precizand ca aici intervine Storyful, care ajuta jurnalistii si alte persoane sa aleaga din acest continut online si sa publice informatiile relevante.

Mai mult de un sfert dintre cei care petrec mai mult de 10% din timpul alocat internetului pe retelele de socializare considera ca este mult prea multa informatie pe internet, comparativ cu 18% dintre cei care utilizeaza portaluri de stiri si doar 5% dintre cei care utilizeaza motoarele de cautare, potrivit unui studiu facut de compania de cercetare de piata Nielsen Company. "Avem atat de mult continut acum, incat suntem pusi in incurcatura", a declarat Burt Herman, fondatorul Storify, un site asemanator cu Storyful, si reporter in cadrul Associated Press. "Ideea acestor site-uri este sa ia informatiile cele mai relevante, sa le amplifice si sa le puna intr-un context", a completat Herman.

Cu toate ca jurnalistii s-ar putea sa nu fie primele surse ale stirilor in timp real, angajatii Storify aleg cele mai bune informatii si contextualizeaza anumite evenimente. La fel ca si in cazul Storyful, utilizatorii pot gasi pe Storify continut de pe Twitter, Facebook, Flickr si YouTube. In plus, acestia pot sa completeze informatiile si sa le publice pe site-urile lor.

Postul de televiziune Al Jazeera in limba engleza a creat o emisiune, numita The Stream, care va fi televizata incepand din luna mai si care colecteaza informatii din social media utilizand Storify. "Storify este sursa noastra principala de informatii", a declarat Ahmed Shibab Eldin, producatorul si gazda emisiunii. In plus, pe o perioada de test, reporterii de la The Washington Post, NPR (National Public Radio), PBS (Public Broadcasting Service) si alte site-uri si ziare au utilizat serviciul. "Este mare nevoie de instrumente cu sa ajute oamenii sa adune franturi de informatie din social media si sa le organizeze", crede Andy Carvin, jurnalist la NPR. Oficialii Khosla Ventures, compania care a investit doua milioane de dolari in dezvoltarea Storify, spun ca aceasta este o noua modalitate de a cauta in social media articole de calitate. "Instrumentul va ramane gratuit, insa vom vinde spatiu de reclama", a spus Xavier Damman, unul dintre fondatorii Storify. Levi's si Samsung sunt deja furnizori de reclame pe site.

Burt Herman a lansat site-ul impreuna cu Xavier Damman, inginer de meserie. Pe langa Storify, el a fondat si Hacks/Hackers, un grup pentru jurnalistii si inginerii din toata lumea. "Incercam sa aducem impreuna stiinta calculatoarelor si jurnalismul si sa facem un amestec frumos din cele doua", a completat Damman.

Un alt suport pentru informarea in timp real folosita de jurnalisti este aplicatia Color, creata de Bill Nguyen, care ofera posibilitatea acoperirii in timp real a unor evenimente precum targuri sau, poate, dezastre naturale, chiar in momentul in care au loc.

La prima vedere, aplicatia este una de partajare de fotografii pe internet. Color nu este insa un astfel de serviciu, ci mai degraba o forma de a crea comunitati sociale interesate de fotografii legate de anumite evenimente sau oameni si de activitatile lor cotidiene. Utilizatorii aplicatiei publica poze pe care le pot vedea apoi alti utilizatori din aceeasi zona geografica, iar aplicatia poate, de exemplu, sa detecteze daca mai multi oameni au fotografiat acelasi lucru in acelasi timp si sa determine care este obiectul imaginii, alegand apoi cele mai bune cadre si punan-du-le la dispozitia celor interesati. In prima zi de la publicare, aplicatia a devenit a doua cea mai descarcata din categoria de socializare de pe iTunes, dupa Facebook. "A fost folosita de multi oameni din Japonia pentru a arata lumii zonele afectate de dezastru", afirma Nguyen.

Urmărește Business Magazin

/business-hi-tech/curatenie-si-ordine-in-social-media-8204672
8204672
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.