Cine este puştiul de 17 ani care a "păcălit" Yahoo! cu 30 de milioane de dolari

Autor: Anca Barbulescu Postat la 18 aprilie 2013 748 afişări

Tânărul britanic Nick d’Aloisio a făcut afacerea vieţii sale când a vândut o aplicaţie pentru telefoane mobile inteligente cu 30 de milioane de dolari. Cumpărătorul Yahoo! Pare să fi făcut însă o afacere mai puţin inspirată.

Cine este puştiul de 17 ani care a "păcălit" Yahoo! cu 30 de milioane de dolari

NICK D’ALOISIO, adolescentul britanic în vârstă de 17 ani, a făcut furori în urmă cu câteva săptămâni, când afacerea lui, Summly, a fost cumpărată de gigantul american Yahoo! cu suma fabuloasă de 30 de milioane de dolari (aproximativ 22,9 milioane de euro). Tranzacţia care a implicat de fapt o aplicaţie pentru telefoanele mobile inteligente a ridicat însă cel puţin câteva semne de întrebare, după cum notează Business Insider.

Înainte să fie cumpărată şi retrasă de pe magazinele de aplicaţii de unde putea fi descărcată gratuit, aplicaţia Summly era, în linii mari, un agregator de ştiri pe care le rezuma aşa încât să poată fi citite mai uşor pe ecranele terminalelor mobile. Aplicaţia scanează articole lungi de pe site-urile unor publicaţii de renume, precum Associated Press, CBS News, USA Today, CNN Money sau Engadget şi alege câteva propoziţii pentru a face un rezumat. De regulă erau preluate cel mult trei propoziţii, care erau unite pentru a realiza o sinteză a articolului, algoritmul făcând acest proces fără intervenţie umană.

Admiraţia şi vâlva din piaţă pe marginea tranzacţiei a avut mai puţin la bază ce anume făcea aplicaţia în sine, ci faptul că dezvoltatorul ei era un adolescent autoeducat în materie de creaţie de aplicaţii pentru smartphone-uri. Adolescent devenit astfel unul dintre cei mai tineri milionari din lumea tehnologiei.

Câteva săptămâni mai târziu, după ce s-au mai aşezat lucurile, au început să apară şi întrebările. Înainte de toate, de ce a cumpărat Yahoo! o aplicaţie care nu avea prea mulţi utilizatori şi nici venituri? În fond, doar aproape un milion de oameni au apucat să o descarce gratuit din App Store de la lansarea din noiembrie încoace. Apoi, de ce a presupus tranzacţia integrarea tânărului D’Aloisio în echipa companiei americane, în condiţiile în care este elev de liceu în Londra şi nu are în plan să se mute în California, unde este sediul central al Yahoo!, ducând astfel la ceea ce pare a fi un compromis, anume lucrul în birourile companiei din cartierul londonez Soho? Şi, nu în ultimul rând, de ce a fost promovat faptul că adolescentul ar fi dezvoltat tehnologia din spatele aplicaţiei, când chiar pe site-ul Summly scrie că de acest aspect este responsabilă compania SRI International, pornind, nimic de zis, de la linii de cod scrise iniţial de tânărul britanic? Ba, mai mult, nici interfaţa în sine a aplicaţiei nu este rezultatul muncii lui D’Aloisio, ci a Somo, o agenţie de marketing pe mobil din Marea Britanie.

RĂSPUNSUL LA TOATE ACESTE ÎNTREBARI ESTE MAI PUŢIN EVIDENT. Mai multe surse din piaţă susţin că tranzacţia s-a întâmplat mai degrabă în baza unor circumstanţe care au avut prea puţin de-a face cu aplicaţia propriu-zisă a Summly. Concret, aplicaţia tânărului a fost doar o bucăţică a unei înţelegeri mai complexe dintre Yahoo! şi SRI International, spun sursele, pentru o componentă din tehnologia lor de sumarizare, dar şi pentru transfer de cunoştinţe privind această tehnologie, precum şi preluarea de linii de cod. Acest lucru ar fi fost realizat prin intermediul Summly, unde SRI International avea o participaţie.

Şi n-ar fi prima dată când se procedează aşa. Se pare că SRI ar mai fi trecut anterior printr-o situaţie similară, de a fi implicaţi într-un start-up achiziţionat în final de un mare gigant din Silicon Valley, anume Siri, care este acum în proprietatea Apple.

Evident, pentru Yahoo!, Summly este o mişcare mai mult decât necesară, în contextul migrării tot mai vizibile a conţinutului informaţional către ecranele telefoanelor mobile inteligente. Pe asta a mizat cel mai probabil şi Marissa Mayer, directorul executiv al Yahoo!, când a acceptat să plătească o asemenea sumă pentru o simplă aplicaţie. Compania, care pierde de ani buni teren în industrie, are nevoie de o soluţie să se reinventeze, iar telefoanele mobile inteligente pe care să mute, într-un format uşor de citit, conţinutul pe care îl oferă pe computere este o posibilă direcţie. De altfel, Mayer a anunţat cu mai multe ocazii că se concentrează pe servicii personalizate pe care să le ofere utilizatorilor şi urmăreşte extinderea echipei de angajaţi prin achiziţii de start-up-uri - din iulie anul trecut, când ea a preluat frâiele Yahoo!, compania a cumpărat şase asemenea mici companii printre care şi Jybe, un start-up specializat în recomandări de cărţi, filme, restaurante.

IN TOT CAZUL, DEŞI ARE O POZIŢIE ASIGURATĂ ÎN BIROURILE LONDONEZE ALE YAHOO! vreme de încă un an şi jumătate, Nick D’Aloisio nu va fi cel care va coordona implementarea tehnologiei în produse ale gigantului american. De acest aspect este responsabil Adam Cahan, şeful diviziei de mobile a Yahoo!. Pentru tânărul de 17 ani, această experienţă este însă un prim pas într-o industrie condusă de tineri deveniţi milionari parcă peste noapte.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
inselaciune,
yahoo,
tanar,
marea britanie,
aplicatie
/business-hi-tech/cine-este-pustiul-de-17-ani-care-a-pacalit-yahoo-cu-30-de-milioane-de-dolari-10762652
10762652
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.