Carmen Soare, Director Marketing, Synevo România

Postat la 08 august 2022 230 afişări

1. Cum aţi defini transformarea digitală în domeniul dvs. de activitate?

Aş dori să fac diferenţa între „digitalizare”, respectiv susţinerea unui model de business cu ajutorul tehnologiei şi „transformarea digitală”, respectiv adoptarea unor modificări semnificative, chiar totale în anumite cazuri, în modul în care o companie creează, distribuie şi captează valoare. În domeniul medical, transformarea digitală a fost, cu siguranţă accelerată de contextul pandemic pe care-l traversăm şi are un impact asupra tuturor segmentelor lanţului de îngrijire medicală, indiferent că vorbim de prevenţie, medicină generală, medicină de specialitate, servicii medicale de laborator sau imagistică, iar beneficiile directe pentru pacienţi sunt foarte importante. Pentru Synevo România, procesul de digitalizare a fost iniţiat înainte de startul pandemiei de COVID-19, fiind parte integrată a operaţiunilor de laborator. Acest proces a presupus, în primul rând, achiziţia şi utilizarea unor echipamente de ultimă generaţie, automatizate şi complet integrate, platforme robotizate sau digitale.

2. Cum a stimulat pandemia digitalizarea în cazul companiei pe care o reprezentaţi?

Pandemia a accelerat mai multe proiecte, deja în desfăşurare, în compania Synevo. Un exemplu este magazinul online, sistemul de programări online sau crearea serviciului de telemedicină adaptat, Synevo Decoder, prin care putem oferi consultaţii virtuale pacienţilor, direct cu medicii noştri de laborator.

3. Cum poate deveni digitalizarea un factor de diferenţiere, un avantaj competitiv, în domeniul în care activaţi?

Digitalizarea fiecărui segment operaţional din companiile din domeniul medical devine avantaj competitiv atunci când oferă pacientului un beneficiu direct, clar şi cuantificabil.

Pentru oricare dintre noi, timpul este o resursă importantă. Atunci când ajutăm pacientul să economisească timp, îi oferim practic o experienţă mai facilă, plăcută, tradusă ulterior

printr-un grad ridicat de satisfacţie. Evident, această experienţă trebuie completată de empatie şi grijă faţă de nevoile pacientului, având în vedere domeniul în care activăm.


Experienţă: Este expert în marketing, cu expunere în management strategic, inovaţie şi transformare. A activat în corporaţii globale, pe segmentele de servicii financiare şi medicale. A iniţiat si coordonat programe de marketing şi transformare de business, concentrându-se pe generarea de noi surse de venituri şi pe atragerea de noi clienţi. A absolvit în 2018 cursurile de Digital Marketing şi cel de Leading Digital Business Transformation, susţinute de International Institute for Management Development (IMD), specializată în învăţământul de afaceri, din Lausanne, Elveţia.

Domeniile pe care se concentrează în prezent: În prezent, este implicată direct în proiectele de transformare digitală a companiei Synevo, unde supervizează activităţi ca scalarea platformei de comerţ electronic, dezvoltarea de soluţii de marketing automation pentru creşterea conversiei campaniilor, programe de  îmbunătăţirea experienţei clienţilor şi dezvoltarea de noi aplicaţii pentru medicii şi pacienţii Synevo.


4. Care sunt cele mai importante proiecte digitale în care v-aţi implicat şi ce investiţii au fost direcţionate în acestea?

În primul rând am lansat magazinul online, pe site-ul synevo.ro, pentru a permite pacienţilor achiziţia şi plata testelor online sau alegerea centrului de recoltare pentru programări în vederea efectuării analizelor dorite sau achiziţionate de pe site. Una dintre performanţele pe care am reuşit să le atingem cu ajutorul noii platforme de e-commerce a fost creşterea vânzărilor online cu 2.700%, raportat la anul 2019. Am acordat atenţie deosebită instrumentelor pentru programări online pentru realizarea testelor RT-PCR din 94 de centre Synevo dedicate din ţară, din 44 de oraşe diferite. Pacienţii care au dorit şi doresc realizarea acestui test pot face uşor programare online, alegând doar intervalul orar şi centrul de recoltare preferat. Un alt proiect important, de data aceasta din categoria serviciilor de telemedicină, a fost lansarea  serviciului SYNEVO DECODER, dedicat exclusiv interpretării rezultatelor analizelor medicale, disponibil oricărei persoane care doreşte interpretarea rezultatelor investigaţiilor realizate în reţeaua Synevo. Consultaţiile virtuale sunt oferite de o echipă de medici specializaţi în medicină de laborator, anatomie patologică şi genetică. Astfel, pacienţii primesc răspuns profesionist, în cel mai scurt timp, la întrebări despre investigaţiile medicale. Senzorul de Sănătate este un alt instrument digital, un chestionar online disponibil pe website-ul synevo.ro, prin care ajutăm utilizatorii să identifice pachetul de analize medicale personalizat, recomandat pe baza unor informaţii ca vârsta, indicele de masă corporală, stilul de viaţă sau istoricul medical.Voi menţiona şi proiectul VR Kids, destinat copiilor, menit să îmbunătăţească experienţa generală a acestora în cabinetul de recoltare. Proiectul sincronizează paşii realizaţi de asistenta medicală în procesul de recoltare, cu etapele unei călătorii virtuale în spaţiul cosmic. Pacientul devine un mic explorator, transportat într-o lume virtuală, prin intermediul unui echipament special. Astfel, atenţia copilului se mută din cabinet spre universul virtual. Instrumentul ajută copiii să rămână nemişcaţi pe durata procedurii medicale, să elimine starea de anxietate, iar amintirea experienţei va fi una pozitivă, oferind o premisă pozitivă pentru o viitoare recoltare. Odată cu încheierea etapei pilot, proiectul va fi extins, până la finalul anului, în zece centre de recoltare din reţeaua Synevo. Considerăm că este important să creştem gradul de satisfacţie al copiilor în centrele noastre şi să identificăm soluţii pentru a face recoltarea plăcută pentru toţi pacienţii, cu ajutorul tehnologiei.

5. Care sunt top 3 obiective pe care vi le-aţi propus prin prisma digitalizării pentru compania pe care o reprezentaţi?

Principalul obiectiv vizează creşterea gradului de satisfacţie a pacienţilor prin îmbunătăţirea experienţei, din momentul în care aceştia caută informaţii medicale, până în momentul în care primesc buletinul cu rezultatele. Includ aici posibilitatea de a opta pentru a programa o consultaţie virtuală cu un medic de laborator. Din acest obiectiv principal decurg alte obiective auxiliare, ca scăderea timpului petrecut de pacient în centrul de recoltare sau creşterea eficienţei în zona de laborator, prin obţinerea unor termene mai scurte pentru eliberarea ale rezultatelor.

6. Care sunt provocările pe care le întâmpinaţi când vine vorba despre transformarea digitală?

În prezent, majoritatea industriilor se concentrează pe digitalizarea la maximum a modelelor de afaceri, a ofertelor şi lanţurilor valorice. În acest context, o primă dificultate pe care o întâmpinăm, ca mulţi alţi jucători din piaţă, ţine de limitările la capitolul resurse umane din piaţa muncii, în special domeniile IT şi medical. O altă dificultate ţine de viteza de implementare a unui portofoliu numeros de proiecte şi iniţiative, la nivelul întregii companii. De aceea ne concentrăm atenţia şi eforturile pe orchestrarea  proiectelor de transformare digitală, cu o agendă clară de implementare şi monitorizare permanentă a riscurilor şi atenuarea acestora.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.