100 Cele mai puternice femei din business. Ana Popa, Customer Business Unit Director, Vodafone Romania

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 20 mai 2025 59 afişări

100 Cele mai puternice femei din business. Ana Popa, Customer Business Unit Director, Vodafone Romania

„Citatul cheie ar fi acela al lui Chris Grosser «Oportunităţile nu se-ntâmplă, ci tu le creezi» şi cred că defineşte foarte bine atât
viziunea mea profesională, cât şi pe cea personală. Sunt o persoană care se implică şi participă activ, indiferent că este vorba
de o arie de business sau de un proiect personal.”


BIO

Începând cu 1 aprilie 2025, Ana Popa preia rolul de Consumer Business Unit Director în cadrul Vodafone România. Cu o experienţă de peste zece ani în Vodafone România şi roluri anterioare precum cel de Marketing Director Consumer Business Unit şi Director Customer Operations, Ana Popa a contribuit la integrarea instrumentelor de inteligenţă artificială în multiple fluxuri ale companiei şi va continua dezvoltarea platformei EasyTech, cu investiţii susţinute în experienţa online şi de retail.

Imaginea centrală de pe vision board-ul Anei Popa, povesteşte ea, ar reflecta energie, ideea de echipă şi de determinare - elemente care pentru ea sunt premisele pentru succes deopotrivă în aria profesională şi personală. „Cred că succesul se realizează împreună, în echipă, atâta vreme cât există determinare şi energie.”

Îşi găseşte inspiraţia, adaugă ea, în diverse lucruri, dar şi în situaţii importante - o pot inspira creativitatea sau ideile îndrăzneţe, cifrele sau analizele amănunţite, în acelaşi timp sunt situaţii în care eşecurile sau succesele anterioare îi ghidează decizia pe care o are de luat.

„Aş putea spune că stilul de leadership este ceva format în timp şi este influenţat atât de situaţii cât şi de oameni, nu cred în momente definitorii, ci cred în momente importante care în evoluţie contribuie mai mult sau mai puţin, în funcţie de context.”

Îşi găseşte motivaţia, zi de zi, povesteşte Ana Popa, în dorinţa de a lua parte la ceva ce contribuie semnificativ la vieţile oamenilor, în echipa din care face parte şi echipele cu care lucrează, o motivează ideea de a putea face diferenţa şi a putea influenţa pozitiv lucrurile din jurul său.

Prin intermediul Fundaţiei Vodafone sau al altor organizaţii, participă la evenimente unde susţine investiţia în digitalizare, educaţie, sănătate şi egalitate. „Încerc pe cât posibil să fiu un model de integritate, verticalitate, transparenţă şi responsabilitate, atât în viaţa profesională, cât şi în cea personală. De asemenea, ţin sesiuni de mentoring cu alte colege din organizaţie pentru a facilita creşterea şi dezvoltarea profesională a acestora. Aş spune că împlinirea cea mai mare se leagă întotdeauna de participarea la acţiunile de voluntariat - de la construcţia de case, la sesiunile cu elevii de gimnaziu”, detaliază Ana Popa felul în care se implică pentru a genera un impact social şi a suţine alte femei în business.

Pentru următorii ani, şi-a propus trei obiective principale: 1. să contribuie semnificativ la succesul business-ului, 2. să ajute la dezvoltarea oamenilor cu care lucrează şi, la rândul său, să se dezvolte mai departe, 3. să se bucure de familia sa, de oamenii cu care lucrează şi de călătoriile pe care le vizează.

Dincolo de reuşitele bifate în terenul profesional, cea mai mare realizare personală de care este mândră este familia sa, „pe care o consider oaza mea de fericire şi linişte. Iar faptul că reuşim să ne bucurăm unii de alţii şi să călătorim mult împreună este cea mai mare bucurie pentru mine.” Or vacanţele cu familia sunt, explică ea, principala modalitate de a se relaxa şi a-şi reîncărca cu energie pentru a face faţă provocărilor.

Cât priveşte inspiraţia, atunci când are nevoie de o pauză pentru a-şi clarifica viziunea, Ana Popa spune că, deşi poate părea amuzant, somnul îi oferă perspectiva necesară. „De multe ori, am mai multă claritate dimineaţa când mă trezesc şi realizez ce perspectivă n-am luat în considerare.” Inspiraţie găseşte şi la mare, care îi induce o stare de calm şi de reflecţie, lucruri care o ajută în a avea claritate.

În ce priveşte continuarea drumului spre excelenţă în ciuda provocărilor, Ana Popa spune că „tocmai faptul că există provocări mă motivează. Dacă ar fi uşor, excelenţa nu ar mai avea aceeaşi semnificaţie. Puterea îmi vine din principiul de a avea deschidere la nou şi de a fi curajoasă.”

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.