Idee ingenioasă de marketing: hoteluri cu program de "dezintoxicare digitală"

Autor: Crenguta Nicolae Postat la 02 decembrie 2012 81 afişări

Dacă până acum era un plus pentru orice hotel să ofere turiştilor acces cât mai bun la internet, mai nou tendinţele merg cumva invers: în SUA şi Europa, hotelurile oferă musafirilor lor "pachete de dezintoxicare digitală", menite să-i elibereze de dependenţa faţă de uzul excesiv al smartphone-urilor şi de prezenţa în preajma lor a unei conexiuni la internet.

Raportul World Travel Market Global Trends, citat de CNN, menţionează "dezintoxicarea digitală" drept una dintre cele mai importante tendinţe în industria turistică pentru 2013, având în vedere importanţa dependenţei de internet şi de gadgeturi pentru majoritatea turiştilor. 80% dintre americanii posesori de smartphone-uri nu pleacă niciodată din casă fără acestea, arată un studiu Google, iar un studiu TripAdvisor arată că aproape 50% dintre posesorii de telefoane mobile le folosesc în vacanţă ca să facă poze şi să le posteze pe reţelele sociale, să găsească pe net trasee, restaurante, puncte de interes turistic.

În martie, hotelul Westin din Dublin a iniţiat un program de " dezintoxicare digitală", prin care turiştii proaspăt sosiţi îşi depozitează gadgeturile într-un seif, iar în schimb primesc un "kit de supravieţuire" incluzând o hartă cu trasee pentru plimbări pe jos, un joc "offline" cum ar fi monopoly, scrabble sau şah, toate cele necesare pentru plantat copaci şi alte astfel de metode de a le reaminti că există viaţă şi în afara unui ecran de iPad.

Via Yoga, companie care vinde pachete turistice în Mexic şi Costa Rica, oferă o reducere de preţ de 15% pentru toţi turiştii dispuşi să renunţe la smartphone sau la tabletă pe durata sejurului. "Am văzut că mulţi clienţi folosesc gadgeturile inclusiv la masă ori la piscină. Aşa ajuns ca pur şi simplu să ignore tocmai experienţele şi activităţile pentru care au plătit venind aici", declară pentru CNN fondatoarea companiei, Suzie Cavassa.

Urmărește Business Magazin

/arta-si-societate/panorama/idee-ingenioasa-de-marketing-hoteluri-cu-program-de-dezintoxicare-digitala-10362057
10362057
comments powered by Disqus

ALEPH STORY: De ce în Bucureşti nu se pot organiza mai multe concerte sau evenimente sportive, politice, sociale şi chiar economice. O discuţie cu Cristian Hostiuc, Ziarul Financiar şi Bogdan Nicolae, Aleph News

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.