Marketingul si mercantilul domn Cupidon

Postat la 13 februarie 2006 1 afişăre

Sunteti satui de masina de marketing care promoveaza ziua de 14 februarie de parca ar fi unica sau ultima in care iti poti exprima dragostea si devotamentul? Ati obosit sa alergati in fiecare an dupa un cadou pentru partenera care oricum va fi nemultumita?

Sunteti satui de masina de marketing care promoveaza ziua de 14 februarie de parca ar fi unica sau ultima in care iti poti exprima dragostea si devotamentul? Ati obosit sa alergati in fiecare an dupa un cadou pentru partenera care oricum va fi nemultumita?

 

Ei bine, o solutie ar fi sa va "refugiati", cel putin pentru o saptamana, in Arabia Saudita, unde "Valentine’s Day" este interzisa. Asta ca sa fiti siguri ca dispare complet orice urma de inimioare sau baloane rosii. "Valentine’s Day e un kitsch.

 

Nu inteleg de ce e nevoie de o anume zi ca sa-i iei un cadou sau ca sa va simtiti bine?!? Nici macar nu e sarbatoare romaneasca sau macar ortodoxa... Si care e faza cu toate inimioarele alea de plus si mutunachii si chiloteii cu inimioare? Va iubiti mai mult?", se intreaba LinxY pe forumul site-ului eva.ro. La o simpla cautare pe Google, cuvintele Valentine’s Day ofera peste 45 de milioane de rezultate.

 

Desi majoritatea fac trimiteri la site-uri cu tot felul de sfaturi si variante (in)utile despre cum sa transformi "sarbatoarea indragostitilor" intr-o zi incarcata de romantism, exista si pagini de internet care blameaza categoric aceasta zi; www.ihatevalentinesday.net, bunaoara, condamna goana fortata dupa cadouri si declaratii "lesinate" de dragoste.

 

"Daca cineva ar tine cu adevarat la tine, cred ca ti-ar spune mai des de o data pe an, fara sa mai fie nevoie de o felicitare in forma de inima si de o cutie ieftina de bomboane", isi incepe discursul creatorul site-ului, continuand pe un ton ceva mai pasnic: "daca nu ar fi o zi in care toata lumea este haituita sa cumpere un dar pentru persoana iubita, as putea sa o privesc cu alti ochi". 

 

Pana una alta, agentiile de turism s-au folosit de ocazie pentru a lansa oferte speciale, dintre cele mai exotice. Din cate spune Claudia Bratosin, director ticketing la agentia Butterfly, "Parisul a ramas destinatia favorita, poate si pentru ca are o aura extrem de romantica". Si J.W. Marriott, cel mai mare hotel din Bucuresti a facut promisiuni pentru o seara magica: vin rosu, stridii, sampanie si deserturi de ciocolata. Ziua de Sf. Valentin apartine totusi florariilor. Stefan Safciu, directorul site-ului de comenzi de flori online www.magazinuldeflori.ro, spune ca "livrarile de flori sunt de 20 de ori mai mari decat intr-o zi normala". Cum era de asteptat, "de obicei sunt preferati trandafirii rosii".

 

Ciocolata este o alta vedeta a sarbatorii. Raphael Magnenat, directorul executiv al magazinului bucurestean de delicatese Delicateria Traiteur, povesteste ca ziua de Sf Valentin "este benefica pentru magazin". "In 2005 am vandut 10 kilograme de ciocolata de Valentine’s Day, ceea ce reprezinta 1,3% din vanzarile pe tot anul", spune el. Nici firmele de lenjerie intima nu s-au lasat mai prejos in ceea ce priveste ofertele speciale. Despina Andrei, director de marketing la Alsa Boutiques, care comercializeaza pe piata romaneasca brandul exclusivist de lenjerie La Perla, spune ca, pentru Valentine’s Day, a pregatit o colectie speciala. "Valentine’s Day Collection contine un sutien, un slip si un babydoll, disponibile atat in varianta rosie, cat si in cea neagra".

 

Restaurantele au fost si ele luate cu asalt de indragostitii care au dorit sa isi declare dragostea la lumina lumanarilor, iar rezervarile s-au facut cu cateva zile inainte. Chiar daca pare mai putin romantic decat o cina la lumina lumanarilor, internetul este poate cel mai simplu mod in care iti poti exprima dragostea. Alina Nemes, directorul portalului ROL.ro, spune ca, anul trecut, "s-au trimis cam 25.000 de felicitari virtuale cu ocazia zilei indragostitilor, ceea ce reprezinta o crestere cu 50% fata de 2004". Paradoxal, se pare ca ideea exprimarii dragostei online le-a suras mai mult femeilor.

 

Dar cohortele de inimioare si ursuleti de plus au adus cu ele si batai (inutile) de cap. Vlad Puscasu, economist, povesteste ca si-a amintit destul de tarziu de ziua indragostitilor. "Mi-am amintit in ultimul moment de minunata zi si am ales la intamplare un buchet de flori, care se pare ca inghetasera din cauza frigului de peste zi. La nici o ora dupa ce i-am daruit, trandafirii si-au dat obstescul sfarsit. Iar celalalt cadou, un mixer, nu i s-a parut foarte romantic. Am incheiat ziua cu usi trantite si tipete." Sa fie asta finalul romantic perfect pentru o zi romantica perfecta?

Urmărește Business Magazin

/arta-si-societate/marketingul-si-mercantilul-domn-cupidon-977551
977551
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.