Moda pietelor de Craciun a cuprins intreaga Europa
Farmecul clasic al Craciunului, cu parfum de brad si luminite feerice, pare a fi un antidot pentru criza. Cel putin asa dovedesc targurile de Craciun, care au devenit o traditie in toata Europa si atrag milioane de vizitatori.
Reporterul BUSINESS Magazin a calatorit la Viena, oras faimos pentru astfel de targuri. Pentru Viena, promovarea conceptului de piata de Craciun a insemnat mereu cresterea numarului de turisti. De exemplu, numarul innoptarilor in perioada noiembrie-decembrie a crescut de la 631.000 in 1986 (cand a fost fondata cea mai mare piata a orasului) la 1,53 milioane anul trecut, dupa cum spun reprezentantii Oficiului de Turism al Vienei. Conform unui studiu al Camerei de Comert a Vienei, cele aproximativ 20 de targuri de Craciun ale orasului sunt vizitate de 3 milioane de oameni, dintre care 500.000 sunt turisti. Si avand in vedere ca fiecare cheltuie in medie 18 euro, pietele inseamna o afacere de aproape 60 de milioane de euro.
Conceptul este destul de simplu. Se iau casute din lemn menite sa semene cu o coliba din poveste, se orneaza cu lumini si ghirlande care pun in evidenta produsele specifice Craciunului, din loc in loc sunt amplasate strategic standuri cu mancare sau bauturi traditionale, iar atmosfera este intretinuta de coruri de colindatori. Intregul spectacol se desfasoara printre brazi adusi din diferite regiuni ale Austriei, avand in fundal cateva dintre cladirile reprezentative ale orasului (primaria, Palatul Schonbrunn sau Belvedere). Anul acesta, startul mini-oraselor cu arome de castane prajite, punci si vin fiert (in total 20 de astfel de targuri) a fost dat la 14 noiembrie.
Cel mai mare targ din oras este Magic of Advent din fata primariei, organizat de municipalitatea Vienei, care anul acesta a alocat un buget de un milion de euro pentru proiect. Pentru promovarea evenimentului, Camera de Comert a Vienei a contribuit cu 240.000 de euro, iar spoturi publicitare au rulat chiar si in SUA sau America de Sud.
In fata cladirii istorice a orasului, 140 de casute au fost impodobite in spiritul Craciunului, iar mestesugarii si-au expus produsele. Unul dintre elementele ce diferentiaza piata de Craciun de la primarie este bradul, in fiecare an asigurat de o alta regiune. In 2009 a venit randul Carintiei, care a contribuit cu un brad de 100 de ani, inalt de 27 de metri, adus din Gurk.
Noutatea promovata de organizatori anul acesta a fost sistemul de lumini, gandit in spirit - cum altfel - ecologist: bradul este accesorizat cu 1.000 de LED-uri, care economisesc 90% din costul luminilor traditionale de Craciun. De altfel, totul a fost iluminat feeric - 18 ingeri stralucitori inconjoara parcul, iar frunzele copacilor isi schimba in intunericul noptii culoarea. Organizatorii au pus accent pe activitatile pentru copii, care au de ales intre o sesiune de plimbare cu poneiul sau cu Christmas Express, un tren care ii poarta prin piata, ateliere de creatie si povesti de Craciun la Reading Tower.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













