Living in bucatarie
(in multe cazuri) inlaturat si electrocasnicele au fost ascunse dibaci in mobilier cu design cubist. Aspectul de laborator in care experientele culinare deseori se transformau in nori negri de fum si mirosuri tari
a fost inlaturat de serviciile de catering si de atentia sporita pentru materiale si culori diverse si calde.
Bucatariile s-au transformat intr-o emblema sociala, asa cum erau odata masinile. Insa in loc de huse din piele si lemn de mahon pentru volan, in bucatarie, simbolurile bunului-gust si ale marimii contului bancar sunt electrocasnicele de ultima ora, cu design special, peretii colorati intr-o nuanta cu nume exotic, eventual personalizata, si mobilier facut pe comanda la o firma cu pedigree.
Culoarea este acum la fel de importanta in bucatarie ca in orice alta incapere din casa. Se poarta culorile tari, solare, dar si nuantele de pamant ca maron, verde sau caramiziu. Bucataria este in trend daca are mobilier Avorio (o nuanta de bej-alb din gama de culori folosita de compania italiana producatoare de bucatarii Pedini) sau daca ai optat pentru Lucido Grigio Beige (o culoare Armani neutra de bej gri).
Culorile zen nu mai sunt foarte la moda, dar compania Pedini are acum peste 200 de culori in portofoliul pentru bucatarie. Chiar si nemtii de la Bulthaup, marca germana producatoare de mobilier de bucatarie din lemn si otel, renumiti pentru stilul lor discret si conservator, au in oferta peste 2.000 de culori comerciale, dar si "amestecate" pe comanda.
Culori exclusiviste
Contra unei sume substantiale, clientii pot alege exclusivismul prin culori unice pentru peretii din bucatarie. Acum o bucatarie colorata Apple (nuanta de verde crud) si amenajata modern spune multe despre bunul-gust al posesorului si despre situatia sa materiala. Insa nu numai amenajarea este esentiala, ci, pentru a fi un adevarat connaisseur, trebuie sa stii ca acel galben pentru care tocmai l-ai ales din paleta de culori nu este o simpla nuanta de galben, ci se numeste "Lemon Dew Touched by Sunshine". Cate culori, atatea denumiri poetice, iar atentia sporita pentru bucatarie este fireasca, spun specialistii in amenajari interioare, pentru ca aceasta a devenit o camera de primire a invitatilor la fel de importanta ca oricare alta din casa, pentru ca oamenii nu mai au timp pentru a gati, insa au venituri mai mari si o predilectie crescanda pentru design de interior, astfel ca prefera in locul unui spatiu functional... unul frumos. Anul acesta, cele mai moderne culori pentru care se poate opta in bucatarie sunt caramiziu (Cayenne), gri inchis (Clay), mov (Eggplant). Sunt recomandate si pete de culoare in nuante mai puternice, ca rosu sau portocaliu, insa nu pentru intregul spatiu, ci doar pentru un perete sau pentru marginile mobilierului.
In toata aceasta betie de culori, insa, un frigider alb simplu sau un cuptor cu microunde argintiu ar fi desuete. Prin urmare, companiile producatoare de electrocasnice s-au aliniat trendului si au lansat pe piata aparatura de designer. Compania britanica producatoare de aparatura pentru gatit Britannia ofera, de exemplu, posibilitatea de a asorta produsele sale cu nuantele de pe peretii din bucatarie (serviciul Colourange, 5.300 de euro)
La randul sau, Whirlpool a creat Max Collection, cuptoare cu microunde cu forme rotunde si culori vii, o colectie inspirata de podiumurile de moda si in pas cu noile tendinte de decoratiuni interioare, care va aparea si pe piata romaneasca. De asemenea, Whirlpool colaboreaza cu Ikea pentru piese de mobilier de bucatarie moderne in care pot fi incorporate electrocasnicele, pentru o mai buna organizare a spatiului. Frigiderul poate fi inlocuit acum de sertare frigorifice, mai practice pentru cei care deschideau usa frigiderului numai pentru a scoate o sticla de vin pentru oaspeti.
Compania LG are produse ca masina de spalat Steam Direct Drive, singurul produs electrocasnic LG cu design special, disponibil pe piata din Europa. Modelul a fost produs in editie limitata in colaborare cu Tricia Guild, un designer cunoscut in domeniu si exista in mai multe culori. In Romania, LG a introdus Steam Direct Drive in varianta negru si albastru, deocamdata. Alte produse care odata erau apreciate numai pentru functionalitatea lor sunt si frigiderele cu cristale Swarovski de la LG, care sunt produse in momentul de fata doar pentru piata sud-coreeana.
Bucataria la masculin
Piata asiatica si cea americana sunt, de altfel, cele pentru care designul bucatariilor a devenit esential. Americanii au dus trendul la extrem si au inceput chiar sa construiasca doua bucatarii in casa: una functionala pentru gatit si a doua ca status symbol. Iar barbatii vor mai mult ca niciodata sa aiba un cuvant de spus in amenajare, mai ales ca, pentru ei, bucatariile
s-au transformat intr-un loc de "joaca" din care nu pot lipsi gadgeturile de ultima ora, plasme sau sisteme audio integrate in dulapul care in mod normal trebuia sa gazduiasca doar setul de farfurii de portelan.
Urmand aceasta noua tendinta, Poggenpohl, compania germana care are 110 de istorie in productia de mobilier de bucatarie se va asocia cu Porsche Design pentru a crea anul acesta o bucatarie plina de accesorii electronice ce va fi inclusa in seria de "Living Products", o linie de produse pentru casa ce va purta semnatura producatorului de masini.
Astfel, desi companiile italiene ca Pedini si Boffi au dat tonul in materie de bucatarii de design si companiile germane s-au incadrat repede in tendinta. O bucatarie Poggenpohl costa in jur de 15.000 de euro, iar o bucatarie Bulthaup poate ajunge si la suma de 100.000 de euro.
Bucataria hi-tech
Compania germana Poggenpohl se va asocia cu Porsche Design pentru a crea anul acesta o bucatarie plina de accesorii electronice
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













