Cu submarinul galben pe Tamisa

Postat la 26 iunie 2008 57 afişări

Submarinele s-au ridicat din adancurile marii si au lasat in urma trecutul razboinic pentru a deveni unul dintre cele mai noi accesorii de lux pentru elite.

Cand cei de la Beatles cantau „We all live in a yellow submarine“, nici nu si-au imaginat probabil ca peste cateva zeci de ani versul va avea o semnificatie reala. ntr-o lume in care avionul privat, iahtul si elicopterul au devenit accesorii aproape indispensabile pentru elite, lumea luxului a luat vehiculul care le-a asigurat germanilor multe victorii in al Doilea Razboi Mondial si l-a transformat in obiect elitist, care combina tehnologia de ultima generatie cu finisaje de lux.

De obicei o plimbare pe Tamisa in Londra inseamna sa admiri London Bridge, Tower Bridge, Tate Modern sau cladirile moderne care au fost construite recent. nsa mai nou, in dreptul Oxo Tower, apare acostat un submarin galben, parca desprins din cantecul formatiei Beatles, care apartine contelui german Franz-Benedikt von Bergenstein. Din momentul in care aristrocratul bavarez a obtinut permisiunea autoritatii portuare din Londra pentru a-si acosta submarinul in fata Oxo Tower, personalitatea sa enigmatica a pus pe jar lumea mondena din Londra si, mai nou, printul este considerat unul dintre cei mai populari europeni din oras si, evident, un magnet pentru suflarea feminina.

Cand este intrebat de ce a ales un submarin (pe care l-a numit Jollie Kaiser), printul raspunde sec ca pur si simplu si-a dorit sa fie singur. De fapt, nu este chiar singur. i are alaturi pe valetul personal (Henri-Olivier, fiul nelegitim al unuia din bucatarii de la rese­dinta contelui din Belgia) si cele patru pisici siameze care sunt tratate ca niste regine, cu ficat de gasca servit din vesela de argint.

Cand are dispozitia necesara, contele piloteaza singur submarinul (ca o varianta moderna si blonda a capitanului Nemo), mai ales ca pasiunea pentru mare pare sa fie mostenita. Strabunicul sau a fost amiral in Flota Imperiala Germana. Tatal sau contele Albrecht a ramas in istorie ca unul dintre apropiatii lui Hitler si ultimul ofiter care a evadat din buncarul dictatorului in 1945.

Pe cand era student la Salem (echivalentul german al universitatii Eton, unde a studiat familia regala britanica), contele a aparut constant in presa de scandal europeana datorita aventurilor sale amoroase. Desi spune ca ii place sa fie singur, isi invita adesea prietenii sau rudele cu sange albastru sa navigheze cu submarinul, asa cum s-a intamplat de Anul Nou Chinezesc, cand a organizat o petrecere in adancuri. Adesea navigheaza pe coasta de sud a Marii Britanii pentru a acosta in fata casei de pe plaja din Bosham, care apartine verisoarei sale, printesa Florrie von Preussen. n aceasta vara, Jolly Kaiser are un program agitat si cel mai posibil este sa isi faca aparitia in statiunile mondene de pe Coasta de Azur, precum St. Tropez.

Contele von Bergenstein nu este singurul pasionat de calatorii subacvatice. Se pare ca si Paul Allen, unul dintre fondatorii Microsoft detine un exemplar propriu, un submarin pentru zece persoane, care ar fi costat 7,6 milioane de euro si care a fost achizitionat de la compania americana Olympic Submarine Technologies. Allen este totusi discret in ceea ce priveste aceasta extravaganta, iar presa mondena speculeaza ca de cele mai multe ori este acostat langa iahtul proprietate personala.

Cat despre cei care viseaza la o astfel de achizitie, oferta de submarine este destul de variata, iar acestea pot fi personalizate si accesorizate precum un avion privat sau un iaht.

Olympic Submarine Technologies se lauda, de exemplu, cu submarinul Olympic 40 capabil sa se scufunde la 365 de metri timp de opt ore. Interiorul include un compartiment special pentru pasageri, bai, o galerie si ferestre mari prin care se poate vedea lumea submarina.

Principalul concurent, US Submarines a lansat printre altele un exemplar de dimensiunile unui avion privat mediu (3 milioane de euro) sau o varianta de 35 de metri lungime cu cinci dormitoare (13 milioane de euro), care poate traversa oceanul. Reprezentantii companiilor estimeaza ca piata anuala se ridica, deocamdata, la 65 de milioane de euro.

 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
submarin,
lifestyle,
exotic,
/arta-si-societate/lifestyle/cu-submarinul-galben-pe-tamisa-2740824
2740824
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.