Colectia de primavara

Postat la 30 aprilie 2007 25 afişări

"Timpul inseamna bani" in "mileniul vitezei" sau "secolul luxului"... Or, cum ar spune pasionatii de automobile, timpi mai buni poti obtine doar beneficiind de performante tehnice ridicate, chiar daca pentru asta esti nevoit sa deschizi mai larg portofelul.

De ce lux? Pentru ca secolul pe care il traim ne-a obisnuit nu numai sa reducem timpul de deplasare, dar sa o facem cat mai confortabil cu putinta. In industria de automobile se regasesc momentan doua tendinte importante: protectia mediului, prin propulsoare si combustibili de tip hibrid, si sporirea sigurantei cu ajutorul unor dotari care au devenit standard, chiar si la masini din clasa medie sau mica. Pe langa acestea, mai exista o tendinta manifesta de crestere a vanzarilor la automobilele din clasa premium.



Cum se vand

Un test cu un automobil din oferta premium este, ca si pentru automobilele din celelalte clase, un pas inainte catre achizitie. Toti cei responsabili pentru masina pe care o conducem sunt constienti ca sansele de vanzare ale unui automobil cresc vertiginos dupa o vizita la showroom. Prima conditie, aceea de a urca posibilul cumparator in scaunul pilotului, este indeplinita cu ocazia evenimentelor de lansare sau a drive-test-urilor organizate de fiecare showroom. Ce se intampla, insa, cand modelele exclusiviste intarzie sa se dezvaluie cumparatorului roman cu dare de mana ? Clientii nu vor sa astepte luni de zile pana la comercializarea pe piata romaneasca a unui automobil pe care deja l-au vazut la primul salon auto al anului.

Decat sa piarda ocazia, unii prefera sa achizitioneze automobilele direct de pe piata europeana sau nord-americana. In plus, modelele noi se succed cu rapiditate, chiar daca sunt folosite aceleasi platforme sau se opereaza doar un facelift al modelului precedent, si presiunea pe dealeri este mare. Expresia "fast fashion" este perfect valabila si pe piata auto; colectiile primavara-vara ale producatorilor de automobile premium devin rapid desuete si sunt inlocuite de moda pentru toamna-iarna.



Barometrul pietei

Este cunoscut faptul ca maturitatea unei piete de automobile se poate masura si prin timpul in care un nou model lansat la unul dintre saloanele auto de la Detroit, Frankfurt, Paris sau Geneva ajunge sa fie comercializat in showroom-urile tarii respective. Cu cat timpul este mai scurt, cu atat piata este mai competitiva. Romania castiga timp si imagine in fiecare an, iar rabdarea clientilor de automobile premium nu mai este de mult timp impinsa peste limite. Clientii, la randul lor mai "maturi" si mai pretentiosi, au numai de castigat - masina dorita ajunge mai repede la ei si, poate mai important, comenzile din Romania incep sa cantareasca in cazul automobilelor cu adevarat exclusiviste.
Astazi, romanul cu dare de mana poate spera intemeiat ca va ajunge proprietarul celei mai frumoase si mai scumpe masini a momentului intr-un interval de timp relativ scurt. Aproape de fiecare data cand un model exclusivist este lansat, chiar daca vorbim de serii strict limitate, se gasesc persoane interesate sa comande aceste piese rare.
Din pacate pentru frumusetea peisajului stradal de la noi, mai exista si exceptii: cand un producator lanseaza o astfel de serie limitata de doar 500 de unitati, cum a fost cazul Alfa Romeo 8C Competizione, romanii nu sunt chiar "top of the list". Chiar si asa insa, alte modele, la fel de performante si aproape la fel de rare, ajung sa ruleze pe soselele romanesti imediat dupa lansarile oficiale din Germania sau Statele Unite.



Direct de pe circuit

In ciuda etichetei de 88.000 de euro care straluceste pe Audi R8, ultima piesa sport a producatorului auto din Ingolstadt, au fost deja inregistrate 15 comenzi pentru bolidul ce va ajunge in showroom-uri nu mai devreme de aprilie sau mai. Obiectivul Porsche Romania era de 12 automobile vandute in 2007. R8-ul este produs la Neckarsulm, in Germania, intr-un numar de numai 20 de unitati pe zi, confirmand o regula respectata cu sfintenie de retailerii de lux: cu cat mai rara, cu atat mai exclusivista si, deci, mai cautata.
Sunt disponibile doua motorizari, ambele quattro si de 4,2 litri, ce dezvolta 420 de cai putere la un cuplu maxim de 430 Nm. Cele doua versiuni sunt diferentiate de cutia de viteze si de pretul de achizitie - 105.000 de euro pentru varianta manuala, respectiv 113.000 de euro pentru cea secventiala de tip R-Tronic. Este prima masina de serie a constructorului german ce are motorul amplasat central, in spatele caroseriei. Astfel, cabina a fost impinsa mult in fata, o particularitate imprumutata de la versiunea de curse, motiv pentru care, in ciuda dotarilor interioare de ultima ora, R8 ramane o masina dedicata in totalitate soferului si nu se vrea o limuzina. Locul pasagerilor din spate a fost luat de... motor, care este vizibil atat prin luneta, cat si din interiorul masinii!



Una alba, alta neagra

Alta sportiva, dar cu valente serioase de limuzina, este ultimul Quattroporte Automatica lansat de Maserati. Masina a fost prezentata pentru prima oara la Detroit, la inceputul anului, si este deja disponibila pentru clientii din Romania. Pretul modelului porneste de la 98.000 de euro CIP (110.000 de euro cu toate taxele incluse) si se termina, dupa paleta larga de optionale, undeva, la un moment dat... Pe langa configuratia clasica, clientii romani pot opta pentru versiunile Executive GT si Sport GT. Auto Italia a comercializat deja un Quattroporte Automatica, ajuns in posesia antreprenorului italian Antonelo Gamba, actionarul de la Sonoma - firma de confectii din Bacau. Cei dispusi sa mai astepte vor avea posibilitatea de a-si decora garajul cu noul coupe Maserati GranTurismo, desenat de celebrul Pininfarina si lansat la inceputul lui februarie 2007 la Geneva, pe platforma modificata a lui Quattroporte (este cu doar un centimetru mai scurt decat limuzina). GranTurismo va fi echipat, pentru inceput, cu un motor de provenienta Ferrari (marca aflata tot in patrimoniul Fiat), propulsor de 4,2 litri ce dezvolta 405 CP, si va putea fi testat in Romania la sfarsitul anului in curs. Estimarile Auto Italia pentru vanzarile Maserati sunt de aproape 20 de modele, dintre care sapte limuzine Quttroporte Automatica. Ca o comparatie, Fiat a vandut anul trecut 5.800 de Maserati la nivel mondial, in crestere cu 6% fata de anul precedent, dintre care 1.400 au traversat Oceanul, ajungand in Statele Unite. Germania a fost a doua piata importanta pentru Maserati, cu 1.100 de modele cumparate, urmata de Italia, tara mama a marcii, cu doar 400 de unitati.
In ceea ce priveste alt model al producatorului Fiat, reprezentat in Romania tot de Auto Italia, lucrurile stau diferit. Sunt sanse foarte reduse sa vedem Alfa Romeo 8C Competizione pe soselele noastre, si nu pentru ca nu ar fi fost cereri, ci pentru ca modelul se fabrica intr-o serie limitata la doar 500 de exemplare la nivel mondial. Din acest motiv, toate comenzile au fost centralizate de catre Alfa Romeo in Italia. Alfa Romeo 8C Competizione a fost incoronata cu titlul de "cea mai frumoasa supermasina a anului", la cea de-a 22-a editie a Festivalului Automobile International din Franta, dupa ce anul trecut producatorul auto din Torino a castigat acelasi premiu pentru coupe-ul Brera.
Celelalte modele premiate de juriul din care a facut parte si fostul campion de Formula 1 Alain Prost au fost Lamborghini Murcielago LP640, Audi R8 si Porsche 911 Turbo. Alta lansare recenta pe piata de lux mondiala, Rolls-Royce Drophead, modelul convertible al celebrei limuzine britanice Phantom, dezvaluit oficial in luna ianuarie la Detroit, are sanse minime sa ajunga in showroom-urile din Romania anul acesta, pentru ca productia pe un an si jumatate a fost deja comandata in avans. Primul Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe destinat pietei americane a fost cumparat la o licitatie de caritate din Florida pentru suma de doua milioane de dolari.



Germanii s-au grabit

Revenind la modelele germane, Mercedes a lansat la inceputul anului doua modele foarte puternice si, se pare, foarte cautate in Romania: coupe-ul CL si SUV-ul GL. DaimlerChrysler Automotive Romania a vandut deja 10 modele CL si 39 de SUV-uri, iar estimarile arata ca vor fi vandute 35 si, respectiv, o suta de unitati in 2007. Pentru CL sunt disponibile doua motorizari, V8 pentru CL 500, respectiv V12 pentru CL 600. Preturile pentru cele doua modele pornesc de la 122.000 de euro pentru "motorul mai mic" si 173.000 de euro pentru varful de gama. Pentru SUV-ul GL, pretul de plecare este de minim 66.000 de euro, iar cea mai scumpa versiune pleaca de la 89.000 de euro. Desi nu este inca prezenta in showroom-uri, Clasa C este purtatorul drapelului in ceea ce priveste previziunile pentru numarul de unitati vandute - peste 500 de masini, in cele 7 luni ramase pana la finele anului 2007. Competitorul Mercedes pentru Clasa C este noul BMW seria 5, lansat oficial in Romania la jumatatea lunii martie. Tot atunci, Automobile Bavaria, importatorul oficial al marcii in Romania, a lansat si noul X5, SUV-ul care trebuie sa concureze cu recent lansatul GL al rivalilor din Stuttgart. Exceptii de genul Alfa Romeo 8C Competizione sau Rolls-Royce Phantom Drophead nu pot contesta ascensiunea pietei auto premium din Romania. Odata cu cresterea performantelor acesteia, clientii nerabdatori vor avea sanse tot mai mari sa-si cumpere rapid masina visurilor fara sa treaca granitele tarii.


Audi R8
R8-ul a fost vazut pentru prima data la Salonul Auto de la Paris, la sfarsitul anului trecut, si a strabatut drumul pana la Bucuresti in mai putin de sase luni, pana la lansarea oficiala din Romania. Porsche Romania, importatorul oficial al marcii, a inregistrat deja 15 comenzi pentru modelul super-sportiv

Maserati Quattroporte Automatica
La numai cateva saptamani de la lansarea oficiala de la Detroit, "nava amiral" de la Maserati a fost prezentata si in showroom-uri. Auto Italia, importatorul masinii in Romania, a vandut deja un model din obiectivul de 7 unitati pe care si l-a fixat pentru 2007, dar tot unui antreprenor italian, Antonelo Gamba, actionar la firma de confectii Sonoma din Bacau.

Pentru ele mai asteptam
Noul coupe de la Maserati, GranTurismo, lansat in luna februarie la Geneva, precum si Rolls-Royce Drophead, prezentat la acelasi salon, se vor lasa asteptate in showroom-uri pana la finele lui 2007, respectiv jumatatea lui 2008. Modelul britanic a fost comandat in avans pentru un an si jumatate de productie, dar va ajunge cu siguranta si in Romania. Nu se poate spune acelasi lucru despre "cea mai frumoasa supermasina a anului", asa cum a fost numita Alfa Romeo 8C Competizione la cea de-a 22-a editie a Festival Automobile International din Franta. Din cauza seriei limitate la doar 500 de exemplare la nivel mondial, comenzile primite de Auto Italia nu vor fi onorate.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Colectia,
de,
primavara
/arta-si-societate/lifestyle/colectia-de-primavara-4073750
4073750
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.