În turism, nu concura cu vecinii, fii în competiţie cu destinaţiile din alte ţări

Autor: Liviu Iancu Postat la 12 ianuarie 2013 803 afişări

Când Marius Usturoiu, proprietarul agenţiei mareea, a preluat anul trecut operarea pentru 15 ani a unui complex de hoteluri din mamaia, mulţi din industria turismului nu i-au dat şanse de reuşită. Una e să conduci o agenţie de turism, fie ea şi cea mai mare specializată în turismul de litoral, şi alta e să ai în administrare un hotel, pe care, culmea, vrei să-l mai faci şi all inclusive.

În turism, nu concura cu vecinii, fii în competiţie cu destinaţiile...

CÂND M-AM GÂNDIT SĂ PREIAU COMPLEXUL HOTELIER MERCUR-MINERVA DIN MAMAIA, trimiteam pe litoralul românesc 100.000 de turişti, iar în Bulgaria cam 15.000 de români. Am privit cu admiraţie evoluţia produsului turistic bulgăresc şi a hotelurilor de acolo. Am fost convins că şi la noi se poate construi un astfel de produs şi că este o nişă care poate fi recuperată", povesteşte Marius Usturoiu. El spune că industria turismului este o zonă care l-a atras, l-a fascinat întotdeauna. Era normal ca în momentul în care generezi volume, spune el, să ai suportul de a te îndrepta şi către industria hotelieră, astfel încât să poţi să pui în practică viziunea despre cum îţi doreşti să arate produsul turistic.

USTUROIU A ÎNCHIRIAT CELE DOUĂ HOTELURI PENTRU 15 ANI ŞI, înainte de deschiderea sezonului estival din acest an, a investit circa un milion de euro în modernizarea lor şi în crearea de locuri de joacă pentru copii şi facilităţi pentru sistemul all inclusive. "Mi-am zis «hai să-mi demonstrez că pot să le fac altfel, aşa cum le văd eu». Nu spun că alţii nu le fac bine. Dar eu întotdeauna am zis că aş face altfel, că aş vrea să mă disting şi să încerc să nu mai concurez cu colegul sau vecinul meu, ci să concurez cu alte destinaţii din alte ţări.

Targetul lui Usturoiu a fost, pentru Mercur-Minerva, produsul turistic din Bulgaria, atât pentru turiştii români, cât şi pentru zona de incoming. "E absurd să încerci să-ţi creşti businessul mutând turiştii de la un hotel la altul. Te minţi pe tine. Noi ne-am concentrat ca turiştii români care merg în Bulgaria să găsească şi în România produsul turistic pe care îl caută acolo. Pot să spun că am reuşit să-l facem bine, iar anul viitor vom reuşi să-l facem foarte bine", crede el.

Cifrele arată bine şi complexul Mercur-Minevra a fost unul dintre cele mai pline de pe litoral în acest sezon. Gradul mediu de ocupare în intervalul 15 iunie-15 septembrie a fost de peste 90%. Dintre turiştii cazaţi, peste 95% au fost români, familii cu copii. "Ne-am îndreptat către acest segment pentru că teoria mea pentru litoralul românesc este că, în general, copiii aduc părinţii la mare. Noi ne-am îndreptat atenţia către copii, începând cu animaţia pe plajă, tot felul de activităţi la malul mării, grădiniţă, acţiuni cu copiii şi pentru copii".

La Mercur-Minerva au fost amenajate două locuri de joacă exterioare, au fost organizate diverse activităţi, concursuri, jocuri, dansuri pe plajă, locuri de joacă pe plajă şi a fost construită o grădiniţă interioară, unde părinţii îşi pot lăsa copiii de dimineaţa de la ora 9 până seara la ora 18. Şi seara, după cină, au fost organizate activităţi: minicinema, concursuri de dans şi altele, schimbate de la o săptămână la alta.

Dar marea provocare a celui mai nou hotelier de pe litoral a fost introducerea sistemului all inclusive, în condiţiile în care în staţiunile româneşti de la Marea Neagră numeri pe degete structurile de cazare care au îndrăznit acest lucru. "Pentru all inclusive am avut un prieten grec, proprietar de hotel, care practică de mai mulţi ani acest sistem şi a coordonat zona de food. E un alt mod de a trata lucrurile decât à la carte. Din păcate, turistul român nu are o educaţie în ceea ce priveşte consumul all inclusive.

Sunt pierderi destul de consistente, se generează volume mari şi bineînţeles că profitabilitatea e mai scăzută. Dar datorită volumelor poţi să câştigi", a explicat Usturoiu. Iar el şi-a atins ţintele, pentru că dintre cei care au venit în acest an, peste 60% frecventau în mod obişnuit Bulgaria şi Grecia. Şi a avut şi vânzări peste aşteptări, de aproximativ zece milioane de lei (2,2 milioane de euro). Dar pentru a avea aceste rezultate a trebuit să dedice tot timpul hotelăriei. "Dacă luăm vara, din luna mai am fost zi şi noapte la hotel, iar o zi pe săptămână am venit la Bucureşti", povesteşte el. Mercur-Minerva este unul dintre cele câteva hoteluri de pe litoralul românesc care au apărut în această toamnă în cataloagele gigantului Thomas Cook/Neckermann, care de anul viitor a închiriat la complexul lui Usturoiu 60 de camere pentru întreaga durată a sezonului.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
turism,
destinaţii,
vecinii
/analize/turism/in-turism-nu-concura-cu-vecinii-fii-in-competitie-cu-destinatiile-din-alte-tari-10452463
10452463
comments powered by Disqus
Ce milionari a produs IT-ul din România Ce milionari a produs IT-ul din România

Soţii Florin şi Măriuca Talpeş au fondat în 1991 firma Softwin, care în 2001 a devenit Bitdefender - cel mai de succes produs software românesc vândut în toată lumea. În paralel, Radu Georgescu a înfiinţat în 1992, împreună cu alţi parteneri, compania GeCAD Software, care doi ani mai târziu a scos pe piaţă antivirusul RAV, pe care l-a vândut în 2003 gigantului Microsoft pentru o sumă de peste 10 milioane de dolari. De atunci, industria IT din România s-a dezvoltat continuu, iar în ultimii ani s-a creat o adevărată efervescenţă pe această piaţă: start-up-uri vândute giganţilor străini şi tot mai multe idei de afaceri bazate pe tehnologie care atrag finanţări de ordinul sutelor de milioane de dolari.

vezi continuarea
ZF.ro
ULTIMĂ ORĂ: Probleme pentru eMag de Black Friday!! Ce se întâmplă când clienţii încearcă să plătească ULTIMĂ ORĂ: Probleme pentru eMag de Black Friday!! Ce se întâmplă când clienţii încearcă să plătească
România este în PRĂPASTIE. Noul ministru al Finanţelor anunţă probleme colosale
ProMotor.ro
În sfârșit ceva care nu afectează fluența. A început montarea de parapete pe rulouri pe E85 „Drumul morții” În sfârșit ceva care nu afectează fluența. A început montarea de parapete pe rulouri pe E85 „Drumul morții”
Dacia a lansat un MODEL NOU! Iată cum arată și cât costă viitorul BESTSELLER românesc
A oprit la semafor și a întins mâna să-și ia o CAFEA. În secunda următoare s-a dezlănțuit IADUL – VIDEO
Descopera.ro
Descoperire ŞOCANTĂ după analizarea unei mumii veche de 4.000 de ani. „Nu ne aşteptam la una ca asta” Descoperire ŞOCANTĂ după analizarea unei mumii veche de 4.000 de ani. „Nu ne aşteptam la una ca asta”
Testele ADN efectuate pe un SCHELET găsit sub un ring de dans din Rusia elucidează un mare MISTER legat de vestitul Napoleon
SĂTUL să le mai plătească BIR turcilor, Mihai Viteazu a luat o decizie care l-a ŞOCAT pe sultan: ''Niciun GHIAUR nu a îndrăznit asta''. Episodul URIAŞ din istoria românilor care nu apare în niciun manual
Go4it.ro
Galaxy S11, cel mai aşteptat telefon Samsung. Specificaţii, preţ şi data de lansare Galaxy S11, cel mai aşteptat telefon Samsung. Specificaţii, preţ şi data de lansare
HUAWEI a lansat un nou telefon în ROMÂNIA! Cum a reuşit să pună aplicaţii GOOGLE pe el
MOTOROLA a lansat telefonul VIITORULUI, cu ecran pliabil şi dimensiuni reduse! Cum arată şi ce poate să facă
Csid.ro
Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime
Cum poţi ajuta o femeie care este abuzată
HOROSCOP AUGUST 2019: se anunţă noi câştiguri financiare şi multe relaţii pasagere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.