În turism, nu concura cu vecinii, fii în competiţie cu destinaţiile din alte ţări

Autor: Liviu Iancu Postat la 12 ianuarie 2013 846 afişări

Când Marius Usturoiu, proprietarul agenţiei mareea, a preluat anul trecut operarea pentru 15 ani a unui complex de hoteluri din mamaia, mulţi din industria turismului nu i-au dat şanse de reuşită. Una e să conduci o agenţie de turism, fie ea şi cea mai mare specializată în turismul de litoral, şi alta e să ai în administrare un hotel, pe care, culmea, vrei să-l mai faci şi all inclusive.

CÂND M-AM GÂNDIT SĂ PREIAU COMPLEXUL HOTELIER MERCUR-MINERVA DIN MAMAIA, trimiteam pe litoralul românesc 100.000 de turişti, iar în Bulgaria cam 15.000 de români. Am privit cu admiraţie evoluţia produsului turistic bulgăresc şi a hotelurilor de acolo. Am fost convins că şi la noi se poate construi un astfel de produs şi că este o nişă care poate fi recuperată", povesteşte Marius Usturoiu. El spune că industria turismului este o zonă care l-a atras, l-a fascinat întotdeauna. Era normal ca în momentul în care generezi volume, spune el, să ai suportul de a te îndrepta şi către industria hotelieră, astfel încât să poţi să pui în practică viziunea despre cum îţi doreşti să arate produsul turistic.

USTUROIU A ÎNCHIRIAT CELE DOUĂ HOTELURI PENTRU 15 ANI ŞI, înainte de deschiderea sezonului estival din acest an, a investit circa un milion de euro în modernizarea lor şi în crearea de locuri de joacă pentru copii şi facilităţi pentru sistemul all inclusive. "Mi-am zis «hai să-mi demonstrez că pot să le fac altfel, aşa cum le văd eu». Nu spun că alţii nu le fac bine. Dar eu întotdeauna am zis că aş face altfel, că aş vrea să mă disting şi să încerc să nu mai concurez cu colegul sau vecinul meu, ci să concurez cu alte destinaţii din alte ţări.

Targetul lui Usturoiu a fost, pentru Mercur-Minerva, produsul turistic din Bulgaria, atât pentru turiştii români, cât şi pentru zona de incoming. "E absurd să încerci să-ţi creşti businessul mutând turiştii de la un hotel la altul. Te minţi pe tine. Noi ne-am concentrat ca turiştii români care merg în Bulgaria să găsească şi în România produsul turistic pe care îl caută acolo. Pot să spun că am reuşit să-l facem bine, iar anul viitor vom reuşi să-l facem foarte bine", crede el.

Cifrele arată bine şi complexul Mercur-Minevra a fost unul dintre cele mai pline de pe litoral în acest sezon. Gradul mediu de ocupare în intervalul 15 iunie-15 septembrie a fost de peste 90%. Dintre turiştii cazaţi, peste 95% au fost români, familii cu copii. "Ne-am îndreptat către acest segment pentru că teoria mea pentru litoralul românesc este că, în general, copiii aduc părinţii la mare. Noi ne-am îndreptat atenţia către copii, începând cu animaţia pe plajă, tot felul de activităţi la malul mării, grădiniţă, acţiuni cu copiii şi pentru copii".

La Mercur-Minerva au fost amenajate două locuri de joacă exterioare, au fost organizate diverse activităţi, concursuri, jocuri, dansuri pe plajă, locuri de joacă pe plajă şi a fost construită o grădiniţă interioară, unde părinţii îşi pot lăsa copiii de dimineaţa de la ora 9 până seara la ora 18. Şi seara, după cină, au fost organizate activităţi: minicinema, concursuri de dans şi altele, schimbate de la o săptămână la alta.

Dar marea provocare a celui mai nou hotelier de pe litoral a fost introducerea sistemului all inclusive, în condiţiile în care în staţiunile româneşti de la Marea Neagră numeri pe degete structurile de cazare care au îndrăznit acest lucru. "Pentru all inclusive am avut un prieten grec, proprietar de hotel, care practică de mai mulţi ani acest sistem şi a coordonat zona de food. E un alt mod de a trata lucrurile decât à la carte. Din păcate, turistul român nu are o educaţie în ceea ce priveşte consumul all inclusive.

Sunt pierderi destul de consistente, se generează volume mari şi bineînţeles că profitabilitatea e mai scăzută. Dar datorită volumelor poţi să câştigi", a explicat Usturoiu. Iar el şi-a atins ţintele, pentru că dintre cei care au venit în acest an, peste 60% frecventau în mod obişnuit Bulgaria şi Grecia. Şi a avut şi vânzări peste aşteptări, de aproximativ zece milioane de lei (2,2 milioane de euro). Dar pentru a avea aceste rezultate a trebuit să dedice tot timpul hotelăriei. "Dacă luăm vara, din luna mai am fost zi şi noapte la hotel, iar o zi pe săptămână am venit la Bucureşti", povesteşte el. Mercur-Minerva este unul dintre cele câteva hoteluri de pe litoralul românesc care au apărut în această toamnă în cataloagele gigantului Thomas Cook/Neckermann, care de anul viitor a închiriat la complexul lui Usturoiu 60 de camere pentru întreaga durată a sezonului.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
turism,
destinaţii,
vecinii
/analize/turism/in-turism-nu-concura-cu-vecinii-fii-in-competitie-cu-destinatiile-din-alte-tari-10452463
10452463
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.