Cum au transformat patru mame din România o pasiune comună într-o afacere inedită

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 21 septembrie 2024 10271 afişări

Patru mame pasionate de călătorii, cu bloguri dedicate acestui hobby, au transformat preocuparea pentru aventurile alături de cei mici într-o mică afacere în care îi învaţă şi îi încurajează şi pe alţii să străbată lumea alături de copii. La început pe cont propriu, fără a se cunoaşte, au venit cu sfaturi şi idei pentru familiile temătoare să plece la drum cu cei mici şi au pornit bloguri de călătorie. Astăzi, sub eticheta Family Travel Bubble, gestionează împreună o agenţie de turism dedicată programelor pentru familii.

Am simţit că tot mai mulţi oameni decid să-şi ia copiii cu ei în vacanţă şi am descoperit un interes crescut pentru a ieşi din destinaţiile standard în familie – hotelurile all-inclusive. Însă de multe ori vedeam o reticenţă în a alege destinaţii noi. Drept urmare, am decis că vrem să mergem şi mai departe în direcţia călătoriilor în familie – să însoţim grupuri în destinaţii minunate şi să răspândim microbul călătoriilor”, povesteşte Ana-Maria Petecilă, una dintre fondatoarele agenţiei şi cea care deţine blogul crestemsicalatorim.ro. Alături de ea în această călătorie – de business – mai sunt Dana Constantin – autoarea blogului travelista.ro, Ana-Ramona Dănăila de la parinticalatori.ro şi Alina Ceclan de la thehappykid.blog.

Cumulat, cele patru au călătorit în peste optzeci de ţări, iar în viaţa de zi cu zi lucrează în corporaţii care le ajută să-şi îndeplinească visul de a vedea lumea alături de cei dragi. „Vacanţele noastre se concentrează pe city break-uri în parcuri de distracţii, dar şi pe destinaţii exotice. Călătoriile sunt exact precum cele pe care le-am organiza pentru noi înşine, şi nu nişte excursii scorţoase în care fugi de la un obiectiv la altul, fără a simţi cu adevărat o destinaţie.”

Cele patru fondatoare au făcut cursuri pentru a înţelege ce înseamnă legislaţia în domeniul agenţiilor de turism şi conceperea programelor turistice. Au obţinut calificările de ghizi locali şi naţionali, şi-au pus la punct planurile financiare şi au deschis de curând Family Travel Bubble, cu care vor să dea curaj părinţilor să-şi ia copiii în vacanţe, fără teama că totul va fi o corvoadă. Financiar, investiţia a ajuns la circa 30.000 de euro.

Cele patru fondatoare ale agenţiei Family Travel Bubble au călătorit în peste optzeci de ţări, iar în viaţa de zi cu zi lucrează în corporaţii care le ajută să-şi îndeplinească visul de a vedea lumea alături de cei dragi.

„Ne dorim să creăm amintiri de neuitat, pline de momente autentice şi emoţionante. Vom organiza activităţi care să încurajeze colaborarea, creativitatea şi explorarea, iar fiecare excursie va fi o combinaţie unică de aventură, relaxare şi descoperire. Pregătim, de asemenea, o excursie «ladies only» (doar cu femei – n. red.) în noiembrie şi una în martie, un sejur în Thailanda de Paşte, câteva vacanţe la parcuri de distracţie de Rusalii (Gardaland, Chessington World of Adventures, Europa Park şi Disneyland), Bali pentru vară.”

Cele patru bloggeriţe sunt de părere că aventurile în familie nu doar întăresc legăturile dintre membrii familiei, dar îi ajută şi pe copii să devină mai deschişi, adaptabili şi înţelegători faţă de diversitatea lumii din jurul lor. În plus, călătorind în grup, copiii au ocazia să-şi facă prieteni noi şi să se distreze, în timp ce adulţii se pot bucura de momente de relaxare pentru ei înşişi. Fiecare grup este însoţit de una sau mai multe dintre fondatoare. Ele spun că se concentrează exclusiv pe organizarea acestor călătorii de grup, fără a oferi servicii precum vânzarea de bilete de avion sau revânzarea de sejururi organizate de alte agenţii. „Preţurile noastre variază în funcţie de destinaţie, perioada călătoriei şi durata sejurului.”

Gestionarea relaţiilor cu companiile aeriene, alegerea hotelurilor potrivite, colaborarea cu parteneri locali sau respectarea tuturor cerinţelor legislative sunt numai câteva dintre obstacolele de care cele patru mame şi antreprenoare s-au lovit până acum în procesul de deschidere a agenţiei Family Travel Bubble. Totuşi, cea mai mare provocare, spun ele, este să se asigure că programele pe care le concep răspund nevoilor şi dorinţelor familiilor. „Pentru a reuşi acest lucru, investim timp şi resurse în studii de piaţă, sondaje şi chestionare de feedback, care ne ajută să ne îmbunătăţim constant serviciile.”   

Preţurile variază în funcţie de destinaţie, perioada călătoriei şi durata sejurului.



Cinci idei de afaceri de la zero

Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.

Choco van Nis – ciocolată artizanală (Nădlac, jud. Arad)

Fondatoare: Anisia-Alexandra Todor

Investiţie iniţială: 10.000 de euro


Săpunurile Mariei – săpunuri şi cosmetice naturale (Berceni, jud. Ilfov)

Fondatoare: Livia Florea

Investiţie iniţială: 4.000 de lei (800 de euro)

Vânzări medii pe lună: 10.000 de lei (2.000 de euro)

Prezenţă: online şi la diverse evenimente şi târguri


Conacul Goruni – dulceţuri şi sucuri (Tomeşti, jud. Iaşi)

Fondatori: familia Tătaru

Investiţii: peste 200.000 de euro

Prezenţă: în băcănii şi magazine de proximitate din zona Moldovei şi din Bucureşti


Ameor – brand de bijuterii din aur (Braşov)

Fondatoare: Oana Popa şi Bianca Ciobanu

Investiţie iniţială: 10.000 de euro

Prezenţă: online


Zenit Jewelry – bijuterii din răşină cu plante şi insecte (Bucureşti)

Fondatoare: Livia Trandafir

Investiţie iniţială: 2.500 de lei (500 de euro)

Prezenţă: online



ZF şi Banca Transilvania au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.