Viitorul maşinilor viitorului

Autor: Alecu Postat la 30 august 2011 62 afişări

Pe o piaţă auto tot mai complicată, următorul pas îl reprezintă reinventarea automobilului. Fiecare producător şi-a definit o viziune proprie a maşinii viitorului.

Auto Motoarele pe hidrogen şi de tip celulă de combustibil sunt încă mult prea costisitoare şi ineficiente pentru a fi lansate în producţia de serie, au decis sincron producătorii de maşini. În schimb, cam toţi s-au hotărât să mizeze pe motoarele electrice.

BMW va lansa două noi modele în 2013 ca parte a unui nou sub-brand "i", ambele fiind proiectate pentru a fi echipate cu motoare electrice şi baterii, dar şi cu sistemele necesare pentru o conexiune a maşinii la internet şi implicit la reţeaua oraşului, prin care se va şti în orice secundă unde sunt locurile de parcare cele mai apropiate sau chiar ce autobuz, tren sau metrou să ia cel de la volan pentru a ajunge la timp la destinaţie, în condiţiile în care traficul va fi prea aglomerat pentru a merge cu maşina personală. Mai mult, sistemul de navigaţie din maşină va putea fi controlat direct din smartphone sau tabletă chiar înainte de a ajunge la maşină.

Pentru prezentarea celor două concepte, mini-ul i3 şi sportivul i8, BMW a organizat unul dintre cele mai spectaculoase evenimente din istoria mărcii, unde a invitat jurnalişti din întreaga lume, deoarece acesta este cel mai important proiect lansat de producător în ultimii ani.

Dacă Renault, alături de Nissan, şi Mitsubishi împreună cu Peugeot şi Citröen au lansat deja maşinile electrice "de volum", BMW doreşte să reinventeze de la zero acest concept, utilizând pentru prima dată fibra de carbon la realizarea şasiului unui automobil de serie. Pe de altă parte, în timp ce japonezii şi francezii deja au lansat pe pieţele europene modelele electrice, BMW doar le-a prezentat

în stadiul de concept, versiunile finale urmând a fi lansate în 2013, atât pe pieţe cu metropole precum Marea Britanie sau Statele Unite, dar şi în Rusia şi chiar România. Prioritate vor avea metropolele, iar în 2013, la un interval de câteva luni distanţă, modelele i3 şi i8 vor fi lansate pe toate pieţele unde este BMW prezent.

În Europa de Vest există doar un singur "mega-oraş" şi acela este Londra. Nu este niciunul în Germania, dar sunt mari zone urbane, cum este cea din jurul oraşului Frankfurt. "Trebuie să vedem exact unde va fi şi cererea. Dacă primarul Bloomberg din New York decide că în centru vor avea acces numai maşinile electrice, atunci acolo va fi o cerere uriaşă care va trebui acoperită", explică Ian Robertson.

BMW i3 este proiectat ca un automobil de oraş, cu o lungime de aproape 3,9 metri, şi dispune de un motor electric de 170 CP care poate accelera de la 0 la 100 km/h în opt secunde. Potrivit oficialilor BMW, modelul i3 are o autonomie cuprinsă între 140 şi 160 km şi poate rula cu o viteză maximă de cel mult 150 km/h. Încărcarea bateriilor la capacitate maximă durează şase ore, iar dacă se utilizează o priză specială, se poate atinge o încărcare de 80% într-o oră.

BMW i8 este proiectat ca un automobil sport hibrid de tip plug-in care poate fi încărcat şi de la priză, având atât un motor electric de 130 CP, cât şi unul pe benzină în trei cilindri de 224 CP. Bateriile motorului electric se pot încărca într-o oră şi 45 de minute, în condiţiile în care autonomia maşinii în mod 100% electric este de 35 km. În acelaşi timp, acesta poate rula cu 250 km/h şi poate accelera de la 0 la 100 km/h în mai puţin de cinci secunde.

Proiectul "i" rămâne un sub-brand al cosntructorului german şi nu va acapara toate modelele BMW, mai ales că deja sunt modele hibride cu motoare electrice care au fost lansate de bavarezi (precum seria 7 ActiveHybrid în colaborare cu Mercedes-Benz sau X6 ActiveHybrid, urmând ca în perioada imediat următoare să fie lansat şi Seria 5 ActiveHybrid).

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
masini,
viitor,
transporturi
/analize/transporturi/viitorul-masinilor-viitorului-8644556
8644556
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.