Salonul din „oraşul luminilor", tot mai lipsit de strălucire de la an la an

Autor: Bogdan Alecu Postat la 11 octombrie 2012 28 afişări

Mondial de L’automobile, salonul auto de la Paris, reprezintă scena pe care actorii principali sunt constructorii francezi, Renault, Peugeot şi Citroën, care prin modelele lansate şi conceptele prezentate doresc să atragă toate privirile şi să eclipseze concurenţa. Anul acesta, însă, în prim-plan au fost constructorii germani, dar şi dacia.

Peste 100 de premiere europene şi internaţionale a 253 de constructori din 23 de ţări care au ocupat o suprafaţă de aproape 180.000 de metri pătraţi, vizitată în primele două zile de presă de peste 13.000 de jurnalişti din 23 de ţări, acesta este rezumatul Salonului Auto de la Paris. Salon unde în continuare maşinile electrice, automobilele propulsate de cele mai noi sisteme alternative, cele mai luxoase sau cele mai practice, au fost în prim-plan pentru a cuceri cei 1,3 milioane de vizitatori.

Dar, spre deosebire de Salonul Auto de la Paris din 2006, cel de anul acesta a fost lipsit de strălucire, de concepte remarcabile sau de modele spectaculoase. Cel din 2006 nu cunoştea criza, în timp ce ediţiile următoare au fost din ce în ce mai ameninţate de aceasta. Acum, printre premiere s-au numărat automobile cu tablete PC încorporate, cum este Nissan TeRRa, maşini care comunică direct cu infrastructura unui oraş, cum sunt conceptele BMW, dar şi maşini sport de sute de cai putere şi care oferă un consum mediu tipic unui autoturism de oraş, cum este cazul lui Peugeot Onyx, unul dintre conceptele prezentate de constructorul francez. În timp ce ediţiile anterioare au fost dominate de concepte ce anunţau maşini electrice, acum automobilele pun accent pe tehnologie, dar fără a mai elimina motorul clasic, diesel sau pe benzină.

La precedentul Salon, cel din 2010, Dieter Zetsche, preşedintele consiliului de administraţie al Daimler şi şeful mărcii Mercedes-Benz, aprecia că ediţia era una istorică, în condiţiile în care era ultima înainte ca automobilele electrice de serie să ajungă în showroomurile din Europa. Şi aşa a şi fost. Începând cu acel an, maşinile electrice au început să apară în showroomuri, însă vânzările pot fi comparate cel mult cu cele ale modelelor Rolls-Royce, în condiţiile în care preţurile s-au menţinut prohibitive. Printre mărcile care au venit cu modele electrice se numără Nissan, care a lansat Leaf, în timp ce Mitsubishi a venit cu iMiEV, dintre care doar al doilea a fost lansat oficial şi în România.În timp ce "boomul" automobilelor electrice şi-a pierdut din intensitate, atenţia publicului este atrasă, din nou, de automobilele sport, dar şi de noile generaţii ale unora dintre cele mai bine vândute automobile.

Dintre acestea, printre cele mai aşteptate maşini au fost automobilele cu un impact direct asupra economiei româneşti. În timp ce Renault continuă seria de noi modele Dacia lansate cu noile Sandero, Sandero Stepway şi Logan, Ford lansează Mondeo. Cu toate că Mondeo nu va fi produs în România, ci tot în Europa de Vest, noua generaţie a limuzinei constructorului american va fi disponibilă inclusiv cu motorul de 1,0 litri EcoBoost de 125 CP care este produs la Craiova şi la Köln. Mai mult, acesta ar putea fi disponibil de anul viitor şi cu cel de 1,5 litri EcoBoost de 180 CP care va fi produs tot la Craiova. Tot la Paris Ford a venit cu EcoSport, un SUV de clasă mică proiectat pe aceeaşi platformă cu Fiesta şi B-Max şi care ar putea fi produs la uzina de la Craiova.

În standul Renault aproape întreaga suprafaţă era ocupată de noul Clio IV, dar şi de ZOE, primul model electric al constructorului francez, proiectat de la zero pentru a funcţiona "pe baterii". Dacia a revenit în linia întâi a constructorilor europeni care lansează noi modele în cadrul Salonului Auto de la Paris, după şase ani în care constructorul de la Mioveni a ales Geneva pentru a-şi lansa noutăţile. Constructorul autohton nu a atras atenţia doar prin modelele prezentate, ci şi prin noul motor supraalimentat de 0,9 litri în trei cilindri, de 90 CP, care se va regăsi pe noile Logan şi Sandero. Ultimul model Dacia lansat la Paris a fost Logan MCV în 2006, care, la acea vreme, a şi lansat marca pe piaţa vest-europeană pe care a înregistrat volume considerabile înaintea lui Sandero sau Duster.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Auto,
Renault,
Peugeot şi Citroën
/analize/transporturi/salonul-din-orasul-luminilor-tot-mai-lipsit-de-stralucire-de-la-an-la-an-10189709
10189709
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.