Salonul auto de la Frankfurt, aflat sub zodia conceptelor

Autor: Bogdan Angheluta Postat la 26 septembrie 2017 502 afişări

Cea de-a 67-a ediţie a Salonului Auto de la Frankfurt a avut un mare succes la public, principalul motiv fiind lansarea unor modele care arată în ce direcţie vor să o ia brandurile: Ferrari a prezentat înlocuitorul pentru California T, Bentley a venit cu noul Continental GT, iar Mercedes-Benz a evidenţiat proiectul realizat în colaborare cu AMG, şi anume Project One.

Salonul auto de la Frankfurt, aflat sub zodia conceptelor
Salonul auto de la Frankfurt, aflat sub zodia conceptelor deschide galeria

Salonul de la Frankfurt, care se desfăşoară o dată la doi ani (alternativ cu Salonul Auto de la Paris), a atras la ediţia 2015 peste 931.000 de vizitatori, în vreme ce numărul companiilor prezente cu standuri a depăşit 1.100. Chiar dacă vremea nu a ţinut cu organizatorii, Salonul Auto de la Frankfurt şi-a respectat emblema şi a adus în faţa publicului maşinile pe care toată lumea le aştepta. Deşi dominat de versiunile electrice sau hibrid, salonul a avut câteva surprize şi pentru cei care încă iubesc sunetul specific al unui motor pe benzină.

O surpriză neplăcută a fost însă lipsa mai multor producători de renume: Alfa Romeo, DS, Fiat, Infiniti, Jeep, Mitsubishi, Nissan, Peugeot şi Volvo, care au ales să nu participe la Frankfurt, deşi vânzările lor cumulate reprezintă 20% din vânzările totale la nivel european.

Vremea, spuneam, nu a fost pe placul nimănui; evenimentele ţinute în aer liber nu au avut prea mulţi doritori, aşa că toată atenţia s-a îndreptat către halele de expoziţie în care tronau noile concepte sau modelele îmbunătăţite.

La evenimentele de profil, privirile se duc întotdeauna către maşinile exotice sau aşa-numitele „hypercars”, dar este de remarcat că foarte mulţi producători au propus vehicule destinate folosirii urbane, aşa cum ar fi Honda Urban EV Concept. Alţii au mers şi mai departe, prezentând maşini destinate transportului în comun – Smart, spre exemplu, a adus pe scenă un vehicul complet autonom, care nu va fi scos la vânzare pentru public, ci doar pentru autorităţile locale.

Revenind la Honda, Urban EV Concept e o maşină ce pare, la prima vedere, realizată după o machetă din anii ’80. După ce treci de primele impresii, îţi dai seama că designul are exact rolul de a diferenţia Urban EV Concept de restul maşinilor electrice, care, s-o recunoaştem, arată mai mult a rachete spaţiale decât a maşini. Este o idee binevenită şi sper sincer că stilizările viitoare nu vor îndepărta prea mult maşina de designul actual.

Rămânem în zona de concepte pentru a arunca o privire asupra C-HR Hy-Power, versiunea hibrid a modelului deja prezent pe pieţele din Europa, C-HR. Realizat de echipa de design a Toyota din sudul Franţei, versiunea Hy-Power pregăteşte drumul pentru maşinile hibrid cu o alură sport; principalele modificări de design sunt cele exterioare, mai ales folosirea unei noi game de vopsele şi a unor elemente vizuale embosate. Nu trebuie ignorate nici jantele din aluminiu de 20 de inci, care aduc şi ele un aer ceva mai „fioros”.

Unul dintre cele mai inedite concepte a fost cel prezentat de Renault, modelul Symbioz. Acesta este mai mult decât o maşină, este o extensie a casei. Poate sună ciudat, dar compania franceză a realizat un vehicul care să ofere pasagerilor confortul unei case în interiorul unei maşini autonome. Mai mult, Symbioz foloseşte materiale şi decoraţiuni – aţi ghicit – pentru casă. Maşina poate fi parcată lângă spaţiul de locuit şi folosită ca o cameră în plus, explică cei de la Renault. E un concept care probabil nu va ajunge niciodată pe piaţă, dar unul extrem de interesant.

Paginatie:

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

În România, 1 din 4 cupluri divorţează. Cum s-a ajuns aici În România, 1 din 4 cupluri divorţează. Cum s-a ajuns aici

Divorţul este un fenomen social tot mai prezent: nu îi ocoleşte nici pe corporatişti, nici pe antreprenori şi, după cum s-a văzut recent în presa internaţională, nici măcar pe cel mai bogat miliardar al globului.

vezi continuarea
ZF.ro
Românii sunt de-a dreptul DISPERAŢI. Trebuie să plătească în plus ZECI de mii de lei peste noapte la un apartament. Este un paradox FĂRĂ precedent Românii sunt de-a dreptul DISPERAŢI. Trebuie să plătească în plus ZECI de mii de lei peste noapte la un apartament. Este un paradox FĂRĂ precedent
Este OFICIAL: Un nou MILIARDAR în România. Surpriza care a venit de unde nu te aştepţi
ProMotor.ro
10 MAŞINI SH care merită toţi banii în 2019. Topul nemţilor pentru autoturisme mai vechi de 8-9 ani, după rata defecţiunilor 10 MAŞINI SH care merită toţi banii în 2019. Topul nemţilor pentru autoturisme mai vechi de 8-9 ani, după rata defecţiunilor
Motivul uimitor pentru care acest BMW din 1986 este scos la vânzare cu aproape 70.000 de euro!
NEMŢII recomandă aceste maşini SECOND HAND, mai vechi de 7 ani
Descopera.ro
Oamenii de ştiinţă au stabilit: Aceasta este mărimea PERFECTĂ a sânilor - FOTO Oamenii de ştiinţă au stabilit: Aceasta este mărimea PERFECTĂ a sânilor - FOTO
Este cunoscută ca GIGI ALPINISTA. Ce a păţit această TÂNĂRĂ care făcea expediţii montane numai în bikini. „Se poate întâmpla, dacă eşti mult prea activ”
Lenin a murit infectat cu SIFILIS de o prostituată franceză. SECRETELE care ies la iveală după 80 de ani
Go4it.ro
Microsoft CONFIRMĂ! Utilizatorii de WINDOWS 10 vor trebui să facă o schimbare în 2019 Microsoft CONFIRMĂ! Utilizatorii de WINDOWS 10 vor trebui să facă o schimbare în 2019
NIKE lansează pantofii care se leagă singuri la şireturi! Au fost inspiraţi de filmul „Înapoi în viitor”
Cel mai de succes telefon MOTOROLA se înoarce în 2019! Design-ul ar putea fi de-a dreptul IMPRESIONANT
Csid.ro
13 lucruri despre gripă şi răceala la copiii de grădiniţă şi şcoală 13 lucruri despre gripă şi răceala la copiii de grădiniţă şi şcoală
Metoda de gătit care te otrăveşte - VIDEO by CSID
Scanerul intraoral in stomatologie: beneficii şi utilizare

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.