Salonul auto de la Frankfurt, aflat sub zodia conceptelor

Autor: Bogdan Angheluţă Postat la 26 septembrie 2017 512 afişări

Cea de-a 67-a ediţie a Salonului Auto de la Frankfurt a avut un mare succes la public, principalul motiv fiind lansarea unor modele care arată în ce direcţie vor să o ia brandurile: Ferrari a prezentat înlocuitorul pentru California T, Bentley a venit cu noul Continental GT, iar Mercedes-Benz a evidenţiat proiectul realizat în colaborare cu AMG, şi anume Project One.

Salonul de la Frankfurt, care se desfăşoară o dată la doi ani (alternativ cu Salonul Auto de la Paris), a atras la ediţia 2015 peste 931.000 de vizitatori, în vreme ce numărul companiilor prezente cu standuri a depăşit 1.100. Chiar dacă vremea nu a ţinut cu organizatorii, Salonul Auto de la Frankfurt şi-a respectat emblema şi a adus în faţa publicului maşinile pe care toată lumea le aştepta. Deşi dominat de versiunile electrice sau hibrid, salonul a avut câteva surprize şi pentru cei care încă iubesc sunetul specific al unui motor pe benzină.

O surpriză neplăcută a fost însă lipsa mai multor producători de renume: Alfa Romeo, DS, Fiat, Infiniti, Jeep, Mitsubishi, Nissan, Peugeot şi Volvo, care au ales să nu participe la Frankfurt, deşi vânzările lor cumulate reprezintă 20% din vânzările totale la nivel european.

Vremea, spuneam, nu a fost pe placul nimănui; evenimentele ţinute în aer liber nu au avut prea mulţi doritori, aşa că toată atenţia s-a îndreptat către halele de expoziţie în care tronau noile concepte sau modelele îmbunătăţite.

La evenimentele de profil, privirile se duc întotdeauna către maşinile exotice sau aşa-numitele „hypercars”, dar este de remarcat că foarte mulţi producători au propus vehicule destinate folosirii urbane, aşa cum ar fi Honda Urban EV Concept. Alţii au mers şi mai departe, prezentând maşini destinate transportului în comun – Smart, spre exemplu, a adus pe scenă un vehicul complet autonom, care nu va fi scos la vânzare pentru public, ci doar pentru autorităţile locale.

Revenind la Honda, Urban EV Concept e o maşină ce pare, la prima vedere, realizată după o machetă din anii ’80. După ce treci de primele impresii, îţi dai seama că designul are exact rolul de a diferenţia Urban EV Concept de restul maşinilor electrice, care, s-o recunoaştem, arată mai mult a rachete spaţiale decât a maşini. Este o idee binevenită şi sper sincer că stilizările viitoare nu vor îndepărta prea mult maşina de designul actual.

Rămânem în zona de concepte pentru a arunca o privire asupra C-HR Hy-Power, versiunea hibrid a modelului deja prezent pe pieţele din Europa, C-HR. Realizat de echipa de design a Toyota din sudul Franţei, versiunea Hy-Power pregăteşte drumul pentru maşinile hibrid cu o alură sport; principalele modificări de design sunt cele exterioare, mai ales folosirea unei noi game de vopsele şi a unor elemente vizuale embosate. Nu trebuie ignorate nici jantele din aluminiu de 20 de inci, care aduc şi ele un aer ceva mai „fioros”.

Unul dintre cele mai inedite concepte a fost cel prezentat de Renault, modelul Symbioz. Acesta este mai mult decât o maşină, este o extensie a casei. Poate sună ciudat, dar compania franceză a realizat un vehicul care să ofere pasagerilor confortul unei case în interiorul unei maşini autonome. Mai mult, Symbioz foloseşte materiale şi decoraţiuni – aţi ghicit – pentru casă. Maşina poate fi parcată lângă spaţiul de locuit şi folosită ca o cameră în plus, explică cei de la Renault. E un concept care probabil nu va ajunge niciodată pe piaţă, dar unul extrem de interesant.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Citeşte pe MonitorulApararii.ro

ZF.ro
Cele două oraşe din România care au luat faţa marilor capitale ale lumii, precum Londra şi Paris, şi au lăsat în urmă Bucureştiul ee Cele două oraşe din România care au luat faţa marilor capitale ale lumii, precum Londra şi Paris, şi au lăsat în urmă Bucureştiul ee
Este oficial: Categoria de salariaţi care va putea ieşi la pensie la 57 de ani. Vârsta de pensionare a fost redusă cu 8 ani
Mediafax
Elon Musk este dispus să ofere 100 de milioane de dolari pentru cea mai eficientă tehnologie de captare a carbonului Elon Musk este dispus să ofere 100 de milioane de dolari pentru cea mai eficientă tehnologie de captare a carbonului
Probleme în prima zi de mandat pentru Joe Biden. Preşedintele a fost criticat pentru că a încălcat un ordin executiv pe care-l aprobase cu câteva ore înainte
MonitorulApararii
Scandal în SUA, după ce militarii din Garda Naţională, care au păzit Capitoliul, au fost daţi afară din clădire şi şi-au petrecut noaptea într-o parcare sau chiar în aer liber Scandal în SUA, după ce militarii din Garda Naţională, care au păzit Capitoliul, au fost daţi afară din clădire şi şi-au petrecut noaptea într-o parcare sau chiar în aer liber
Armata turcă decimată de Erdogan. Alţi peste 200 de militari au fost reţinuţi marţi. În ultimii patru ani, peste 20.000 de militari au fost daţi afară sau arestaţi
MonitorulPartidelor
Dominic Fritz: A treia oară n-am scăpat Dominic Fritz: A treia oară n-am scăpat
Tomac, despre Năsui şi Ciucu: Pretinşi politicieni moralişti. Justificare ieftină şi micime
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu ŞUHAN Operaţiunea „Mioriţa” COMENTARIU Valeriu ŞUHAN Operaţiunea „Mioriţa”
COMENTARIU Valeriu Şuhan Cum să-ţi dai cu dreptu-n dreptu’...

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.