Optimistul din depozit - cum vede Catalin Olteanu-Heel revenirea consumului

Autor: Ioana Mihai Postat la 13 aprilie 2011 364 afişări

In piata de logistica, preturile pentru serviciile de depozitare si transport au scazut in medie cu 10% anul trecut, dar compania timisoreana FM Logistic a inregistrat o crestere a afacerilor fata de 2009. Pentru anul in curs firma si-a bugetat o crestere de 20% a cifrei de afaceri.

"Anul trecut am muncit mult mai mult pe aceiasi bani", spune Catalin Olteanu-Heel, director general al FM Logistic. In anul fiscal care s-a incheiat la 31 martie, cifra de afaceri a companiei a fost de 20 milioane de euro, fata de 18 milioane de euro in 2009. Pentru ca preturile serviciilor logistice - trans-port, depozitare si altele, cum ar fi impa-chetari speciale - s-au redus, in medie cu 10%, "a trebuit sa bugetam mai multa munca", spune Olteanu. El este de parere ca piata "se aliniaza pe alti parametri", cerandu-se acum mai multa productivitate si eficienta. Dat fiind ca anul trecut FM Logistic a castigat doi noi clienti si are acum in portofoliu opt companii cu care lucreaza permanent pentru serviciile de depozitare (cele de transport fiind sezoniere), rezultatele financiare de anul trecut s-au mentinut la un nivel constant.

Pentru serviciile de transport, "clientii vin si pleaca, in mod constant fiind in jur de 80-100 de firme care apeleaza la serviciile noastre", spune Olteanu-Heel. Ca pretentiile cresc vazand cu ochii se vede limpede si din faptul ca s-a scurtat mult timpul de lucru pentru un nou contract. "Intr-o afacere normala, dura una-doua luni negocierea, inca una planificarea si apoi alta implementarea", spune Olteanu, care precizeaza ca acum toate aceste etape se petrec in cel mult o luna si jumatate.

Pentru mai multa munca este insa nevoie de mai multe <unelte>, iar FM Logistic a cumparat anul trecut 10 noi remorci, parcul ajungand acum la 55 de unitati. Pentru anul in curs, firma a mai bugetat 1,8 milioane de euro pentru inca 20 de remorci. In plus, operatorul logistic a investit intr-un nou spatiu de depozitare, la Petresti, in urma unei investitii de 15 milioane de euro. Chiar si asa, "acum nu avem spatiu gol, dar am creat premisele pentru a avea disponibilitati", spune Olteanu. Pentru ca, de la o vreme, companiile care cer servicii de logistica intreaba, din start, "Ai spatiu gol?", preferand sa lucreze cu operatori care au depozite libere, explica directorul FM Logistic.

Stocul de spatii logistice moderne va atinge anul acesta un milion de metri patrati in Bucuresti, conform unui studiu realizat de King Sturge. "Nivelul chiriilor va ramane in jur de 4,0-4,25 euro/mp, iar rata de neocupare va scadea foarte putin, de la 15% la 14%", spune Irina Iliescu, senior industrial negotiator in cadrul King Sturge Romania. Motivul tine de faptul ca tranzactiile se realizeaza, in continuare, mai degraba in scopul relocarilor, decat al extinderii.

De regula, investitiile in spatii logistice nu pot fi bugetate inainte de a vedea precis care sunt nevoile clientilor. "Sunt companii din domeniul farma, de pilda, care au nevoie de conditii speciale de depozitare, cu temperaturi controlate, de -15 grade Celsius sau 2-8 grade Celsius", explica Olteanu. Compania pe care o conduce a debutat anul trecut in zona de farmaceutice, iar timisoreanul spera ca numarul de contracte pentru firmele de profil sa creasca. El spune ca FM Logistic a demarat o investitie dedicata unui nou client si poarta negocieri cu inca o firma.

Firma are doua spatii de depozitare, unul in Petresti si celalalt la Dudesti, langa Timisoara. Alegerea locurilor in care au fost construite depozitele n-a fost deloc intamplatoare, pentru ca, asa cum sunt asezate, asigura acces facil la forta de munca sezoniera. "A fost un caz cand am semnat un contract vineri seara, iar luni aveam inca 200 de oameni angajati punctual pentru proiect", spune directorul FM Logistic, care are acum 700 de angajati permanenti, mai mult cu 7% fata de anul anterior. Olteanu povesteste ca sunt clienti care doresc impachetari speciale pentru actiuni de marketing care fac apel la latura emotionala a consumatorilor. Mai cu seama de sarbatori - iarna, in martie sau de Pasti - este nevoie de mult personal pentru a pune intr-un pachet, de exemplu, un cadou tematic. Pentru aceste proiecte punctuale, oamenii din satele invecinate depozitelor sunt disponibili, povesteste directorul firmei.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
fm logistic,
logistica,
curierat
/analize/transporturi/optimistul-din-depozit-cum-vede-catalin-olteanu-heel-revenirea-consumului-8140852
8140852
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.