Noile subtilităţi pe o piaţă care nu-şi mai opreşte căderea

Autor: Bogdan Alecu Postat la 14 februarie 2013 119 afişări

Luna februarie anunţă un dezgheţ pe piaţa auto, după o primă lună din an puternic afectată de discuţiile cu privire la noul timbru de mediu şi programul de casare. Dar, spre deosebire de anii trecuţi, importatorii atacă acum direct singurul segment care încă mai cumpără maşini, şi anume persoanele juridice, firmele care doresc să-şi reînnoiască flotele auto, dar şi maşinile premium ale executivilor din conducerea acestora.

Noile subtilităţi pe o piaţă care nu-şi mai opreşte căderea deschide galeria

Importatorii şi dealerii auto şi-au pierdut răbdarea şi au decis să nu mai aştepte finalizarea discuţiilor despre programul Rabla sau noul timbru de mediu şi au ieşit cu noi oferte şi campanii de promovare. Întâi au început în ediţiile print, au continuat pe TV şi accelerează pe internet.

"Promovarea pe TV este targetată pe oferta de finanţare. Acum avem în derulare două campanii, faţă de una singură în aceeaşi perioadă a anului trecut. În general, campaniile sunt determinate fie de stocurile existente, fie de nevoia imediată de impulsionare a vânzărilor pe un anumit model pentru a atinge obiectivele stabilite", spune Zoltan Brassai, directorul general al Ford România.

Skoda a decis să promoveze ofertele diferenţiat în funcţie de publicul-ţintă. Astfel, atât pentru persoane juridice cât şi fizice există câte un site specializat - oferta.skoda.ro şi business.skoda.ro. "Marca Skoda pregăteşte un an plin de evenimente, cu două lansări de modele noi şi două facelifturi ale unor modele deja existente în gamă, de aceea am demarat campaniile de comunicare încă din luna ianuarie a acestui an", a spus Vlad Rusu, brand manager Skoda în cadrul Porsche România, importatorul mărcii pe piaţa locală. Printre cele care vor ţine capul de afiş în acest an se numără noua generaţie a Skodei Octavia, dar şi Rapid Spaceback, în timp ce versiunile restilizate sunt ale SUV-ului compact Yeti şi ale limuzinei de clasă mare Superb.

"O campanie de comunicare eficientă va trebui să atingă cât mai multe canale media, mizând pe avantajul fiecăruia. TV-ul oferă o vizibilitate foarte bună, internetul oferă şansa documentării şi analizei ofertei. Mixul acestor canale de comunicare se face, în special, în funcţie de tipul de campanie dorit. Internetul se bucură însă de un mare succes în ultimii ani, mai ales datorită posibilităţilor de interacţiune oferite de reţelele de socializare", este de părere Vlad Rusu.

În ce priveşte clientul român, acesta s-a schimbat în ultimii ani şi s-a apropiat tot mai mult de modelul vest-european. "Clientul român începe să fie tot mai mult «neamţ». Cere discount, dar se documentează tot mai bine atunci când cumpără o maşină. Spre exemplu, luna trecută am vândut aproape 40 de unităţi din B-Max, iar aproape jumătate au ales versiunea de top, în timp ce noi ne aşteptam ca doar 20% să aleagă Titanium", a spus Zoltan Brassai.

Renault şi-a ales ca primă ţintă clientul persoană juridică, în condiţiile în care clienţii obişnuiţi în general aşteaptă programul Rabla. "Oferta Renault pentru 2013 se adresează atât persoanelor fizice, dar mai ales persoanelor juridice. Persoanele juridice pot beneficia de oferte suplimentare personalizate în showroom prin Renault Business Solutions. În primul rând, pentru autoturisme Renault a mărit intervalul de garanţie pentru modelele principale, iar Renault oferă contractul de întreţinere Easy Service contra cost", a spus Dora Pasăre, brand manager Renault în cadrul Renault Commercial Roumanie.

De ce a început acum noua campanie? "Noua ofertă Renault Business Solutions beneficiază de o nouă campanie de promovare şi, în plus, luna februarie vine cu noul Renault Fluence", a spus brand managerul mărcii franceze. Astfel, ca şi în cazul Skoda, fiecare campanie de promovare este susţinută de lansări de noi modele. Şi în acest an peste 70 de noi automobile sunt anunţate încă din luna decembrie a anului trecut, iar cel mai probabil vor exista cel puţin alte 20-30 care nu sunt încă anunţate.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
fronturi,
masini,
auto,
juridice
/analize/transporturi/noile-subtilitati-pe-o-piata-care-nu-si-mai-opreste-caderea-10561465
10561465
comments powered by Disqus
Nu ne vindem ieftin doar pentru că suntem români Nu ne vindem ieftin doar pentru că suntem români

„Cred cu tărie că un business din România are aceeaşi valoare cu a unui business din Europa Centrală”, consideră Rareş Bănescu, antreprenorul local care a fondat Retargeting.biz, un start-up axat pe dezvoltarea unei soluţii software ce automatizează procesele de marketing online pentru un magazin online. Ideea proiectului a luat naştere în urmă cu şase ani, iar compania este acum prezentă în alte cinci ţări din Europa cu un portofoliu de peste 1.000 de comercianţi online. În ultimul an şi jumătate Retargeting.biz a rulat peste 100 de milioane de lei în bugete de marketing alocate de clienţi pentru promovarea pe Google şi Facebook. Ce urmează?

vezi continuarea
CE SFATURI AI DA TÂNĂRULUI DE 21 DE ANI?

TOTUL PENTRU BUSINESS. TOTUL ESTE BUSINESS

ZF.ro
Dezvăluiri de la Iulian Stanciu. De ce a introdus eMag taxa de livrare? Dezvăluiri de la Iulian Stanciu. De ce a introdus eMag taxa de livrare?
Beţi cafea? Diferenţa între o cafea de lux şi o cafea normală
ProMotor.ro
Femeile declară: astea sunt „poziţiile ideale” în maşină! Femeile declară: astea sunt „poziţiile ideale” în maşină!
I-au furat roțile înainte să fie lansată. Masina asta e prea frumoasă pentru a circula pe șosea!
A modificat un LOGAN și acum conduce o mașină de 300 CP. Ce a schimbat la mașină
Descopera.ro
Aceştia să fie EXTRATEREŞTRII de pe Planeta 9? Dovezi ale existenţei unei LUMI rebele în Sistemul nostru Solar, descoperite acum Aceştia să fie EXTRATEREŞTRII de pe Planeta 9? Dovezi ale existenţei unei LUMI rebele în Sistemul nostru Solar, descoperite acum
S-a AFLAT cine a transmis CORONAVIRUSUL care UCIDE oamenii pe capete. A ajuns deja în UE
Vodă Cuza, DESTRĂBĂLATUL. I-a adus plocon soţiei Elena doi copii făcuţi cu o frumoasă văduvă
Go4it.ro
Cât costă acum primul iPhone din 2007? Poate să ajungă la un preţ mai mare decât o maşină nouă Cât costă acum primul iPhone din 2007? Poate să ajungă la un preţ mai mare decât o maşină nouă
Câţi bani îţi oferă Uber dacă te afli într-o maşină iar şoferul te-a dus mult prea repede la destinaţie
TOP 30 aplicaţii periculoase pentru Android pe care s-ar putea să le ai instalate pe telefon. Trebuie dezinstalate imediat
Csid.ro
Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime
Cum poţi ajuta o femeie care este abuzată
HOROSCOP AUGUST 2019: se anunţă noi câştiguri financiare şi multe relaţii pasagere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.