Noile subtilităţi pe o piaţă care nu-şi mai opreşte căderea

Autor: Bogdan Alecu Postat la 14 februarie 2013 123 afişări

Luna februarie anunţă un dezgheţ pe piaţa auto, după o primă lună din an puternic afectată de discuţiile cu privire la noul timbru de mediu şi programul de casare. Dar, spre deosebire de anii trecuţi, importatorii atacă acum direct singurul segment care încă mai cumpără maşini, şi anume persoanele juridice, firmele care doresc să-şi reînnoiască flotele auto, dar şi maşinile premium ale executivilor din conducerea acestora.

Importatorii şi dealerii auto şi-au pierdut răbdarea şi au decis să nu mai aştepte finalizarea discuţiilor despre programul Rabla sau noul timbru de mediu şi au ieşit cu noi oferte şi campanii de promovare. Întâi au început în ediţiile print, au continuat pe TV şi accelerează pe internet.

"Promovarea pe TV este targetată pe oferta de finanţare. Acum avem în derulare două campanii, faţă de una singură în aceeaşi perioadă a anului trecut. În general, campaniile sunt determinate fie de stocurile existente, fie de nevoia imediată de impulsionare a vânzărilor pe un anumit model pentru a atinge obiectivele stabilite", spune Zoltan Brassai, directorul general al Ford România.

Skoda a decis să promoveze ofertele diferenţiat în funcţie de publicul-ţintă. Astfel, atât pentru persoane juridice cât şi fizice există câte un site specializat - oferta.skoda.ro şi business.skoda.ro. "Marca Skoda pregăteşte un an plin de evenimente, cu două lansări de modele noi şi două facelifturi ale unor modele deja existente în gamă, de aceea am demarat campaniile de comunicare încă din luna ianuarie a acestui an", a spus Vlad Rusu, brand manager Skoda în cadrul Porsche România, importatorul mărcii pe piaţa locală. Printre cele care vor ţine capul de afiş în acest an se numără noua generaţie a Skodei Octavia, dar şi Rapid Spaceback, în timp ce versiunile restilizate sunt ale SUV-ului compact Yeti şi ale limuzinei de clasă mare Superb.

"O campanie de comunicare eficientă va trebui să atingă cât mai multe canale media, mizând pe avantajul fiecăruia. TV-ul oferă o vizibilitate foarte bună, internetul oferă şansa documentării şi analizei ofertei. Mixul acestor canale de comunicare se face, în special, în funcţie de tipul de campanie dorit. Internetul se bucură însă de un mare succes în ultimii ani, mai ales datorită posibilităţilor de interacţiune oferite de reţelele de socializare", este de părere Vlad Rusu.

În ce priveşte clientul român, acesta s-a schimbat în ultimii ani şi s-a apropiat tot mai mult de modelul vest-european. "Clientul român începe să fie tot mai mult «neamţ». Cere discount, dar se documentează tot mai bine atunci când cumpără o maşină. Spre exemplu, luna trecută am vândut aproape 40 de unităţi din B-Max, iar aproape jumătate au ales versiunea de top, în timp ce noi ne aşteptam ca doar 20% să aleagă Titanium", a spus Zoltan Brassai.

Renault şi-a ales ca primă ţintă clientul persoană juridică, în condiţiile în care clienţii obişnuiţi în general aşteaptă programul Rabla. "Oferta Renault pentru 2013 se adresează atât persoanelor fizice, dar mai ales persoanelor juridice. Persoanele juridice pot beneficia de oferte suplimentare personalizate în showroom prin Renault Business Solutions. În primul rând, pentru autoturisme Renault a mărit intervalul de garanţie pentru modelele principale, iar Renault oferă contractul de întreţinere Easy Service contra cost", a spus Dora Pasăre, brand manager Renault în cadrul Renault Commercial Roumanie.

De ce a început acum noua campanie? "Noua ofertă Renault Business Solutions beneficiază de o nouă campanie de promovare şi, în plus, luna februarie vine cu noul Renault Fluence", a spus brand managerul mărcii franceze. Astfel, ca şi în cazul Skoda, fiecare campanie de promovare este susţinută de lansări de noi modele. Şi în acest an peste 70 de noi automobile sunt anunţate încă din luna decembrie a anului trecut, iar cel mai probabil vor exista cel puţin alte 20-30 care nu sunt încă anunţate.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
fronturi,
masini,
auto,
juridice
/analize/transporturi/noile-subtilitati-pe-o-piata-care-nu-si-mai-opreste-caderea-10561465
10561465
comments powered by Disqus

Aleph Story. De ce sunt mici salariile atât de mici în România?

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.